Des del punt de vista de la normativa de protecció de dades la realització de revisions mèdiques per al control de l’absentisme laboral dels treballadors sotmesos a l’àmbit d’aplicació de l’ET, pel personal mèdic d’una empresa contractada per l’ajuntament tindria com a base jurídica l’article 20.4 de l’ET en relació amb els articles 6.1.b) i 9.2.b) de l’RGPD. Aquesta base jurídica no seria aplicable però al personal funcionari. Per a la realització d’estadístiques i pel seguiment i la gestió de l’absentisme no resulta justificat que l’empresa accedeixi a informació de tots els empleats municipals sinó únicament d’aquells que hagin tingut alguna absència. L’ajuntament ha de conservar mentre duri la relació laboral les dades dels treballadors necessàries per a l’execució del contracte i el compliment de la normativa laboral que resulti aplicable. Entre aquestes dades necessàriament han de constar les dades identificatives i de contacte que li permetrien contactar amb el treballador en situacions d’absentisme. Pel que fa a les dades de control horari, i les seves justificacions, caldrà tenir en compte els termini de 4 anys establert per la normativa vigent, sens perjudici del deure de bloqueig de les dades que es suprimeixin, per atendre eventuals responsabilitats.