S'han trobat 103 resultats amb els descriptors Dades identificatives
Adequació del Protocol d'actuació d'un diari oficial a la normativa de protecció de dades de caràcter personal
CNS 33/2014
Es valora positivament l'elaboració d'un Protocol d'actuació en relació amb la publicació de dades personals en un diari oficial, en la mesura que pretén garantir el compliment del principi de qualitat en aquest àmbit, si bé es recomana incorporar-hi alguna directriu addicional relacionada amb la limitació temporal de la informació personal publicada al diari oficial i amb les actuacions a seguir en cas d'exercici dels drets d'habeas data pels afectats.
16/06/2014
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Dades menor
- Dades sensibles
- DRETS HABEAS DATA
- Condicions exercici
- Dret accés
- Dret oposició
- Dret rectificació
- Dret supressió
- FONTS ACCESSIBLES
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Exactitud
- Proporcionalitat
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
Informe en relació amb el Projecte de decret del dret a conèixer els orígens biològics
PD 1/2014
27/02/2014
Verificació del compliment de les obligacions salarials i de seguretat social de les empreses contractistes
CNS 32/2013
La comunicació del nom i cognoms i número del DNI/NIE incloses al TC-2 resulta habilitada per l'article 11.2.c) de la LOPD, en connexió amb la previsió de l'article 42.2 de l'ET. Només s'ha de referir als treballadors afectats al contracte, i no ha d'incloure cap altra dada d'aquests treballadors que puguin contenir-se al document TC-2 del mes corresponent. Amb aquesta mateixa finalitat (art. 42.2 ET) l'Ajuntament pot accedir a informació sobre l'efectiva percepció dels salaris per part dels treballadors de les empreses contractistes o subcontractistes. LLevat que es compti amb la declaració voluntària de les persones afectades, es recomana a l'Ajuntament que consideri l'opció de la presentació d'un certificat per part de la pròpia empresa sobre la percepció dels corresponents salaris per part de tots els treballadors adscrits a l'execució del contracte.
27/06/2013
Accés a la identificació de membres de la policia local
CNS 18/2013
L'obligació d'identificar dos membres de la policia local d'un municipi, per tal que un ciutadà pugui presentar contra ells una querella criminal, pot entendre's complerta amb el fet de facilitar-li el número de les seves targetes d'identificació professional. Si bé qualsevol ciutadà pot accedir a la resolució de nomenament dels policies publicada per l'Ajuntament al diari oficial corresponent, l'accés a les resolucions administratives de l'expedient del procés selectiu en què les persones que han participat són identificades amb el nom, cognoms i número TIP, sense consentiment, només seria possible si s'acredita disposar d'un interès legítim i directe al respecte.
12/03/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Procediment administratiu
- Expedient administratiu
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
Possibilitat d'incorporar el número de DNI a una targeta que permet la signatura electrònica
CNS 15/2013
Sense qüestionar la cobertura legal de la utilització del DNI en relació amb la gestió dels certificats digitals de funcionaris i treballadors públics, atès el principi de qualitat (art.4 LOPD) no s'haurien de descartar altres opcions que permetin, si escau, la utilització del DNI només per a la gestió del certificat i la signatura electrònica de documents, i que evitin la seva difusió posterior. Seria aconsellable que les entitats de certificació que emetin certificats que permeten la signatura electrònica per part de funcionaris i treballadors públics plantegin una política de certificació que eviti la difusió del número de DNI a través de la utilització de pseudònims, si aquests permeten la verificació de la identitat de la persona que signa.
04/03/2013
Obligació dels membres del cos de Mossos d'Esquadra de comunicar les dades de localització a l'Administració a la qual presten serveis
CNS 39/2012
No és necessari disposar del consentiment previ dels membres del cos policial per tal de tractar dades de localització, d'acord amb la Instrucció 9/2012. En canvi, atès que no existeix vinculació laboral amb terceres persones de contacte alienes al cos policial, és necessari disposar del seu consentiment. El tractament de dades de localització, ha de respectar els principis de qualitat i de finalitat i ha d'estar previst en el corresponent fitxer de titularitat pública.
27/07/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Seguretat pública
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat pública
Accés electrònic a dades de salut sense certificat electrònic
CNS 29/2012
L’ús del certificat digital o del DNI electrònic per accedir a informació sensible, com ara les dades de salut, no s’estableixen ni en la LAECSP ni en el RLOPD com les úniques tecnologies que garanteixen el compliment de les mesures de seguretat de nivell alt per a la identificació i l’autenticació d’usuaris. Si bé des del punt de vista de la normativa de protecció de dades sempre serà preferible el sistema que ofereixi majors garanties de seguretat, com ara la utilització de mecanismes basats en certificats electrònics, es poden utilitzar altres sistemes d’accés a les dades contingudes a la carpeta personal de salut, sistemes robusts d’identificació i autenticació, com ara usuari i contrasenya, sempre que la política de seguretat implantada en garanteixi la confidencialitat.
14/06/2012
Identificació i autenticació per accedir a un campus virtual
CNS 4/2012
L'ús d'un sistema d'identificació i d'autenticació per accedir al campus virtual d'una universitat basat en un login i una contrasenya es considera un mecanisme adequat, si bé sempre que la seguretat en l'accés pugui veure's compromesa caldrà facilitar un nou login i/o contrasenya als participants d'aquest espai. La publicació del numero del DNI, junt amb el nom i cognoms d'un alumne, dins del campus virtual només serà possible si es compta amb el seu consentiment o si es dóna el cas excepcional de que dos participants matriculats en la mateixa assignatura comparteixen els mateixos noms i cognoms. En aquest darrer cas, la publicació no es podrà dur a terme de manera íntegra, sent recomanable emprar les darreres quatre xifres, o bé optar per la utilització d'altres tipus d'identificadors.
13/02/2012
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre pel qual es regulen els fitxers gestionats per l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament
PD 17/2011
09/09/2011
Utilització del número de DNI com a login i publicació del número de DNI a un web d'accés restringit
CNS 28/2011
Un sistema d'identificació per accedir a la part restringida d'un web, basat exclusivament en un usuari coincident amb el número de DNI no és un sistema adequat d'identificació i autenticació. La publicació del número de DNI en un espai de formació que no té per objecte donar a conèixer els resultats de les avaluacions no troba habilitació legal a la disposició addicional 21a, punt 3, de la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, per la que es modifica la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats.
13/07/2011
Total de pàgines: 11