S'han trobat 161 resultats amb els descriptors Laboral
Tractament de dades relatius a una fotografia sense consentiment.
IP 190/2021
La persona denunciant es queixava que l'empresa pública va acomiadar-la mentre es trobava en període de prova, a causa d'una fotografia que s'hauria fet mentre estava berenant durant la pausa laboral. S'arxiva la informació prèvia perquè no s'ha pogut acreditar que l'empresa denunciada hagi realitzat cap tractament de la imatge de la persona denunciant. Tampoc no existeix cap prova indiciaria que permeti deduir que l'empresa tingués cap interès a obtenir la fotografia de la persona denunciant per utilitzar-la per a les finalitats descrites per la persona denunciant, és a dir, per motivar la rescissió de la relació laboral.
21/02/2022
Implantació d'un sistema de control horari mitjançant reconeixement facial
CNS 2/2022
El consentiment del personal afectat no pot considerar-se una base jurídica adequada per a la implantació d’un sistema de control horari mitjançant reconeixement facial com el que es descriu a la consulta. Seria necessària la previsió d’aquest sistema de control en una disposició legal o en un conveni col·lectiu aplicable, o si escau, en un pacte o acord resultat de la negociació col·lectiva, circumstàncies que no sembla que concorrin en el cas analitzat. En qualsevol cas, abans de la implantació d’un sistema d’aquest tipus, cal fer una avaluació de l’impacte sobre la protecció de dades a la vista de les circumstàncies concretes en què es dugui a terme el tractament per determinar-ne la licitud i la proporcionalitat, inclosa l’anàlisi de l’existència d’alternatives menys intrusives, i establir les garanties adequades.
02/02/2022
Denegació d'accés a informació sobre retribucions del personal de l'Ajuntament
IAI 81/2021
Pel que fa als càrrecs de confiança i el personal eventual de l’Ajuntament, atesa la tipologia i característiques d’aquestes places, resulta justificat des de la perspectiva de la protecció de dades, facilitar informació individualitzada pels conceptes retributius als que es refereix el reclamant, juntament amb la seva identificació, nivell i càrrec que ocupen. Pel que fa a la resta de persones treballadores de l’Ajuntament (personal laboral i funcionari), la normativa de protecció de dades no impedeix facilitar la informació sobre les retribucions bàsiques i complementàries de cada lloc de treball, sense identificar les persones que l’ocupen.
12/01/2022
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Matèries
- Retribucions
- Representants treballadors
- Publicitat activa
- Retribucions
Control de l'absentisme del personal laboral i funcionari per una empresa externa
CNS 53/2021
Des del punt de vista de la normativa de protecció de dades la realització de revisions mèdiques per al control de l’absentisme laboral dels treballadors sotmesos a l’àmbit d’aplicació de l’ET, pel personal mèdic d’una empresa contractada per l’ajuntament tindria com a base jurídica l’article 20.4 de l’ET en relació amb els articles 6.1.b) i 9.2.b) de l’RGPD. Aquesta base jurídica no seria aplicable però al personal funcionari. Per a la realització d’estadístiques i pel seguiment i la gestió de l’absentisme no resulta justificat que l’empresa accedeixi a informació de tots els empleats municipals sinó únicament d’aquells que hagin tingut alguna absència. L’ajuntament ha de conservar mentre duri la relació laboral les dades dels treballadors necessàries per a l’execució del contracte i el compliment de la normativa laboral que resulti aplicable. Entre aquestes dades necessàriament han de constar les dades identificatives i de contacte que li permetrien contactar amb el treballador en situacions d’absentisme. Pel que fa a les dades de control horari, i les seves justificacions, caldrà tenir en compte els termini de 4 anys establert per la normativa vigent, sens perjudici del deure de bloqueig de les dades que es suprimeixin, per atendre eventuals responsabilitats.
23/12/2021
Preval la presumpció d'innocència. No s'ha pogut acreditar la vulneració del principi de confidencialitat.
IP 47/2021
La direcció del CAP va convocar els treballadors a una reunió de treball per tractar la queixa que un treballador del centre (la persona denunciant) havia formulat en relació amb els protocols de seguretat dels treballadors davant la Covid-19. De les actuacions practicades en esta fase d'investigació prèvia no s'ha pogut acreditar que la direcció del CAP revelés les dades de la persona. I del contingut del correu tampoc no sembla que es pogués identificar la persona que es va queixar.
