S'han trobat 743 resultats amb els descriptors CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
Comunicació al Comitè d'empresa de les dades d'un contracte mercantil de treballador autònom
CNS 31/2009
La comunicació de dades personals incloses en el contracte mercantil formalitzat amb un treballador autònom al Comitè d'Empresa s'ha de realitzar conforme al règim de l'article 11 LOPD. Ni l'Estatut dels Treballadors ni l'Estatut del treball autònom contenen previsions generals que habilitin la comunicació de dades personals incloses en el contracte mercantil amb l'excepció del supòsit relatiu als treballadors autònoms econòmicament dependents,. Fora d'aquesta excepció, amb caràcter general, resulta necessari comptar amb el consentiment de l'interessat per tal de comunicar les seves dades.
01/01/2009
Incorporació de dades de persones discapacitades al Catàleg de dades i documents electrònics
CNS 32/2009
La incorporació de dades personals sobre discapacitat en el Catàleg de Dades i Documents Electrònics per a la seva posada a disposició de les administracions públiques interessades constitueix una comunicació de dades. Consegüentment, per tal que sigui legítima la comunicació de dades caldrà analitzar si es compta amb el consentiment exprés, es compta amb habilitació d'acord amb l'article 21 LOPD, o bé si existeix una llei que habiliti la cessió. En el cas que el consentiment sigui necessari, aquest s'haurà d'atorgar expressament, d'acord amb l'article 7.3 LOPD. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació i de posteriors tractaments haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, ex article 4 LOPD i garantir la confidencialitat de les dades mitjançant l'aplicació de les mesures de seguretat adequades, que en aquest cas seran de nivell alt.
01/01/2009
Cessió de dades dels familiars de menors atesos en un hospital, a requeriment de l'administració pública
CNS 1/2009
Es planteja la possibilitat que un hospital pugui cedir dades dels familiars dels menors atesos, a requeriment de l'Administració pública competent en matèria de protecció de menors. La normativa sobre protecció dels menors permet considerar que l'administració pública competent té habilitació legal per accedir a tota la informació que sigui pertinent, incloent la relativa a l'entorn familiar del menor. Tot i així, l'accés indiscriminat o generalitzat a totes les dades del familiar del menor de què disposa l'hospital, podria resultar contrari al principi de qualitat (article 4 de la LOPD), ja que qualsevol accés a les dades ha de ser proporcionat. Per tant, és aconsellable que l'hospital realitzi un previ exercici de ponderació, i valori, d'entre tota la informació de què disposa sobre el familiar del menor, quina d'aquesta informació pot resultar rellevant per al compliment de la finalitat legítima d'informar sobre la situació de risc del menor.
01/01/2009
Legitimació d’un ajuntament per accedir a dades personals dels seus treballadors i que es troben en poder d'una altra administració
CNS 2/2009
Accés per part d'un ajuntament a dades personals relatives a la cobertura de la prestació d'assistència sanitària a través del Règim General de la Seguretat Social dels seus treballadors i dels beneficiaris d'aquests. L'ens públic gestor de les prestacions del sistema sanitari públic a Catalunya pot, en exercici de les seves funcions de gestor d'aquestes prestacions, comunicar o cedir a un ajuntament les dades personals consistents en l'afiliació o no al Règim General de la Seguretat Social de les persones funcionàries d'aquest ajuntament o de les persones que en siguin beneficiàries, amb la finalitat de lluitar contra el frau en la percepció de prestacions incompatibles en els diferents règims del sistema de la Seguretat Social. L'ajuntament pot comunicar a dit ens gestor les dades personals esmentades per tal de complir amb les seves obligacions en matèria de Seguretat Social.
01/01/2009
Cessió de dades que poden revelar la religió o les creences personals
CNS 4/2009
Cessió entre administracions públiques de dades personals que poden revelar la religió o les creences de les persones afectades. El tractament de dades que pugui revelar la religió o les creences de les persones afectades requereix en tot cas el consentiment previ, exprés i per escrit de les mateixes, ex article 7.2 LOPD.Si bé en dos supòsits concrets s'arriba a una conclusió especial, cal estar a la regla general segons la qual, quan es tracti de comunicacions per a finalitats no previstes en el moment de l'obtenció del consentiment en la recollida de les dades la comunicació de dades requerirà el consentiment exprés i per escrit o la prèvia anonimització.
