S'han trobat 727 resultats amb els descriptors TRANSPARÈNCIA
Accés a informació sobre la distribució d'hores sindicals entre els afiliats a un Sindicat
CNS 1/2010
La informació referent a la distribució de les hores sindicals reconegudes als afiliats està protegida per la normativa de protecció de dades personals. La comunicació de les dades, segons l'article 11 de la LOPD, ha de comptar amb el consentiment previ dels afectats o, com a excepció, amb l'habilitació clara i específica d'una norma amb rang de llei. Les normes amb rang de llei sectorials no preveuen expressament l'accés d'un afiliat sindical al fitxer de l'Administració que conté la informació sobre la distribució d'hores sindicals entre els afiliats del mateix sindicat que en gaudeixen. Consegüentment, tot i que d'acord amb l'article 37.3 LRJPAC es podria considerar que el consultant té un interès legítim i directe, en la mesura que la finalitat perseguida es podria assolir igualment sense conèixer la identitat de les persones afectades, d'acord amb els articles 37.4 LRJPAC i 4 de la LOPD, es considera que pot ser suficient la comunicació de la informació de manera anonimitzada.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- DRETS FONAMENTALS
- Dret llibertat sindical
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Representants treballadors
Comunicació d'informació a una regidora sobre deutes contrets pels regidors
CNS 5/2010
L'accés per part de la regidora a una certificació emesa per l'Ajuntament, positiva o negativa, en relació amb l'existència de deutes de regidors amb la pròpia Corporació local que poden ser causa d'inelegibilitat o bé de posterior incompatibilitat, resulta ajustat a les exigències de la LOPD. En relació amb la finalitat de contrastar la concurrència de causes d'inelegibilitat o d'incompatibilitat, l'accés a altres informacions, com ara les relatives a deutes no relacionats amb la pròpia Corporació no està previst en la norma amb rang legal (LOREG). Per tant, seria necessari requerir el consentiment del titular, a manca d'una altra norma amb rang legal que doni la suficient cobertura a l'accés. No es pot descartar un possible accés legítim a les dades relatives a deutes contrets pels regidors amb altres Administracions públiques, si s'ajusta a les exigències de la LOPD, cosa que l'Ajuntament hauria de ponderar en cada cas.
01/01/2010
Possibilitat d'accedir a dades de persones que treballen en un Col.legi professional
CNS 7/2010
Els membres de la Junta o assemblea general d'un col·legi professional poden accedir a les dades de les retribucions dels diferents llocs de treball del col·legi -sense necessitat d'identificar, amb caràcter general, les persones que ocupen els llocs-, en la mesura que resulti necessari per a l'exercici de les funcions que té atribuïdes en relació amb el control de l'òrgan de govern o les altres funcions que li atribueix la llei o els estatuts. Els membres de la Junta de govern o junta directiva d'un col·legi professional poden accedir-hi en la mesura que aquest accés sigui necessari per a l'exercici de les funcions que tenen assignades com a membres de l'òrgan de govern, d'acord amb el que s'hagi previst expressament en els seus estatuts.
01/01/2010
Accés a dades personals contingudes en expedients de concessió de subvencions
CNS 8/2010
El tractament de dades que són responsabilitat del Consell Comarcal s'ha de sotmetre al conjunt d'obligacions i principis de la LOPD, en concret, al règim general de cessió previst en els articles 11 i 21 de la LOPD. Per aplicació del principi de qualitat, la comunicació ha de referir-se només a les dades que resulten adequades, pertinents i no excessives per al compliment de la finalitat legítima dels ajuntaments, en aquest cas, per a procedir al pagament de les subvencions i, si escau, per donar compliment a les funcions de fiscalització que preveu la normativa aplicable. Correspon al responsable del tractament fer un exercici de ponderació, especialment en relació amb les dades sensibles, per tal de valorar quines dades poden ser objecte de comunicació. Es recomana a les administracions públiques cedents i cessionàries d'informació personal que, en la mesura del possible, es protocol·litzi l'intercanvi de dades dels afectats.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- OBLIGACIONS
- PRINCIPIS
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Matèries
- Subvencions
Accés a dades de caràcter personal contingudes en expedients administratius
CNS 15/2010
L'accés per part d'un ciutadà a expedients administratius que contenen dades personals constitueix una comunicació de dades. La comunicació de dades personals d'un expedient administratiu a l'interessat o potencial interessat, en el tràmit d'audiència, troba la seva habilitació legal en l'article 84 de la LRJPAC. En el cas que la comunicació es dugui a terme durant el període d'informació pública, aquesta podrà ser efectuada a qualsevol persona física o jurídica que d'acord amb l'article 86 de la LRJPAC, podrà tenir accés a tot l'expedient o una part d'aquest. Les dades relatives a nom, cognoms, adreça, número de telèfon o correu electrònic d'una persona, no es poden considerar dades reservades de la vida de les persones, relatives a una esfera íntima, àmbit propi i reservat del coneixement dels demés, no gaudint per tant de la consideració de dades íntimes. En el cas dels plànols de vivendes, aquests no tenen perquè en principi contenir dades íntimes d'una persona. Pel què fa a les qualificacions obtingudes en processos selectius, s'ha de descartar que formin part de l'esfera íntima de la persona, si bé, la seva divulgació estarà sotmesa a la normativa de protecció de dades.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Correu electrònic
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Accés dels regidors al registre d'entrades i sortides de l'Ajuntament i altres documents, i límits a la utilització de les dades
CNS 38/2010
L'accés a les dades de caràcter personal contingudes al registre d'entrada i sortida de documents d'un Ajuntament, per part de regidors de la corporació, serà legítim si es limita a les dades necessàries per a l'exercici de les funcions que atribuïdes i només es poden utilitzar per al compliment de la finalitat determinada, explícita i legítima que ha generat l'accés a les dades, en aquest cas, el necessari desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors que fan la sol·licitud d'informació.
