S'han trobat 78 resultats amb els descriptors Padró municipal habitants
Accés a les dades del padró municipal per part d’una Regidoria d’un Ajuntament per difondre un programa de formació.
CNS 19/2008
El padró municipal d'habitants és un registre que es configura com una base de dades de caràcter personal, i per tant li és d'aplicació la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal, i per tant caldrà tenir en compte els principis i disposicions que es contenen en aquesta norma, a més del que disposa la normativa sectorial aplicable. La Regidoria de l'Ajuntament, en exercici de les seves funcions, està legitimada per accedir a dades del padró municipal. En els escrits mitjançant els quals es difongui el programa formatiu s'ha de donar compliment al deure d'informació de l'article 5 de la LOPD.
01/01/2008
Instal·lació de caixers electrònics per realitzar alguns tràmits administratius, entre d'altres l'obtenció de volants d'empadronament
CNS 21/2008
La utilització de terminals electrònics que permetin obtenir volants d'empadronament directament pels ciutadans constitueix un servei d'administració electrònica l'admissibilitat del qual en principi no plantejaria problemes des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, sempre que s'adoptin les mesures adequades per garantir la identificació i autenticació de les persones que utilitzin aquest servei. En aquest sentit es recomana la utilització de sistemes basats en el DNI electrònic o altres sistemes de signatura electrònica avançada. Atesa la naturalesa de les dades tractades, també podria ser admissible un sistema d'identificació basat en un usuari identificatiu i una contrasenya prèviament atorgada per l'Ajuntament.
01/01/2008
Concepte de dada de caràcter personal i comunicació a un partit polític
CNS 3/2007
Es planteja si les dades de les persones empadronades i no empadronades tenen la consideració de dades de caràcter personal i la possibilitat per part de l’Ajuntament de comunicar-les a un partit polític amb finalitat informativa. El padró municipal d’habitants es configura com una base de dades de caràcter personal i per tant, està sotmès a la LOPD. La comunicació de dades personals requereix el consentiment dels afectats, tant si estan empadronats com si no ho estan, tret que estigui autoritzada per llei, cosa que no sembla concórrer en el present supòsit per a la finalitat que es planteja.
01/01/2007
Comunicació de dades del padró a consulats
CNS 5/2007
Cessió a administracions públiques estrangeres, a través dels seus consolats, de dades del padró municipal d’habitants, en concret el domicili. La llei excepciona el consentiment de l’afectat en la cessió de la dada quan s’efectuï entre administracions públiques, interpretant aquesta excepció de forma restrictiva i entenent que es circumscriu a l’àmbit estatal, en exercici de les seves competències i en assumptes en què la dada del domicili sigui rellevant, sense que es pugui estendre al supòsit que es planteja. Es recomana utilitzar d’altres opcions alternatives com que l’ajuntament actuï de mer transmissor entre el consolat i la persona interessada.
01/01/2007
Accés a dades del padró per part de l'encarregat del tractament
CNS 7/2007
Comunicació de dades del padró municipal a un tercer contractat pel propi ajuntament per a la realització d’un estudi sobre les situacions de dependència de la gent gran del municipi. El padró municipal d’habitants es configura com una base de dades de caràcter personal i, en el supòsit que es planteja, sent que el tercer contractat és encarregat del tractament, amb les obligacions que això comporta, segons la LOPD no es considera comunicació de dades a un tercer. El tercer contractat per l’ajuntament haurà de complir amb el deure d’informació als interessats dels quals es recullin dades personals.
01/01/2007
Cessió de dades del padró i dades tributàries en l’àmbit sancionador
CNS 21/2006
La llei excepciona el requisit del consentiment per a la cessió de dades del padró únicament quan sigui necessari per a l’exercici de les competències atribuïdes a l’administració i només per aquells assumptes en què les dades corresponents al nom i domicili siguin rellevants. La llei general tributària habilita la cessió de dades per a la recaptació de recursos públics no tributaris. No es pot generalitzar l’ús de la interconnexió de bases de dades en la tramitació de procediments sancionadors en matèria de trànsit.
01/01/2006
Cessió de dades del padró a un centre escolar per finalitats informatives
CNS 6/2005
La cessió de dades del padró municipal, en concret la identitat i domicili de persones menors d’edat a un centre d’ensenyament, està sotmesa a la normativa de protecció de dades i a la normativa sectorial aplicable. En aquest supòsit, la cessió de dades no està expressament prevista per una norma amb rang de llei, per tant, caldria disposar del consentiment previ dels pares o responsables legals del menors. Per a dur a terme la finalitat que es proposa s’haurien d’utilitzar altres mecanismes informatius que no comportin una cessió de les dades contingudes en el padró municipal.
01/01/2005
Comunicació de dades del padró per a estudis genealògics
CNS 12/2004
El padró és la base de dades personals en què s’han d’inscriure totes les persones residents en un municipi i, com a tal, li és d’aplicació la Llei de protecció de dades. L’accés sol·licitat fa referència a informació objecte de preservació als efectes del disposat a la Llei d’arxius i documents. D’altra banda, s'admet el tractament de dades personals per a finalitats posteriors de caràcter històric, estadístic o científic, si no són incompatibles amb les finalitats originàries. L’accés estarà legitimat si l’òrgan responsable de la custòdia dels documents constata el compliment dels requisits que la legislació sectorial preveu per accedir-hi.
01/01/2004
Total de pàgines: 8