S'han trobat 750 resultats amb els descriptors CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
Legitimació d’un ajuntament per accedir a dades personals dels seus treballadors i que es troben en poder d'una altra administració
CNS 2/2009
Accés per part d'un ajuntament a dades personals relatives a la cobertura de la prestació d'assistència sanitària a través del Règim General de la Seguretat Social dels seus treballadors i dels beneficiaris d'aquests. L'ens públic gestor de les prestacions del sistema sanitari públic a Catalunya pot, en exercici de les seves funcions de gestor d'aquestes prestacions, comunicar o cedir a un ajuntament les dades personals consistents en l'afiliació o no al Règim General de la Seguretat Social de les persones funcionàries d'aquest ajuntament o de les persones que en siguin beneficiàries, amb la finalitat de lluitar contra el frau en la percepció de prestacions incompatibles en els diferents règims del sistema de la Seguretat Social. L'ajuntament pot comunicar a dit ens gestor les dades personals esmentades per tal de complir amb les seves obligacions en matèria de Seguretat Social.
01/01/2009
Cessió de dades que poden revelar la religió o les creences personals
CNS 4/2009
Cessió entre administracions públiques de dades personals que poden revelar la religió o les creences de les persones afectades. El tractament de dades que pugui revelar la religió o les creences de les persones afectades requereix en tot cas el consentiment previ, exprés i per escrit de les mateixes, ex article 7.2 LOPD.Si bé en dos supòsits concrets s'arriba a una conclusió especial, cal estar a la regla general segons la qual, quan es tracti de comunicacions per a finalitats no previstes en el moment de l'obtenció del consentiment en la recollida de les dades la comunicació de dades requerirà el consentiment exprés i per escrit o la prèvia anonimització.
01/01/2009
Sol.licitud d'un ciutadà per tal d'obtenir còpies del Cadastre de Rústega d'un municipi
CNS 11/2009
Un ciutadà sol·licita l'obtenció de còpies del Cadastre Immobiliari de Rústega del municipi. Les dades dels titulars cadastrals que són persones físiques, i que consten al Cadastre, són dades protegides per la LOPD. Per cedir dades personals cal el consentiment del titular, a menys que, entre d'altres, una llei autoritzi la cessió. La Llei del Cadastre estableix un accés restringit a les dades tractades, i exigeix el consentiment dels titulars o la concurrència de supòsits taxats en la pròpia llei. La participació del ciutadà com a testimoni en una escriptura notarial no suposa una habilitació legal suficient, doncs no és un supòsit previst a la Llei del Cadastre. Per tant, la cessió en aquest cas no es troba emparada per la LOPD, sens perjudici de la possibilitat de recórrer a la consulta d'altres Registres públics.
01/01/2009
Difusió per part d'un col.legi professional d'expedients i resolucions sancionadores de col.legiats
CNS 13/2009
Amb caràcter general la difusió d'informació relativa a la comissió d'infraccions administratives i a la imposició de sancions requereix el consentiment de la persona afectada o una habilitació en una norma en rang de llei. L'ordenament vigent dóna cobertura per a la comunicació de les sancions imposades pel Col·legi quan aquesta informació sigui requerida per un òrgan judicial o el Ministeri Fiscal, i per comunicar als consells de col·legis d'advocats i la resta de col·legis d'advocats de l'Estat les sancions executives que impliquin inhabilitació o separació. En la resta de supòsits no existeix habilitació legal que permeti donar publicitat als expedients o les resolucions sancionadores, ni per a la publicació de les sancions imposades, sens perjudici que quan s'hagi imposat una sanció d'inhabilitació o de separació, aquesta circumstància ha de donar lloc a l'exclusió de l'advocat afectat de la llista de professionals del Col·legi, mentre durin els efectes de la sanció.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- FONTS ACCESSIBLES
Aplicació de la LOPD al tractament de dades personals dels treballadors d'una Universitat
CNS 14/2009
Les dades identificatives de noms i cognoms, DNI i altres números d'identificació, són dades personals protegides per la LOPD. La informació sobre l'antiguitat d'un treballador o sobre el lloc de treball que identifiqui directa o indirectament un treballador, s'ha de considerar dada personal. La comunicació de dades personals s'ha de realitzar conforme el règim previst en l'article 11 de la LOPD. El marc normatiu aplicable preveu supòsits concrets d'accés a dades dels treballadors per part dels representants d'aquests, com ara l'accés a la còpia bàsica del contracte, o l'accés a dades identificatives i del lloc de treball ocupat en el cas dels funcionaris, per exigència del principi de publicitat. Els representants dels treballadors tenen accés a les dades de contacte dels treballadors, atès el que disposa l'article 2.2 del RLOPD. No es preveu, amb caràcter general, una cessió de totes les dades personals incloses en els llistats de personal de la Universitat que realitza la consulta.
