S'han trobat 525 resultats amb els descriptors Administració pública
Ús privat del correu electrònic del lloc de treball
CNS 49/2009
L'Ajuntament pot exercir un control de les eines de treball, entre les quals es troba el correu electrònic, quan aquest control tingui per finalitat el manteniment de la infraestructura informàtica i telemàtica de què disposa l'Ajuntament, verificar el compliment per part dels treballadors de les seves obligacions laborals, o bé coordinar i garantir la continuïtat de l'activitat laboral en els supòsits d'absència dels treballadors. En aplicació del principi de qualitat (article 4 LOPD) cal determinar les actuacions de control en funció de la finalitat que es persegueixi en cada cas i escollir el sistema menys intrusiu per a les dades personals. També esdevé necessari informar clara i prèviament als treballadors sobre les seves obligacions, les mesures de seguretat implantades, així com l'abast del control sobre les eines de treball.
01/01/2009
Dret d'accés a informació municipal per un regidor de l'oposició
CNS 51/2009
L'accés a la informació continguda al padró d'habitants, les actes de les sessions de la Junta de Govern local i al compte general de l'Ajuntament per part d'un regidor municipal pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Licitud de donar publicitat al contingut de les fitxes del Registre d’Interessos
CNS 16/2008
Les dades del Registre d'Interessos municipal poden constituir dades de caràcter personal i per tant resulten d'aplicació els principis i garanties de la legislació de protecció de dades. Tenint en compte el règim general de comunicació de dades de la LOPD (article 11), no sembla que hi hagi una norma amb rang de llei que habiliti amb caràcter general una publicació de les dades del Registre d'Interessos en un butlletí municipal, sense comptar amb el consentiment del titular de les dades, fora dels supòsits expressament previstos d'accés a les dades a favor dels membres de la corporació i de les persones que acreditin un interès legítim i directe, i per tant difondre les dades de forma generalitzada resultaria contrari a les previsions de la LOPD.
01/01/2008
Confecció i publicació de les dades personals del cens electoral corresponent a eleccions sindicals
CNS 18/2008
És legítim que l'òrgan competent reculli les dades personals consistents en el nom i cognoms, el DNI (o NIF), la data de naixement i l'antiguitat dels treballadors d'una unitat electoral per a la celebració d'eleccions als òrgans de representació dels treballadors a les Administracions públiques. Tanmateix, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, es considera que la publicació de les dades consistents en el DNI (o NIF), la data de naixement i l'antiguitat d'aquests treballadors en el tauler d'anuncis de la unitat electoral corresponent pot vulnerar el dret a la protecció de dades personals dels electors, ja que aquestes dades no són necessàries per al compliment de la finalitat primera de la publicació de les llistes d'electors, que no és altra que saber si un funcionari es considera o no elector.
01/01/2008
Cessió de dades de professors universitaris a un col·legi professional per controlar el compliment del règim d’incompatibilitats.
CNS 20/2008
La universitat pot accedir a les dades personals del col·legi on estan col·legiats els professors adscrits a la universitat, relatives al nom i cognoms dels col·legiats i la seva situació d'exercici professional, atès que el llistat de professionals col·legiats on aquestes es publiquen és una font accessible al públic. El col·legi pot comunicar a la universitat la dada consistent en si han estat formulades sol·licituds de visat de certs treballs professionals per part de professors amb dedicació a temps complet, sense necessitat de requerir el consentiment previ d'aquests professors, si resulta necessari per al control del compliment de la normativa sobre incompatibilitats.
01/01/2008
Cessió de dades a la Conselleria d'Educació d'una altra Comunitat Autònoma per tal d'informar sobre una oferta educativa en català
CNS 5/2008
Es planteja una cessió d'una base de dades, en conjunt, que conté dades de caràcter personal, a una Conselleria d'Educació d'una altra Comunitat Autònoma, per tal de donar informació sobre una oferta educativa en català. L'Administració autonòmica catalana relacionada amb la consulta no exerceix competències en l'àmbit educatiu, sinó de representació del Govern i de difusió cultural. Per tant, no es donen els requisits d'identitat de competències o matèries que l'article 21 de la LOPD exigeix per poder realitzar la cessió sense el consentiment dels titulars de les dades. Caldria demanar els corresponents consentiments dels titulars de les dades personals, o bé utilitzar altres mecanismes informatius.
01/01/2008
Petició d'accés a dades realitzada per part d’una universitat en relació amb un estudi
CNS 6/2008
Anàlisi de la cessió de dades personals entre una Administració pública i una universitat per a la realització d'un estudi científic (articles 11.2 e) i 21 LOPD i 9 RLOPD). Aplicació necessària dels principis de qualitat de les dades i d'incompatibilitat de la finalitat pretesa (art. 4 LOPD). Anàlisi del concepte d'estudi científic i dels requisits necessaris per determinar que ens trobem davant una finalitat científica. Impossibilitat de cedir les dades anonimitzades per a la realització de l'estudi, i necessitat de respectar el deure de secret durant la seva realització i en la publicació dels resultats.
01/01/2008
Accés d’un regidor a determinades dades dels treballadors del consistori
CNS 7/2008
Confrontació del dret a la protecció de dades de caràcter personal i el dret d'accés a informació municipal reconegut als regidors d'un Ajuntament per al compliment de determinades funcions. Conjunt de dades personals analitzades: nom, cognoms, antiguitat, categoria professional i data de finalització del contracte. Reconeixement del dret d'accés a determinades dades del conjunt descrit; respecte a l'antiguitat i la durada del contracte es conclou que la seva comunicació es faci per mitjà de dissociació prèvia.
01/01/2008
Accés a determinada informació sobre trucades realitzades per l’equip de govern municipal
CNS 9/2008
Els números de telèfon de serveis de tarifació addicional poden constituir dades de caràcter personal. Els regidors del Consistori tenen un dret d'accés a la informació, i per tant la facultat de consultar determinada documentació de què disposa l'Ajuntament. L'accés dels regidors als números de tarifació addicional podria entendre's ajustat al principi de qualitat si la finalitat en què es fonamenta la petició es refereix a la seva funció legítima de control i fiscalització. Donada la possibilitat de generar un perfil de determinades persones, es recomana valorar opcions per donar suficient informació sense identificar la persona titular del telèfon.
01/01/2008
Obtenció i cessió de dades en el Projecte de Decret d’ordenació dels ensenyaments de batxillerat
CNS 11/2008
Obtenció i cessió de dades personals d'alumnes entre centres educatius sota els principis de seguretat i confidencialitat. La Llei Orgànica d'Educació habilita la cessió de dades d'alumnes entre centres educatius sempre i quan la cessió provingui del centre on hagués estat escolaritzat l'alumne amb anterioritat i només en exercici de la funció docent i orientadora. S'aconsella la introducció dels conceptes de la normativa de protecció de dades durant els anys d'escolarització. D'aquesta manera es facilitaria l'assumpció de normes de comportament de caràcter preventiu vers l'autodeterminació informativa i la utilització responsable dels mitjans tecnològics i de comunicació.
01/01/2008
Total de pàgines: 53