S'han trobat 78 resultats amb els descriptors Padró municipal habitants
Accés a informació municipal per localitzar familiars residents en el municipi
CNS 45/2013
L'existència d'un interès legítim i directe pot justificar l'accés a dades no només dels avantpassats residents al municipi sinó també de familiars que encara hi resideixen, als efectes de localitzar-los. No obstant això, es recomana comunicar a les persones afectades l'existència d'aquesta sol·licitud, com també la possibilitat d'oposar-se a la comunicació de les seves dades, en cas que existeixin motius justificats i legítims relatius a una concreta situació personal.
30/09/2013
Informe en relació amb la Proposta de Reglament municipal de govern obert i participació ciutadana, de l'Ajuntament de Premià de Mar
PD 15/2013
04/06/2013
Cessió de dades del Padró municipal d'habitants a la concessionària del servei públic d'abastament d'aigua del municipi
CNS 28/2013
L'empresa concessionària, com a responsable de diversos fitxers, pot tractar les dades que s'hi contenen, sens perjudici que l'Ajuntament com a titular del servei és el responsable darrer d'aquesta informació. Qualsevol comunicació de dades del Padró o d'altres fitxers de l'Ajuntament és una comunicació de dades sotmesa al règim de la LOPD (articles 11 i 21), excepte si s'estableix un encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD i articles 20 a 22 del RLOPD). La formalització de l'encàrrec es pot fer en les clàusules específiques incloses en el contracte, si escau mitjançant un annex o addenda.
23/05/2013
Accés de la policia a dades de persones estrangeres contingudes al Padró Municipal d'Habitants
CNS 11/2013
L'accés per part de la Direcció General de Policia a les dades de caràcter personal del Padró municipal d'habitants relatives a persones estrangeres, per a l'exercici de les seves competències, pot trobar habilitació a la disposició addicional setena de la LRBRL, en la redacció donada per la L.O. 14/2003. Aquest accés s'haurà de dur a terme preferentment per via telemàtica, aplicant les mesures de seguretat exigibles d'acord amb el RLOPD, i deixant constància, a la Direcció General de Policia, de cada accés, la identificació d'usuari, data i hora en què es va realitzar, com també de les dades consultades.
28/02/2013
Ús per part de l'Ajuntament de les dades del Padró municipal d'habitants per comunicar-se amb els seus veïns
CNS 9/2013
L'Ajuntament pot utilitzar les dades del Padró municipal d'Habitants per dur a terme comunicacions amb els seus veïns per a l'exercici de les competències municipals que té encomanades. En tractar-se del desenvolupament de funcions compreses en l'exercici de les competències municipals previstes a la LRBRL, es pot considerar legítima la utilització de la informació personal, en tractar-se d'una finalitat compatible amb la del Padró. D'acord amb el principi de qualitat s'han de tractar exclusivament aquelles dades que siguin necessàries per assolir la finalitat pretesa.
19/02/2013
Cessió de dades del Padró a un Grup municipal per a tramesa d'informació d'un partit polític
CNS 34/2012
L’accés dels regidors a dades del Padró municipal d’habitants sense consentiment dels titulars pot resultar habilitat en determinats supòsits, per al compliment de les seves funcions (LRBRL). No sembla que l’accés per a l’enviament de documentació pròpia d’un partit polític s’hagi de considerar inclòs en la finalitat legítima per a la qual un regidor pot accedir al Padró, als efectes del principi de finalitat (article 4 LOPD). L’accés per part dels regidors a les dades del Padró (nom i domicili) per a la finalitat plantejada requeriria del consentiment dels titulars de les dades. La possibilitat que sigui el propi Ajuntament el que enviï a determinats veïns del municipi una documentació que, per la informació de què es disposa, es refereix a les activitats d’un partit polític i que per tant és aliena a les activitats de la pròpia Corporació, requereix el consentiment dels titulars de les dades.
12/07/2012
Cessió de dades del Padró a una altra administració pública per l'exercici de funcions en matèria de gestió patrimonial
CNS 36/2012
La comunicació de dades contingudes en el Padró des d’un ajuntament a una altra administració pública, sense consentiment dels afectats, requereix que es realitzi per a l’exercici de les competències legalment atribuïdes i per assumptes en què l’adreça resulta una dada rellevant. En el cas examinat, podria resultar suficient comunicar les dades identificatives de les persones que habiten en cadascun dels habitatges a què es fa referència necessàries per a l’exercici de la competència al·legada en la petició adreçada a l’ajuntament.
12/07/2012
Accés a les dades del Padró des del Registre General de l'Ajuntament
CNS 3/2012
La importació de dades personals del Padró des del Registre d'entrada i sortida de documents d'un mateix ens local, per tal que aquest agilitzi la gestió dels procediments administratius, dins l'exercici de les competències municipals que la legislació de règim local li atribueix, i quan la dada domicili resulta rellevant, és conforme amb la LOPD en la mesura que aquesta finalitat resulta compatible amb la del Padró. La actualització de la dada domicili del Padró, en cas de detectar-se una discrepància, no resultaria conforme al principi de finalitat de les dades, sens perjudici que aquest fet es pugui posar en coneixement del ciutadà perquè iniciï els tràmits corresponents per modificar les seves dades del Padró, així com que l'ajuntament pugui fer les actuacions i comprovacions que consideri convenients per mantenir-lo actualitzat.
07/02/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Padró municipal habitants
- Registre entrada i sortida de documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Diputació
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Diputació
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
Cessió de dades del Padró municipal d'habitants a altres serveis del municipi amb la finalitat de prevenir situacions de violència masclista
CNS 40/2011
L'accés a les dades personals del Padró per part del departament de serveis socials d'un mateix ajuntament no és pròpiament una cessió de dades, atès que forma part de la mateixa persona jurídica, però només serà possible si la finalitat per la qual se sol·licita resulta compatible amb la del Padró i la dada domicili resulta rellevant. La seva comunicació però, a una altra administració pública, sense consentiment, sí que és una cessió que troba habilitació, en el cas examinat, a la LRBRL, atès que es realitzaria per a l'exercici de competències legalment atribuïdes i per assumptes en què l'adreça resulta rellevant. La cessió de dades diferents a les del Padró a una altra administració, sense consentiment, per dur a terme actuacions en matèria de prevenció, atenció, assistència, protecció, recuperació i reparació integral de situacions de violència masclista, compta amb habilitació legal, tant en la pròpia LOPD, en tractar-se d'una cessió entre administracions per a l'exercici de competències que versen sobre una mateixa matèria, com en la Llei 5/2008, del 24 d'abril, del dret a les dones a eradicar la violència masclista.
21/12/2011
Accés per part de diversos serveis municipals al Padró Municipal d'Habitants
CNS 35/2011
L'accés a les dades personals del Padró Municipal d'Habitants per part de les diferents unitats administratives o òrgans administratius d'un mateix ajuntament, inclosa la Policia Local, no constitueix pròpiament una cessió de dades, atès que formen part de la mateixa persona jurídica. Aquest accés però, només serà possible si la finalitat per la qual se sol·licita resulta compatible amb la finalitat principal del Padró, com ara, quan sigui necessari per a l'exercici de les competències que la legislació de règim local atribueix als ajuntaments i exclusivament per assumptes en què la dada residència o domicili resulta rellevant.
18/11/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- Jutges i tribunals
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Total de pàgines: 8