01/01/2009
Comunicació de dades d'abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada d'un municipi
CNS 33/2009
La comunicació de dades de caràcter personal relatives als abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada del municipi que formula la consulta, al nou municipi del qual han passat a formar part, per tal que pugui prestar l'esmentat servei, troba habilitació tant en la legislació de règim local com en el article 21 de la LOPD, per la qual cosa cal concloure que no és contrària a la normativa de protecció de dades
01/01/2009
Adequació a la protecció de dades d'un projecte sobre violència domèstica i de gènere
CNS 35/2009
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere examinat, s'han de tenir en compte diversos principis i obligacions de la LOPD. La llei exigeix que es defineixin les finalitats i els usos als quals es vol donar compliment, que condicionen el tractament que es pugui fer de la informació personal. Cal concretar i especificar les dades personals que es tractaran, especialment les qualificades com sensibles, i preveure, en relació amb la normativa sectorial aplicable, en quins casos cal recollir el consentiment dels interessats. Cal concretar els fluxos informatius que es produiran, així com crear i inscriure els corresponents fitxers i aplicar les mesures de seguretat de nivell alt.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Violència gènere
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
Possibilitat de publicar de forma completa les actes dels Plens municipals i de les Juntes de Govern Local
CNS 36/2009
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal, o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties establerts a la LOPD. Sens perjudici de la publicitat dels actes administratius en aquells supòsits que sigui establert per la normativa legal pertinent, l'accés a les actes o les parts de les mateixes que continguin dades de caràcter personal només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC i la legislació sectorial aplicable.
01/01/2009
Cessió de dades del padró municipal d'habitants a l'empresa concessionària de l’abastament d’aigua
CNS 37/2009
L'Ajuntament només podrà facilitar les dades personals del padró municipal d'habitants a una empresa, si aquesta actua com a encarregada del tractament de les dades personals que li són necessàries per a dur a terme el servei de subministrament d'aigua potable en aquest municipi, en els termes establerts a l'article 12 de la LOPD i a la Disposició Addicional 31ª de la LCSP, atès que la comunicació de les dades esmentades no tindrà consideració de cessió de dades personals. En cas que el fitxer creat per a la gestió del servei d'abastament d'aigua potable sigui de titularitat privada, o sigui, titularitat de l'empresa, l'Ajuntament només podrà cedir aquestes dades a l'empresa si compta amb el consentiment dels afectats, atès que no s'ha pogut constatar cap habilitació legal ni en la legislació de règim local ni en la pròpia LOPD que autoritzi a fer aquesta cessió.
01/01/2009
Realització de proves psicotècniques en centres d’ensenyament concertats per una empresa
CNS 38/2009
L'empresa prestadora de serveis d'avaluació psicològica a centres d'ensenyament actua com a encarregada del tractament, si es compleixen els requisits de l'article 12 de la LOPD. El vincle existent entre l'empresa i els alumnes neix a conseqüència de l'encàrrec. Atès que aquesta relació és necessària per a dur a terme la prestació del servei, no s'estableix un nou vincle entre l'empresa i els alumnes, no sent d'aplicació l'article 20.1 del RLOPD. Les dades de les avaluacions psicotècniques, que contenen dades de caràcter psicològic, tindran consideració de dades de salut (articles 7.3 de la LOPD i 5.1.g) del RLOPD). Per a la realització de treballs psicopedagògics, els centres no necessiten el consentiment previ dels tutors legals dels alumnes, atesa l'existència d'habilitació legal per a tractar les dades dels alumnes que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions docent i orientadora, sempre que el tractament resulti necessari per a l'exercici d'aquestes funcions. Això no exclou l'obligació de donar compliment al deure d'informació (article 5.1 de la LOPD).
01/01/2009
Total de pàgines: 75