01/01/2009
Sol.licitud d'un ciutadà per tal d'obtenir còpies del Cadastre de Rústega d'un municipi
CNS 11/2009
Un ciutadà sol·licita l'obtenció de còpies del Cadastre Immobiliari de Rústega del municipi. Les dades dels titulars cadastrals que són persones físiques, i que consten al Cadastre, són dades protegides per la LOPD. Per cedir dades personals cal el consentiment del titular, a menys que, entre d'altres, una llei autoritzi la cessió. La Llei del Cadastre estableix un accés restringit a les dades tractades, i exigeix el consentiment dels titulars o la concurrència de supòsits taxats en la pròpia llei. La participació del ciutadà com a testimoni en una escriptura notarial no suposa una habilitació legal suficient, doncs no és un supòsit previst a la Llei del Cadastre. Per tant, la cessió en aquest cas no es troba emparada per la LOPD, sens perjudici de la possibilitat de recórrer a la consulta d'altres Registres públics.
01/01/2009
Difusió per part d'un col.legi professional d'expedients i resolucions sancionadores de col.legiats
CNS 13/2009
Amb caràcter general la difusió d'informació relativa a la comissió d'infraccions administratives i a la imposició de sancions requereix el consentiment de la persona afectada o una habilitació en una norma en rang de llei. L'ordenament vigent dóna cobertura per a la comunicació de les sancions imposades pel Col·legi quan aquesta informació sigui requerida per un òrgan judicial o el Ministeri Fiscal, i per comunicar als consells de col·legis d'advocats i la resta de col·legis d'advocats de l'Estat les sancions executives que impliquin inhabilitació o separació. En la resta de supòsits no existeix habilitació legal que permeti donar publicitat als expedients o les resolucions sancionadores, ni per a la publicació de les sancions imposades, sens perjudici que quan s'hagi imposat una sanció d'inhabilitació o de separació, aquesta circumstància ha de donar lloc a l'exclusió de l'advocat afectat de la llista de professionals del Col·legi, mentre durin els efectes de la sanció.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- FONTS ACCESSIBLES
Aplicació de la LOPD al tractament de dades personals dels treballadors d'una Universitat
CNS 14/2009
Les dades identificatives de noms i cognoms, DNI i altres números d'identificació, són dades personals protegides per la LOPD. La informació sobre l'antiguitat d'un treballador o sobre el lloc de treball que identifiqui directa o indirectament un treballador, s'ha de considerar dada personal. La comunicació de dades personals s'ha de realitzar conforme el règim previst en l'article 11 de la LOPD. El marc normatiu aplicable preveu supòsits concrets d'accés a dades dels treballadors per part dels representants d'aquests, com ara l'accés a la còpia bàsica del contracte, o l'accés a dades identificatives i del lloc de treball ocupat en el cas dels funcionaris, per exigència del principi de publicitat. Els representants dels treballadors tenen accés a les dades de contacte dels treballadors, atès el que disposa l'article 2.2 del RLOPD. No es preveu, amb caràcter general, una cessió de totes les dades personals incloses en els llistats de personal de la Universitat que realitza la consulta.
01/01/2009
Comunicació de dades d'abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada d'un municipi
CNS 33/2009
La comunicació de dades de caràcter personal relatives als abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada del municipi que formula la consulta, al nou municipi del qual han passat a formar part, per tal que pugui prestar l'esmentat servei, troba habilitació tant en la legislació de règim local com en el article 21 de la LOPD, per la qual cosa cal concloure que no és contrària a la normativa de protecció de dades
01/01/2009
Adequació a la protecció de dades d'un projecte sobre violència domèstica i de gènere
CNS 35/2009
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere examinat, s'han de tenir en compte diversos principis i obligacions de la LOPD. La llei exigeix que es defineixin les finalitats i els usos als quals es vol donar compliment, que condicionen el tractament que es pugui fer de la informació personal. Cal concretar i especificar les dades personals que es tractaran, especialment les qualificades com sensibles, i preveure, en relació amb la normativa sectorial aplicable, en quins casos cal recollir el consentiment dels interessats. Cal concretar els fluxos informatius que es produiran, així com crear i inscriure els corresponents fitxers i aplicar les mesures de seguretat de nivell alt.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Violència gènere
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
Total de pàgines: 75