S'han trobat 319 resultats amb els descriptors Administració local
Responsabilitat de les dades vinculades a la prestació per una associació del servei municipal de dansa
CNS 28/2010
Comunicació de dades per part de l'entitat prestadora d'un servei municipal a l'Ajuntament titular del servei. Atesa la manca de formalització d'un contracte d'encarregat del tractament en els termes de l'article 12 LOPD, s'ha de considerar responsable de la informació recollida amb motiu de la prestació del servei municipal de dansa tant l'Ajuntament, titular del servei, com l'entitat prestadora del mateix. Les dades recollides per l'entitat prestadora del servei amb ocasió d'aquest, poden ser comunicades a l'Ajuntament amb el consentiment de les persones afectades, si aquestes van ser degudament informades sobre la titularitat municipal del servei en el moment de la recollida de les dades, o bé d'acord amb el que estableix l'article 11.2.c) de la LOPD, en la mesura que es tracta d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions de control sobre el servei que tingui atribuïdes.
01/01/2010
Supòsit de comunicació de dades personals d’un empleat públic
CNS 30/2010
Atès que l'ordenament jurídic vigent preveu la publicitat de determinades dades associades a un lloc de treball, qualsevol persona pot accedir al sou, al complement específic i al complement de destinació corresponents al lloc d'un treballador públic, però no així a la nòmina concreta del treballador municipal, tret que es disposi del seu consentiment. Si les dades corresponents al sou, al complement específic i al complement de destinació no han estat publicades per l'Administració pública, es pot sol·licitar accedir a aquesta informació que té caràcter de pública en virtut del dret d'accés a arxius i registres administratius.
01/01/2010
Comunicació a un ciutadà dels llistats de preinscripcions escolars
CNS 31/2010
El pare d'un alumne exclòs en el procés de matriculació d'un centre escolar sostingut amb fons públics, com a part interessada en el procediment, té dret a accedir a les dades del domicili tingudes en compte per a l'admissió dels alumnes en el centre. Tot i que en aquest tipus d'expedient poden figurar-hi dades íntimes, les dades contingudes en els expedients de preinscripcions escolars, relatives a nom, cognoms, i a l'empadronament dels alumnes que han accedit a un centre escolar per al curs P3, no es poden considerar dades reservades de la vida de les persones, relatives a una esfera íntima, àmbit propi i reservat del coneixement dels demés, no gaudint per tant de la consideració de dades íntimes. En el cas plantejat, es pot atorgar l'accés a les dades sol.licitades sense necessitat de donar a conèixer altres dades que figuren a l'expedient administratiu i que podrien ser considerades dades íntimes.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Educació
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre educatiu
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Consulta relativa a l'accés a dades del Padró municipal d'habitants i de tramitació de l'IAE
CNS 16/2009
Es planteja la comunicació de dades del padró municipal d'habitants (PMH) i de l'IAE, dels ajuntaments a un ens públic d'una altra Administració. L'article 16.3 LBRL no habilita la comunicació de la dada relativa a l'existència d'un contracte de lloguer, per la qual cosa, i a manca d'una altra norma habilitant, la comunicació dels ajuntaments a aquest ens públic de les dades del contracte de lloguer aportat amb ocasió de la inscripció al PMH requereix el consentiment dels afectats. Pel que fa a les dades de l'IAE, partint de la consideració que el dipòsit de fiança no es pot considerar un recurs públic no tributari, la comunicació de les dades que serveixen per a la gestió de l'impost, requereix el consentiment previ de les persones afectades. Consegüentment, a manca de consentiment no és permesa aquesta comunicació de dades. En tot cas, cal tenir en compte el principi de qualitat de les dades, ex article 4 LOPD.
01/01/2009
Tractament de dades de plans d'autoprotecció i del servei de trucades d'emergència
CNS 21/2009
Les dades personals contingudes en els plans d'autoprotecció i en el Registre general de plans de protecció civil, es troben protegides per la LOPD. Es consideren ajustats als principis de qualitat i finalitat de la LOPD, entre d'altres, els accessos a les dades pels cossos operatius, en la mesura que aquests hagin d'intervenir en una situació concreta d'emergència, la qual genera l'activació d'un pla d'autoprotecció. La comunicació de dades als ajuntaments on es troben ubicades les empreses autores de plans d'autoprotecció, ateses les seves competències, s'ajusta a les previsions de l'article 21 de la LOPD. En relació amb altres accessos, caldria valorar l'interès legítim i directe, als efectes de la Llei 30/1992. Cal sotmetre igualment a la normativa de protecció de dades els accessos i utilització de les dades personals tractades al servei de gestió de trucades d'urgència.
