S'han trobat 725 resultats amb els descriptors TRANSPARÈNCIA
Accés dels regidors a informació obrant en expedients municipals
CNS 17/2013
L'accés d'un regidor a la informació sobre les persones seleccionades en el marc d'un Pla d'ocupació municipal i si aquestes són residents a la ciutat, pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar en l'exercici de les seves funcions, la documentació de què disposa l'Ajuntament incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. En el cas que aquesta informació contingui dades relatives a la intimitat de les persones, caldrà facilitar la informació de manera que quedi preservat el dret a la intimitat de les persones afectades, ja sigui mitjançant l'anonimització, ja sigui mitjançant l'accés parcial.
11/03/2013
Possibilitat d'incorporar el número de DNI a una targeta que permet la signatura electrònica
CNS 15/2013
Sense qüestionar la cobertura legal de la utilització del DNI en relació amb la gestió dels certificats digitals de funcionaris i treballadors públics, atès el principi de qualitat (art.4 LOPD) no s'haurien de descartar altres opcions que permetin, si escau, la utilització del DNI només per a la gestió del certificat i la signatura electrònica de documents, i que evitin la seva difusió posterior. Seria aconsellable que les entitats de certificació que emetin certificats que permeten la signatura electrònica per part de funcionaris i treballadors públics plantegin una política de certificació que eviti la difusió del número de DNI a través de la utilització de pseudònims, si aquests permeten la verificació de la identitat de la persona que signa.
04/03/2013
Gravació i difusió de les sessions dels plens municipals
CNS 16/2013
La gravació i posterior difusió de les sessions del Ple a través del portal web municipal per part del mateix consistori, si així ho preveu el Reglament orgànic municipal, resulta conforme amb la LOPD, en tractar-se d'una cessió de dades que compta amb habilitació en la legislació vigent en matèria de règim local, tret d'aquelles sessions o part de les mateixes que puguin afectar el dret a l'honor, a la intimitat i a la pròpia imatge dels afectats.
04/03/2013
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- TRANSPARÈNCIA
Accés per part d'un regidor a la documentació íntegra d'una queixa
CNS 10/2013
L'Ajuntament, abans de facilitar la documentació íntegra d'una queixa a un regidor del consistori, ha de tenir en compte si, entre la informació que s'hi conté, hi ha dades especialment protegides. En cas afirmatiu, l'accés haurà de produir-se de manera parcial, preservant el dret a la intimitat dels afectats. D'altra banda, encara que el regidor pugui accedir, en exercici de les seves funcions, a les dades identificatives de la persona que presenta la queixa, seria preferible facilitar la documentació requerida de forma anonimitzada, si fer-ho d'aquesta manera no desvirtua la legítima finalitat prevista a la normativa aplicable. Així mateix, caldrà prèviament examinar si aquesta persona ha exercit el seu dret d'oposició al tractament d'aquestes dades.
19/02/2013
Accés dels regidors a les dades de caràcter personal contingudes al Registre d'entrada i sortida d'un Ajuntament
CNS 13/2013
L'accés per part dels regidors de la corporació a les dades de caràcter personal contingudes al registre d'entrada i sortida de documents d'un Ajuntament, i als documents que s'hi anoten, serà legítim si es limita a les dades necessàries per a l'exercici de les funcions que tenen atribuïdes i només es poden utilitzar per al compliment de la finalitat determinada, explícita i legítima que ha generat l'accés a les dades, en aquest cas, el necessari desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors que fan la sol·licitud d'informació.
18/02/2013
Difusió dels plens municipals i de les actes per Internet
CNS 5/2013
La difusió per Internet de les sessions del Ple de la Corporació constitueix una comunicació de dades que estaria habilitada per la normativa de règim local, tret d'aquelles sessions o part de les mateixes que puguin afectar el dret a l'honor, intimitat i pròpia imatge. Les actes de les sessions del Ple de la Corporació s'han de publicar a la seu electrònica. Les actes de les sessions de la Junta de Govern local no poden ser objecte de publicació no només pels requeriments de la normativa de protecció de dades sinó per les previsions de la normativa de règim local. Els terminis de difusió a través d'Internet, d'un any per a les sessions del Ple i de tres anys per a les actes d'aquest òrgan no resulten desproporcionats quan aquest tractament té per finalitat fomentar la participació ciutadana en els assumptes públics.
01/02/2013
Accés dels regidors a informació sensible obrant en expedients municipals
CNS 55/2012
L'accés d'un regidor a la informació sobre les persones seleccionades en el marc d'un Pla d'ocupació municipal i si aquestes són residents a la ciutat, pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar en l'exercici de les seves funcions, la documentació de què disposa l'Ajuntament incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. En el cas que aquesta informació contingui dades relatives a la intimitat de les persones, caldrà facilitar la informació de manera que quedi preservat el dret a la intimitat de les persones afectades, ja sigui mitjançant l'anonimització, ja sigui mitjançant l'accés parcial.
21/12/2012
Accés dels regidors a informació personal obrant en expedients municipals i difusió d'aquesta informació per Internet
CNS 53/2012
L'accés d'un regidor als expedients de les persones contractades en el marc d'un Pla de suport a les polítiques socials municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar determinada documentació de què disposa l'Ajuntament per a l'exercici de les seves funcions, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. La difusió al web municipal de les dades identificatives d'aquestes persones, si bé pot tenir habilitació legal, ha d'observar el principi de qualitat, segons el qual s'ha d'evitar donar determinada informació sobre aquestes persones, com ara, la situació social en què es troben.
14/12/2012
Difusió al web municipal de les despeses dels membres del consistori
CNS 48/2012
Des de la vessant del dret a la protecció de dades, res impedeix donar difusió a la informació relativa als subministradors d'un ens local que tenen consideració de persones jurídiques en el seu portal web, atès que resta exclosa de l'àmbit d'aplicació de la normativa de protecció de dades. En el cas de subministradors empresaris individuals, la difusió podria trobar habilitació a l'article 53 del TRLCSP, per la qual cosa no caldria comptar amb el consentiment dels afectats. Pel que fa a la difusió d'aquella informació que fa referència a l'alcalde, als regidors o als càrrecs de confiança, tot i que no existeixi una norma amb rang de llei que requereixi la seva publicació, aquesta seria conforme amb la normativa de protecció de dades si aquestes persones, com afectades, decideixen donar-hi difusió. Dit això, no es pot descartar que la difusió de la informació pugui realitzar-se, en qualsevol cas, de manera agregada.
08/11/2012
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades empresarials individuals
- DRETS HABEAS DATA
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Accés dels regidors a informació obrant en expedients municipals
CNS 37/2012
L'accés dels regidors a la informació d'expedients d'ajuts que poden contenir dades sensibles, requereix tenir en compte la finalitat de l'accés per tal d'avaluar-ne la proporcionalitat, sense descartar la possibilitat de donar la informació de forma anonimitzada. Pel que fa a l'accés al "Registre municipal d'entrades i sortides", no sembla que la previsió de l'article 164.3 a) del TRLMRLC pugui fonamentar un accés generalitzat dels regidors al dit Registre.
27/07/2012
Total de pàgines: 73