01/01/2010
Ús del cens per part dels interventors dels partits polítics acreditats en les meses en un procediment electoral
CNS 20/2010
Els partits polítics tenen dret a obtenir una còpia del cens electoral d’acord amb el que estableix l’article 41.5 de la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, si bé l'ús d'aquest cens s'ha de limitar als fins previstos en la mateixa LOREG, sense que pugui donar lloc a que els interventors a les meses electorals el dia de la votació puguin, a partir d’aquesta llista, controlar les persones que no han acudit a exercir el dret de vot per tal de demanar-los que vagin a votar, pràctica que de dur-se a terme afectaria clarament la privacitat de les persones atès que pot condicionar de manera injustificada el caràcter lliure i secret del dret a vot.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Règim electoral
- Cens electoral
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Partits polítics
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi licitud
- Consentiment
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Petició d'un regidor, que demana còpia d'un expedient que es troba en seu judicial
CNS 21/2010
L'accés a l'expedient administratiu municipal relatiu al tema objecte de consulta ha de ser accessible als regidors per tal de poder exercir les seves funcions, i s'ha de distingir de l'accés a les diligències prèvies d'una causa penal instruïda per un Jutjat d'Instrucció. A banda de supòsits de denegació motivada d'accés, previstos en la normativa, l'existència d'un secret sumarial impossibilita l'accés del regidor a la informació, de la mateixa manera que si l'Ajuntament no és part en la causa. En el cas que l'Ajuntament sigui part en la causa, es podria produir un accés sempre i quan l'accés es produeixi en el marc d'una finalitat legítima, determinada i explícita, com el desenvolupament de funcions concretes legalment atribuïdes al regidor sol·licitant, com seria el cas, per exemple, de funcions directament vinculades amb el procés penal. Cal tenir en compte especialment el principi de qualitat.
01/01/2010
Petició d'informació d'un regidor sobre la situació dels impostos municipals a nom de regidors
CNS 22/2010
La informació sol·licitada per regidor està directament relacionada amb la gestió que el propi Ajuntament fa dels tributs municipals, i per tant, la informació no és aliena a les pròpies funcions dels regidors -que són part integrant del consistori-, entre les quals està la de controlar que la gestió dels tributs municipals es realitzi de forma ajustada a la normativa. L'accés dels regidors a la informació sobre la situació dels impostos municipals a nom dels regidors, es pot considerar legítima, ja que pot resultar necessària per tal de realitzar aquelles funcions que els corresponen, ja sigui la funció general de control de les activitats del propi Ajuntament en relació amb la gestió de tributs locals, o bé, si escau, per funcions específiques de gestió que pugui tenir atribuïdes el regidor en qüestió.
01/01/2010
Dret d'accés a la informació municipal per part de regidors de l'oposició
CNS 24/2010
Els regidors d'un Ajuntament, membres o no del govern, poden tenir accés a un llistat amb el domicili dels treballadors de l'empresa adjudicatària d'una obra finançada amb el fons especial creat per l'Estat per a la dinamització de l'economia i l'ocupació, en el cas que aquest Ajuntament tingui en el seu poder aquesta informació, en virtut del dret d'accés a determinada informació municipal que la LRBRL (article 77) els atorga únicament, però per a l'exercici de les seves funcions de control i sempre que es compleixin els principis i obligacions de la LOPD, en concret, el principi de qualitat de les dades i el deure de secret.
01/01/2010
Total de pàgines: 73