01/01/2009
Dret d'accés a expedients de tramitació de queixes, denúncies i peticions
CNS 23/2009
Les persones i entitats que tinguin la condició de persones interessades en el procediment tenen dret a accedir a les dades que formin part de l'expedient de tramitació de les queixes, denúncies i peticions, d'acord amb l'article 35.a) de la LRJPAC. Això s'ha d'entendre sens perjudici de la possibilitat d'exercici del dret d'oposició per part de les persones titulars de les dades, en els termes previstos a l'article 6.4 de la LOPD.
01/01/2009
Legitimació d’un ajuntament per accedir a dades personals dels seus treballadors i que es troben en poder d'una altra administració
CNS 2/2009
Accés per part d'un ajuntament a dades personals relatives a la cobertura de la prestació d'assistència sanitària a través del Règim General de la Seguretat Social dels seus treballadors i dels beneficiaris d'aquests. L'ens públic gestor de les prestacions del sistema sanitari públic a Catalunya pot, en exercici de les seves funcions de gestor d'aquestes prestacions, comunicar o cedir a un ajuntament les dades personals consistents en l'afiliació o no al Règim General de la Seguretat Social de les persones funcionàries d'aquest ajuntament o de les persones que en siguin beneficiàries, amb la finalitat de lluitar contra el frau en la percepció de prestacions incompatibles en els diferents règims del sistema de la Seguretat Social. L'ajuntament pot comunicar a dit ens gestor les dades personals esmentades per tal de complir amb les seves obligacions en matèria de Seguretat Social.
01/01/2009
Comunicació de dades d'abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada d'un municipi
CNS 33/2009
La comunicació de dades de caràcter personal relatives als abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada del municipi que formula la consulta, al nou municipi del qual han passat a formar part, per tal que pugui prestar l'esmentat servei, troba habilitació tant en la legislació de règim local com en el article 21 de la LOPD, per la qual cosa cal concloure que no és contrària a la normativa de protecció de dades
01/01/2009
Adequació a la protecció de dades d'un projecte sobre violència domèstica i de gènere
CNS 35/2009
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere examinat, s'han de tenir en compte diversos principis i obligacions de la LOPD. La llei exigeix que es defineixin les finalitats i els usos als quals es vol donar compliment, que condicionen el tractament que es pugui fer de la informació personal. Cal concretar i especificar les dades personals que es tractaran, especialment les qualificades com sensibles, i preveure, en relació amb la normativa sectorial aplicable, en quins casos cal recollir el consentiment dels interessats. Cal concretar els fluxos informatius que es produiran, així com crear i inscriure els corresponents fitxers i aplicar les mesures de seguretat de nivell alt.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Violència gènere
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
Cessió de dades del padró municipal d'habitants a l'empresa concessionària de l’abastament d’aigua
CNS 37/2009
L'Ajuntament només podrà facilitar les dades personals del padró municipal d'habitants a una empresa, si aquesta actua com a encarregada del tractament de les dades personals que li són necessàries per a dur a terme el servei de subministrament d'aigua potable en aquest municipi, en els termes establerts a l'article 12 de la LOPD i a la Disposició Addicional 31ª de la LCSP, atès que la comunicació de les dades esmentades no tindrà consideració de cessió de dades personals. En cas que el fitxer creat per a la gestió del servei d'abastament d'aigua potable sigui de titularitat privada, o sigui, titularitat de l'empresa, l'Ajuntament només podrà cedir aquestes dades a l'empresa si compta amb el consentiment dels afectats, atès que no s'ha pogut constatar cap habilitació legal ni en la legislació de règim local ni en la pròpia LOPD que autoritzi a fer aquesta cessió.
01/01/2009
Total de pàgines: 32