S'han trobat 319 resultats amb els descriptors Administració local
Diverses qüestions relacionades amb la implantació d’un projecte que preveu l’ús d’aparells desfibril·ladors en llocs públics
CNS 1/2011
La posada en marxa d'un projecte que preveu l'ús de desfibril·ladors en espais públics permet la recollida d'informació personal que es pot associar a la persona atesa i, per tant, arribar a identificar-la sense requerir esforços desproporcionats. La cessió de les dades de salut enregistrades als aparells al centre de salut perquè s'incorporin a la història clínica del pacient es considera legítima en aquest cas (article 11.2.f) de laLOPD). La instal·lació d'una càmera en les cabines en què s'ubicaran els desfibril·ladors haurà de complir les previsions de la Instrucció 1/2009 per tal de poder considerar el seu tractament legítim.
24/01/2011
Legitimitat d'una comunicació de dades amb un Ajuntament i aplicació de la figura de l'encarregat del tractament
CNS 50/2010
Tenint en compte la Llei 11/2007 (articles 6.2.b) i 9), que remet al règim de comunicació de la LOPD (art.11), i a manca de norma amb rang legal que habiliti la comunicació de dades personals dels fitxers de l’Ajuntament relatius a la gestió de l’IAE a l’Administració que formula la consulta, la cessió requereix el consentiment de les persones físiques titulars de les dades. Aquest consentiment és necessari, també, per aplicació del que disposa la normativa tributària (article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària). Cal descartar la possibilitat que es pugui establir un encàrrec del tractament -essent l’Administració la responsable i l’Ajuntament (IMI) l’encarregat del tractament-, ja que aquest no tracta la informació “per compte” de l’Administració consultant, sinó que és el responsable de la concreta informació que cal tractar en el sistema objecte de consulta.
19/01/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Comunicació de dades del Padró Municipal d'Habitants a dues Entitats municipals descentralitzades
CNS 48/2010
La comunicació de les dades personals que consten en l'històric del Padró Municipal d'Habitants des d'un Ajuntament a unes Entitats municipals descentralitzades, sense comptar amb el consentiment dels afectats, troba habilitació legal suficient en el TRLMC, en la mesura en què tingui lloc per a l'exercici de la competència que aquestes entitats, subrogades en la posició del municipi, tenen atribuïda en matèria de relacions institucionals vinculades a una finalitat històrica i el coneixement del domicili resulta rellevant per poder identificar al col·lectiu de persones que hi residien durant un període de temps concret.
21/12/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Comunicació des d'un Ajuntament de dades relatives a titulars de finques a una altra Administració pública
CNS 46/2010
Una Administració pública local pot sol·licitar, per si mateixa, accedir a determinades dades cadastrals protegides dels titulars de les finques del municipi veí, per tal d'exercir les competències que té atribuïdes en matèria de prevenció d'incendis. Aquesta petició d'informació, amb caràcter general, s'hauria de dirigir a la Direcció General o gerències o subgerències del Cadastre Immobiliari. Si, en canvi, es dirigeix a l'Ajuntament del municipi en qüestió i aquest disposa d'aquestes dades, la seva cessió sense consentiment dels afectats seria possible si fos necessària per a l'exercici de la mateixa competència, en aquest cas, la prevenció d'incendis forestals.
13/12/2010
Possibilitat d'accedir a determinades dades personals del Cadastre
CNS 2/2010
Un organisme autònom d'una Diputació provincial podrà accedir a les dades personals dels obligats tributaris que consten en el Cadastre per tal d'actualitzar-les, si aquest accés resulta necessari per a l'exercici de les funcions públiques que té assignades. Aquesta comunicació, d'acord amb el que disposa l'article 11.2.a) de la LOPD, trobarà legitimació en la Llei del Cadastre (aprovada pel Reial decret legislatiu 1/2004, de 5 de març), la qual permet accedir a les dades cadastrals protegides sense necessitat del consentiment dels titulars a les Administracions públiques per a l'exercici de les seves funcions púbiques, sempre amb les limitacions derivades dels principis de competència, idoneïtat i proporcionalitat (article 53.2) i del principi de qualitat de les dades personals (article 4 de la LOPD).
01/01/2010
Comunicació d'informació a una regidora sobre deutes contrets pels regidors
CNS 5/2010
L'accés per part de la regidora a una certificació emesa per l'Ajuntament, positiva o negativa, en relació amb l'existència de deutes de regidors amb la pròpia Corporació local que poden ser causa d'inelegibilitat o bé de posterior incompatibilitat, resulta ajustat a les exigències de la LOPD. En relació amb la finalitat de contrastar la concurrència de causes d'inelegibilitat o d'incompatibilitat, l'accés a altres informacions, com ara les relatives a deutes no relacionats amb la pròpia Corporació no està previst en la norma amb rang legal (LOREG). Per tant, seria necessari requerir el consentiment del titular, a manca d'una altra norma amb rang legal que doni la suficient cobertura a l'accés. No es pot descartar un possible accés legítim a les dades relatives a deutes contrets pels regidors amb altres Administracions públiques, si s'ajusta a les exigències de la LOPD, cosa que l'Ajuntament hauria de ponderar en cada cas.
