S'han trobat 727 resultats amb els descriptors TRANSPARÈNCIA
Comunicació a una ciutadana dels plànols continguts en un expedient de concessió de llicència d’obra d’un habitatge aliè
CNS 27/2010
El lliurament a una ciutadana de còpies dels plànols continguts en un expedient administratiu de concessió de llicència d'obres d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. Si l'expedient administratiu es troba en tramitació, requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). Si l'expedient es troba acabat queda emparat pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, correspongui a un procediment d'aplicació del dret que no tingui caràcter sancionador o disciplinari, i es pugui fer valer per a l'exercici dels drets del ciutadà (art. 37.3 LRJPAC). No obstant això, aquest accés pot limitar-se quan prevalgui alguna de les causes contemplades en l'article 37.4 LRJPAC. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, i en concret el principi de proporcionalitat (art. 4 LOPD). Tot això sens perjudici que la persona titular de les dades pugui exercir el seu dret d'oposició en els termes establerts en els articles. 6.4 LOPD i 35 del RLOPD, que haurà de ser resolta per l'administració municipal.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Habitatge
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret accés
- Dret oposició
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Dret d'accés a la informació municipal per part de regidors de l'oposició
CNS 29/2010
Els regidors d’un Ajuntament, membres o no del govern, poden tenir accés a un llistat amb el domicili dels treballadors de l’empresa adjudicatària d’una obra finançada amb el fons especial creat per l’Estat per a la dinamització de l’economia i l’ocupació, en el cas que aquest Ajuntament tingui en el seu poder aquesta informació, en virtut del dret d’accés a determinada informació municipal que la LRBRL (article 77) els atorga únicament, però per a l’exercici de les seves funcions de control i sempre que es compleixin els principis i obligacions de la LOPD, en concret, el principi de qualitat de les dades i el deure de secret.
01/01/2010
Comunicació a un ciutadà dels llistats de preinscripcions escolars
CNS 31/2010
El pare d'un alumne exclòs en el procés de matriculació d'un centre escolar sostingut amb fons públics, com a part interessada en el procediment, té dret a accedir a les dades del domicili tingudes en compte per a l'admissió dels alumnes en el centre. Tot i que en aquest tipus d'expedient poden figurar-hi dades íntimes, les dades contingudes en els expedients de preinscripcions escolars, relatives a nom, cognoms, i a l'empadronament dels alumnes que han accedit a un centre escolar per al curs P3, no es poden considerar dades reservades de la vida de les persones, relatives a una esfera íntima, àmbit propi i reservat del coneixement dels demés, no gaudint per tant de la consideració de dades íntimes. En el cas plantejat, es pot atorgar l'accés a les dades sol.licitades sense necessitat de donar a conèixer altres dades que figuren a l'expedient administratiu i que podrien ser considerades dades íntimes.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Educació
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre educatiu
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Dret d'accés a dades de salut de familiars difunts
CNS 28/2009
El dret fonamental a la protecció de dades de caràcter personal, com a dret personalíssim, ha de ser exercit necessàriament pel titular de les dades, o bé, en els termes que prevegi la LOPD i el RLOPD, per terceres persones en nom i representació de l'interessat. La normativa de protecció de dades personals no s'aplica a les dades de persones difuntes, excepte en els supòsits indicats en l'article 2.4 del RLOPD. La petició d'accés a determinada informació mèdica d'un familiar mort no constitueix una manifestació del dret d'accés previst en l'article 15 de la LOPD, sinó que s'ha de resoldre en base a la normativa sectorial aplicable (Llei 41/2002). El centre mèdic ha de comprovar el compliment del dit article, en especial, el principi de proporcionalitat.
