S'han trobat 319 resultats amb els descriptors Administració local
Possibilitats de difusió d’informació municipal per mitjà d’Internet
CNS 13/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties de la LOPD. Actes de la Junta de Govern: les sessions no són públiques i l'accés a les actes només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC; actes del ple: les sessions són públiques però d'això no es pot desprendre que les actes de les sessions puguin ser difoses a la web. Caldrà una llei que ho habiliti (article 11 LOPD).
01/01/2008
Difusió d’informació que contingui dades de caràcter personal a través d’Internet
CNS 15/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties de la LOPD. Actes de Junta de Govern: les sessions no són públiques i l'accés a les actes només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC; Actes del Ple: les sessions són públiques però d'això no es pot desprendre que les actes de les sessions puguin ser difoses a la web. Caldrà una llei que ho habiliti (art. 11 LOPD). La publicació de llista d'admesos en procediment selectiu d'una administració pública en el BOP i DOGC serà possible sempre i quan la convocatòria ho prevegi i es limiti a les dades estrictament necessàries.
01/01/2008
Concepte de dada de caràcter personal i comunicació a un partit polític
CNS 3/2007
Es planteja si les dades de les persones empadronades i no empadronades tenen la consideració de dades de caràcter personal i la possibilitat per part de l’Ajuntament de comunicar-les a un partit polític amb finalitat informativa. El padró municipal d’habitants es configura com una base de dades de caràcter personal i per tant, està sotmès a la LOPD. La comunicació de dades personals requereix el consentiment dels afectats, tant si estan empadronats com si no ho estan, tret que estigui autoritzada per llei, cosa que no sembla concórrer en el present supòsit per a la finalitat que es planteja.
01/01/2007
Accés a dades de serveis socials per part de regidors
CNS 13/2007
Accés pels regidors d’un ajuntament, en exercici de les seves funcions, a dades personals tractades per l’àrea de serveis socials. Els regidors formen part integrant d’un ajuntament i, entre les seves funcions, es troba la de control i fiscalització de les activitats de l’Ajuntament. Per tant, tenen la facultat de consultar documents en els termes de la normativa específica. Als efectes de la comunicació, atès que els regidors no tenen la consideració de tercers, podrien accedir a les dades personals que siguin estrictament necessàries pel compliment de les seves funcions, sempre i quan siguin adequades, pertinents i no excessives en relació amb la finalitat determinada, explícita i legítima per la qual s’han obtingut, en base al principi de qualitat.
01/01/2007
Dret dels regidors de l’oposició a obtenir informació
CNS 14/2007
Exercici del dret d’accés a la informació per part del regidor, responsable de l’oposició, i possibles límits. Els regidors formen part integrant d’un ajuntament, sense que tinguin la condició de tercers ni es generi cap diferència pel fet de formar part de l’equip de govern o de l’oposició. El dret d’accés s’ha de limitar a les dades personals que siguin estrictament necessàries pel compliment de les seves funcions. Es requereix que l’ajuntament realitzi una ponderació de la informació que se li sol·licita, per exigència del principi de qualitat, per tal d’equilibrar els drets o interessos en joc, és a dir, el dret d’accés per part dels regidors en relació amb la necessària protecció de les dades personals de terceres persones.
01/01/2007
Accés a dades de subvencions per part dels regidors
CNS 16/2007
Possibilitat d’accés dels regidors d’un ajuntament a dades personals tractades en l’atorgament d’ajuts. Els regidors, en base a la normativa específica aplicable, tenen un dret d’accés a determinada informació per a l’exercici de les seves funcions. Atès que els regidors formen part integrant de l’ajuntament, l’accés a la informació objecte de la consulta resulta ajustada a la normativa, si bé el principi de qualitat exigeix fer una ponderació respecte a les dades personals que efectivament es poden comunicar, en funció de la finalitat concreta. Cal respectar específicament el deure de secret.
01/01/2007
Accés a fitxers d’una empresa concessionària per part d'un ajuntament
CNS 10/2006
L’ajuntament com a prestador d’un servei públic és el responsable dels corresponents fitxers d’usuaris amb les obligacions que això comporta. L’empresa concessionària té la consideració d’encarregat del tractament. D’acord amb això, l’ajuntament pot accedir a les dades personals que siguin necessàries per a la gestió del servei i fer els estudis que siguin necessaris sempre i quan no impliquin un canvi en la finalitat o una nova destinació o ús de les dades personals, incompatible amb les que van legitimar la recollida inicial.
01/01/2006
Cessió de dades personals a una associació de propietaris i a entitats urbanístiques de col·laboració
CNS 2/2004
Es plantegen dues possibles cessions de dades per part de l’ajuntament. Una, a una associació privada i l’altra, a una entitat urbanística de col·laboració. Es conclou, en el primer cas, que la cessió comprendrà únicament les dades dels seus associats necessàries per a l’organització de les activitats que li corresponen i, en el segon cas, la informació necessària per participar en el procés urbanístic; si aquesta conté dades personals es comunicaran únicament i exclusivament per a l’exercici de funcions de col·laboració en l’execució de les obres, en compliment del principi de finalitat.
01/01/2004
Revelació de dades personals per part d'un Ajuntament a un centre de salut.
PS 23/2017
La revelació de dades de la persona denunciant per part de una tècnica de l'Ajuntament a la seva metgessa de família, sense comptar amb el seu consentiment, ni tampoc habilitació legal, suposa una vulneració del principi de confidencialitat de les dades.
Total de pàgines: 32