01/01/2010
Possibilitat de difondre imatges del desenvolupament d'una sessió plenària a través d'Internet en la pàgina "Youtube"
CNS 6/2010
La difusió de les imatges de les sessions del ple municipal que tinguin caràcter públic, o de les parts de les mateixes que tinguin aquest caràcter, pot ser acordada per part del ple municipal d'acord amb l'habilitació prevista a l'article 70 de la Llei de Bases de Règim Local i a l'article 156 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Respecte a la possibilitat que aquesta difusió es dugui a terme a través de "Youtube", si bé la utilització d'una eina com "Youtube" facilita la difusió arreu del món de les imatges, no s'ha d'oblidar que la finalitat de la difusió és la participació de la comunitat local, o sigui els veïns del municipi. Es recomana dur a terme la difusió a través de la web municipal en base al principi de proporcionalitat.
01/01/2010
Accés a dades personals contingudes en expedients de concessió de subvencions
CNS 8/2010
El tractament de dades que són responsabilitat del Consell Comarcal s'ha de sotmetre al conjunt d'obligacions i principis de la LOPD, en concret, al règim general de cessió previst en els articles 11 i 21 de la LOPD. Per aplicació del principi de qualitat, la comunicació ha de referir-se només a les dades que resulten adequades, pertinents i no excessives per al compliment de la finalitat legítima dels ajuntaments, en aquest cas, per a procedir al pagament de les subvencions i, si escau, per donar compliment a les funcions de fiscalització que preveu la normativa aplicable. Correspon al responsable del tractament fer un exercici de ponderació, especialment en relació amb les dades sensibles, per tal de valorar quines dades poden ser objecte de comunicació. Es recomana a les administracions públiques cedents i cessionàries d'informació personal que, en la mesura del possible, es protocol·litzi l'intercanvi de dades dels afectats.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- OBLIGACIONS
- PRINCIPIS
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Matèries
- Subvencions
Accés a dades de caràcter personal contingudes en expedients administratius
CNS 15/2010
L'accés per part d'un ciutadà a expedients administratius que contenen dades personals constitueix una comunicació de dades. La comunicació de dades personals d'un expedient administratiu a l'interessat o potencial interessat, en el tràmit d'audiència, troba la seva habilitació legal en l'article 84 de la LRJPAC. En el cas que la comunicació es dugui a terme durant el període d'informació pública, aquesta podrà ser efectuada a qualsevol persona física o jurídica que d'acord amb l'article 86 de la LRJPAC, podrà tenir accés a tot l'expedient o una part d'aquest. Les dades relatives a nom, cognoms, adreça, número de telèfon o correu electrònic d'una persona, no es poden considerar dades reservades de la vida de les persones, relatives a una esfera íntima, àmbit propi i reservat del coneixement dels demés, no gaudint per tant de la consideració de dades íntimes. En el cas dels plànols de vivendes, aquests no tenen perquè en principi contenir dades íntimes d'una persona. Pel què fa a les qualificacions obtingudes en processos selectius, s'ha de descartar que formin part de l'esfera íntima de la persona, si bé, la seva divulgació estarà sotmesa a la normativa de protecció de dades.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Correu electrònic
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Cessió de dades personals a una empresa prestadora del servei d’abastament d’aigua potable
CNS 37/2010
L'Ajuntament està legitimat per comunicar la dada NIF de les persones abonades al servei d'abastament d'aigua continguda al Padró d'Habitants, a l'empresa subministradora, per tal que aquesta gestioni el cobrament de la taxa pel servei municipal d'abastament d'aigua, tant sols en el cas que es compti amb el consentiment del les persones afectades (art. 11 LOPD). D'altra banda, l'Ajuntament està legitimat per comunicar la dada NIF de les persones abonades al servei d'abastament d'aigua continguda al fitxer de l'Impost sobre Béns Immobles, a l'empresa subministradora, per tal que aquesta gestioni el cobrament d'ingressos de naturalesa tributària, d'acord amb el que estableix l'article 95 de la LGT, sempre que l'Ajuntament hagi establert un contracte d'encàrrec del tractament amb l'empresa concessionària (art. 12 LOPD).
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Abastament aigua
- Padró municipal habitants
- Serveis públics
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Document Nacional Identitat
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Concessionaris
Total de pàgines: 32