01/01/2009
Utilització de dades personals per part d'un regidor municipal
CNS 3/2009
Es plantegen dubtes sobre la possible utilització per part d'un regidor de dades identificatives de determinades persones que han estat donades de baixa del padró municipal d'habitants. El dret d'accés a la informació exercit pels regidors té limitacions, però una limitació a priori i amb caràcter general, respecte les dades personals a les que poden accedir, no s'ajusta a la normativa sobre dret d'accés ni resulta exigible des de la perspectiva de la protecció de dades. La utilització posterior de les dades personals, obtingudes legítimament pel regidor, ha de fonamentar-se en una finalitat determinada, explícita i legítima. L'accés legítim no habilita per a utilitzar les dades per a qualsevol altra finalitat que difereixi o no pugui considerar-se subsumible en la finalitat primera i legítima que fonamenta el tractament. Un canvi de finalitat requerirà comptar amb el consentiment dels interessats o amb una habilitació legal.
01/01/2009
Sol.licitud d'informació que un diputat del Parlament de Catalunya formula a una Administració pública
CNS 5/2009
Un diputat del Parlament sol•licita tenir accés a les dades contingudes en els expedients referits a expedients de tutela de menors d'edat. Cal fer compatible el dret d'accés dels diputats a la informació de què disposa l'administració pública, amb la protecció de dades personals. El Reglament del Parlament de Catalunya constitueix, amb caràcter general, l'habilitació legal necessària per a la cessió de les dades sense el consentiment dels interessats, sens perjudici del compliment dels principis i deures previstos en la LOPD. Atès que els expedients inclouen dades especialment protegides o sensibles, es considera exigible en aquest cas dissociar o anonimitzar la informació de forma prèvia a la comunicació als diputats del Parlament, per tal de no permetre la identificabilitat de persones físiques concretes. Caldrà també determinar el sistema concret de codificació o anonimització i la forma concreta de donar accés a la informació.
01/01/2009
Accés a dades del padró municipal d'habitants per part del negociat de gestió de personal del propi Ajuntament
CNS 10/2009
Accés a les dades del padró municipal d'habitants d'un Ajuntament per part del negociat de gestió de personal del mateix Ajuntament. El padró municipal d'habitants és un registre que es configura com una base de dades de caràcter personal, i li és d'aplicació la LOPD. Caldrà tenir en compte els principis i disposicions que es contenen en aquesta norma. El negociat de personal de l'Ajuntament, en exercici de les seves funcions, està legitimat per accedir a les dades del padró municipal amb la finalitat que motiva la consulta que és la d'accedir a la dada del domicili d'un treballador municipal amb la finalitat de practicar comunicacions derivades de la relació de serveis que el vincula amb l'Ajuntament.
01/01/2009
Possibilitat de publicar de forma completa les actes dels Plens municipals i de les Juntes de Govern Local
CNS 36/2009
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal, o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties establerts a la LOPD. Sens perjudici de la publicitat dels actes administratius en aquells supòsits que sigui establert per la normativa legal pertinent, l'accés a les actes o les parts de les mateixes que continguin dades de caràcter personal només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC i la legislació sectorial aplicable.
01/01/2009
Comunicació a una ciutadana del projecte tècnic de reforma i ampliació d’un habitatge aliè
CNS 42/2009
El lliurament a una ciutadana de còpia del projecte tècnic de reforma d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. L'accés a les dades personals que formin part d'un expedient administratiu corresponent a un procediment administratiu en curs requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). En el cas que l'expedient administratiu correspongui a un procediment administratiu finalitzat, la comunicació queda emparada pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, compleixi la resta de requisits de l'article 37.3 LRJPAC i no prevalgui cap dels supòsits de l'article 37.4 LRJPAC. En la resta de casos, caldrà el consentiment previ de les persones afectades.
01/01/2009
Possibilitat de lliurar a un grup municipal informació relativa a ajuts atorgats per l'àrea de serveis socials
CNS 43/2009
L'accés a la informació sobre el nom i cognoms i barri on resideixen dels beneficiaris d'ajuts municipals per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. La possibilitat d'accés a la informació relativa al nom i cognoms de les persones beneficiàries estaria habilitada també per la normativa reguladora de les subvencions públiques, que preveu la publicitat de les mateixes, en la mesura que es tracti d'ajuts sotmesos a aquella normativa. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (articles 4 i 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Total de pàgines: 73