18/10/2021
Accés a escrits de queixa de companyes de treball de la persona que sol·licita l'accés.
PT 45/2021
Quan s'exerceix el dret d'accés, la persona afectada té dret a obtenir informació sobre l'origen de les seves dades -cosa que aquí comporta l'accés a la identitat de les persones que formularen les queixes-, llevat que s'acrediti que l'oposició a l'accés es fonamenta en una situació particular, la qual cosa aquí no s'ha acreditat. Atès que el dret d'accés no pot afectar negativament els drets i llibertats dels altres, es desestima la reclamació pel que fa a l'accés a les les afirmacions, opinions o explicacions realitzades per aquestes persones, vinculades o referides a la seva pròpia situació laboral, o al seu estat d'ànim, psicològic o físic.
13/09/2021
Denegació d'accés a informació sobre les hores extraordinàries del personal de l'Ajuntament
IAI 57/2021
La normativa de protecció de dades no impedeix al delegat sindical accedir a la informació relativa a les hores extraordinàries de directius, alts càrrecs i personal que ocupi llocs de confiança, de lliure designació, d’especial responsabilitat dins l’organització o que impliquin alts nivells retributius, així com al llistat d’hores extraordinàries dels treballadors amb contracte laboral que consti als registres diaris de jornada elaborats a partir de la data 12 de maig de 2019. Pel que fa a la llista de les hores extraordinàries del personal funcionari des del 2018 fins a la data de la resolució, així com les fetes abans del 12 de maig de 2019 pels treballadors amb contracte laboral, cal oferir la informació seudonimitzada. En relació amb els motius que justificaren l’execució d’hores extraordinàries, es pot lliurar informació general sobre els criteris emprats per l’Ajuntament per la seva atribució, sense fer-ne una individualització.
02/09/2021
Denegació d'accés a informació relativa a les actuacions realitzades en una llar d'infants en materia de riscos psicosocials i conflictes laborals
IAI 50/2021
La normativa de protecció de dades no impedeix donar accés al reclamant a informació que no inclou dades personals (número de persones entrevistades, indicadors utilitzats, etc). La normativa de protecció de dades permet al reclamant accedir a la informació relativa a una tercera persona de la qual acrediti tenir el consentiment. El reclamant té dret a accedir a tota la informació que sobre la seva persona figuri en la documentació de què disposa el Departament, incloent l’origen o la identitat de les persones que haurien facilitat la informació, llevat que del tràmit d’audiència en resulti alguna circumstància que justifiqui la limitació de l’accés. En canvi, no sembla que estigui justificat l’accés a la resta d’informació sobre terceres persones que pugui constar en la informació sol·licitada, més enllà de les dades merament identificatives de les persones responsables de la tramitació de la documentació.
29/07/2021
Possibilitat d'accedir a l'equip local d'un funcionari per poder disposar de documentació municipal
CNS 39/2021
L’accés a l’equip local del funcionari que es troba de baixa, amb la finalitat de garantir la continuïtat de l’activitat en absència del treballador i amb la finalitat de comprovar un possible mal ús de l’equip per part del treballador i protegir la integritat de la informació, es pot considerar lícit si resulta justificat per les circumstàncies concurrents. Cal articular la intervenció en l’equip del treballador, de manera que s’eviti l’accés a contingut de tipus privat o aliè a la documentació de la Regidoria. Entre d’altres qüestions, es fa avinent que l’accés amb la finalitat de garantir la continuïtat de l’activitat en absència del treballador, se li ha de comunicar prèviament a la intervenció, llevat que no sigui possible.
29/07/2021
Denegació d'accés del representant dels treballadors a informació del personal afectat per un acord retributiu
IAI 44/2021
La normativa de protecció de dades no impedeix comunicar al representant dels treballadors la informació individualitzada que sol·licita, amb indicació de la identitat (nom i cognoms) dels treballadors afectats per l’acord d’absorció del complement de productivitat i la quantia que ha suposat aquest acord per a cadascun dels treballadors.
12/07/2021
Total de pàgines: 17