S'han trobat 529 resultats amb els descriptors Administració pública
Legitimació d’un ajuntament per accedir a dades personals dels seus treballadors i que es troben en poder d'una altra administració
CNS 2/2009
Accés per part d'un ajuntament a dades personals relatives a la cobertura de la prestació d'assistència sanitària a través del Règim General de la Seguretat Social dels seus treballadors i dels beneficiaris d'aquests. L'ens públic gestor de les prestacions del sistema sanitari públic a Catalunya pot, en exercici de les seves funcions de gestor d'aquestes prestacions, comunicar o cedir a un ajuntament les dades personals consistents en l'afiliació o no al Règim General de la Seguretat Social de les persones funcionàries d'aquest ajuntament o de les persones que en siguin beneficiàries, amb la finalitat de lluitar contra el frau en la percepció de prestacions incompatibles en els diferents règims del sistema de la Seguretat Social. L'ajuntament pot comunicar a dit ens gestor les dades personals esmentades per tal de complir amb les seves obligacions en matèria de Seguretat Social.
01/01/2009
Cessió de dades que poden revelar la religió o les creences personals
CNS 4/2009
Cessió entre administracions públiques de dades personals que poden revelar la religió o les creences de les persones afectades. El tractament de dades que pugui revelar la religió o les creences de les persones afectades requereix en tot cas el consentiment previ, exprés i per escrit de les mateixes, ex article 7.2 LOPD.Si bé en dos supòsits concrets s'arriba a una conclusió especial, cal estar a la regla general segons la qual, quan es tracti de comunicacions per a finalitats no previstes en el moment de l'obtenció del consentiment en la recollida de les dades la comunicació de dades requerirà el consentiment exprés i per escrit o la prèvia anonimització.
01/01/2009
Difusió per part d'un col.legi professional d'expedients i resolucions sancionadores de col.legiats
CNS 13/2009
Amb caràcter general la difusió d'informació relativa a la comissió d'infraccions administratives i a la imposició de sancions requereix el consentiment de la persona afectada o una habilitació en una norma en rang de llei. L'ordenament vigent dóna cobertura per a la comunicació de les sancions imposades pel Col·legi quan aquesta informació sigui requerida per un òrgan judicial o el Ministeri Fiscal, i per comunicar als consells de col·legis d'advocats i la resta de col·legis d'advocats de l'Estat les sancions executives que impliquin inhabilitació o separació. En la resta de supòsits no existeix habilitació legal que permeti donar publicitat als expedients o les resolucions sancionadores, ni per a la publicació de les sancions imposades, sens perjudici que quan s'hagi imposat una sanció d'inhabilitació o de separació, aquesta circumstància ha de donar lloc a l'exclusió de l'advocat afectat de la llista de professionals del Col·legi, mentre durin els efectes de la sanció.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- FONTS ACCESSIBLES
Comunicació de dades d'abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada d'un municipi
CNS 33/2009
La comunicació de dades de caràcter personal relatives als abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada del municipi que formula la consulta, al nou municipi del qual han passat a formar part, per tal que pugui prestar l'esmentat servei, troba habilitació tant en la legislació de règim local com en el article 21 de la LOPD, per la qual cosa cal concloure que no és contrària a la normativa de protecció de dades
01/01/2009
Adequació a la protecció de dades d'un projecte sobre violència domèstica i de gènere
CNS 35/2009
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere examinat, s'han de tenir en compte diversos principis i obligacions de la LOPD. La llei exigeix que es defineixin les finalitats i els usos als quals es vol donar compliment, que condicionen el tractament que es pugui fer de la informació personal. Cal concretar i especificar les dades personals que es tractaran, especialment les qualificades com sensibles, i preveure, en relació amb la normativa sectorial aplicable, en quins casos cal recollir el consentiment dels interessats. Cal concretar els fluxos informatius que es produiran, així com crear i inscriure els corresponents fitxers i aplicar les mesures de seguretat de nivell alt.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Violència gènere
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
Cessió de dades del padró municipal d'habitants a l'empresa concessionària de l’abastament d’aigua
CNS 37/2009
L'Ajuntament només podrà facilitar les dades personals del padró municipal d'habitants a una empresa, si aquesta actua com a encarregada del tractament de les dades personals que li són necessàries per a dur a terme el servei de subministrament d'aigua potable en aquest municipi, en els termes establerts a l'article 12 de la LOPD i a la Disposició Addicional 31ª de la LCSP, atès que la comunicació de les dades esmentades no tindrà consideració de cessió de dades personals. En cas que el fitxer creat per a la gestió del servei d'abastament d'aigua potable sigui de titularitat privada, o sigui, titularitat de l'empresa, l'Ajuntament només podrà cedir aquestes dades a l'empresa si compta amb el consentiment dels afectats, atès que no s'ha pogut constatar cap habilitació legal ni en la legislació de règim local ni en la pròpia LOPD que autoritzi a fer aquesta cessió.
01/01/2009
Accés a dades de persones disminuïdes per part d'una Administració competent en matèria de treball
CNS 39/2009
En el cas examinat el cedent i el cessionari, que formen part de l'Administració pública autonòmica, tenen personalitat jurídica diferenciada. Cal aplicar doncs el règim de comunicació de dades previst en l'article 21 de la LOPD. En conseqüència, l'accés fonamentat en la finalitat de crear un Sistema d'indicadors sobre la situació i evolució en el món laboral de persones amb discapacitat, és legítim, des de la perspectiva de la protecció de dades, perquè es refereix a matèries coincidents amb les que són objecte de la competència de l'entitat responsable del fitxer. En qualsevol cas, cal preveure el compliment adequat del deure d'informació (article 5 de la LOPD); crear el fitxer o fitxers que resultin necessaris per a conservar i tractar la informació personal de forma adequada, i aplicar al tractament de dades el nivell alt de mesures de seguretat, així com donar compliment al deure de secret (article 10 de la LOPD).
01/01/2009
Possibilitat de retransmetre en directe per Internet els plens municipals i de deixar les gravacions accessibles a la xarxa
CNS 40/2009
La retransmissió en directe de les sessions del ple municipal que tinguin caràcter públic, o de les parts de les mateixes que tinguin aquest caràcter, com també la posada a disposició de les gravacions d'aquestes en la web municipal, està habilitada per les previsions establertes a l'article 156 del Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, d'acord amb el que s'estableixi en el Reglament orgànic municipal.
01/01/2009
Cessió de dades de col.legiats al corresponent Consell de col.legis professionals
CNS 41/2009
La comunicació de dades personals de col·legiats, des d'un Col·legi professional al corresponent Consell de col·legis professionals autonòmic no requereix el consentiment previ dels afectats si resulta necessària per a controlar el compliment del règim d'incompatibilitats, i estarà legitimada per l'article 21 de la LOPD. L'existència d'habilitació legal per a comunicar les dades no exclou de l'obligació de donar compliment al deure d'informació (article 5 de la LOPD).
01/01/2009
Comunicació a una ciutadana del projecte tècnic de reforma i ampliació d’un habitatge aliè
CNS 42/2009
El lliurament a una ciutadana de còpia del projecte tècnic de reforma d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. L'accés a les dades personals que formin part d'un expedient administratiu corresponent a un procediment administratiu en curs requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). En el cas que l'expedient administratiu correspongui a un procediment administratiu finalitzat, la comunicació queda emparada pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, compleixi la resta de requisits de l'article 37.3 LRJPAC i no prevalgui cap dels supòsits de l'article 37.4 LRJPAC. En la resta de casos, caldrà el consentiment previ de les persones afectades.
01/01/2009
Total de pàgines: 53