S'han trobat 727 resultats amb els descriptors TRANSPARÈNCIA
Difusió al web municipal de les despeses dels membres del consistori
CNS 48/2012
Des de la vessant del dret a la protecció de dades, res impedeix donar difusió a la informació relativa als subministradors d'un ens local que tenen consideració de persones jurídiques en el seu portal web, atès que resta exclosa de l'àmbit d'aplicació de la normativa de protecció de dades. En el cas de subministradors empresaris individuals, la difusió podria trobar habilitació a l'article 53 del TRLCSP, per la qual cosa no caldria comptar amb el consentiment dels afectats. Pel que fa a la difusió d'aquella informació que fa referència a l'alcalde, als regidors o als càrrecs de confiança, tot i que no existeixi una norma amb rang de llei que requereixi la seva publicació, aquesta seria conforme amb la normativa de protecció de dades si aquestes persones, com afectades, decideixen donar-hi difusió. Dit això, no es pot descartar que la difusió de la informació pugui realitzar-se, en qualsevol cas, de manera agregada.
08/11/2012
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades empresarials individuals
- DRETS HABEAS DATA
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Accés dels regidors a informació obrant en expedients municipals
CNS 37/2012
L'accés dels regidors a la informació d'expedients d'ajuts que poden contenir dades sensibles, requereix tenir en compte la finalitat de l'accés per tal d'avaluar-ne la proporcionalitat, sense descartar la possibilitat de donar la informació de forma anonimitzada. Pel que fa a l'accés al "Registre municipal d'entrades i sortides", no sembla que la previsió de l'article 164.3 a) del TRLMRLC pugui fonamentar un accés generalitzat dels regidors al dit Registre.
27/07/2012
Accés dels regidors a dades de padrons fiscals
CNS 33/2012
Atesa la informació personal que es pot tractar en els tres padrons fiscals (IBI, vehicles i guals), des de la perspectiva del principi de qualitat l’accés per part dels regidors al conjunt d’informació sol·licitada, en els termes plantejats en la consulta, podria forçar el dit principi. Es recomana considerar que la informació es faciliti convenientment anonimitzada, si això permet donar compliment a les funcions dels regidors. No es pot descartar un accés parcial a la informació dels padrons fiscals, sens perjudici de les possibles limitacions d’accés en relació amb determinats tipus de dades personals. No es pot descartar un accés a la informació dels padrons fiscals, relativa únicament a determinades persones, immobles o vehicles, en els casos en què es concreti la sol·licitud d’accés dels regidors en aquest sentit, en relació amb les seves funcions.
12/07/2012
Cessió de dades del Padró a un Grup municipal per a tramesa d'informació d'un partit polític
CNS 34/2012
L’accés dels regidors a dades del Padró municipal d’habitants sense consentiment dels titulars pot resultar habilitat en determinats supòsits, per al compliment de les seves funcions (LRBRL). No sembla que l’accés per a l’enviament de documentació pròpia d’un partit polític s’hagi de considerar inclòs en la finalitat legítima per a la qual un regidor pot accedir al Padró, als efectes del principi de finalitat (article 4 LOPD). L’accés per part dels regidors a les dades del Padró (nom i domicili) per a la finalitat plantejada requeriria del consentiment dels titulars de les dades. La possibilitat que sigui el propi Ajuntament el que enviï a determinats veïns del municipi una documentació que, per la informació de què es disposa, es refereix a les activitats d’un partit polític i que per tant és aliena a les activitats de la pròpia Corporació, requereix el consentiment dels titulars de les dades.
12/07/2012
Accés dels regidors a dades personals dels treballadors d'una empresa municipal
CNS 28/2012
L’accés per part dels regidors a les dades relatives a la data en què el personal de l’empresa municipal es va inscriure al Servei d’Ocupació i a la data de la seva contractació, no resulta contrari a la normativa de protecció de dades, sempre que siguin informacions necessàries per al desenvolupament de les concretes funcions de control assignades al regidor o regidors que sol·licitin l’accés. Ara bé, tenint en compte que per la informació de què es disposa la finalitat perseguida es podria assolir igualment sense necessitat d’identificar els treballadors afectats, es proposa considerar la possibilitat de donar als regidors la informació sol·licitada de forma anonimitzada, de manera que els treballadors no resultin identificables.
20/06/2012
Gravació dels plens municipals i difusió a través d'internet
CNS 25/2012
D’acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, la difusió de les sessions del Ple de la Corporació constituiria una comunicació de dades que estaria emparada en allò que disposa l’article 11.2.a) de la LOPD. Aquesta comunicació estaria habilitada per l’article 70 de la Llei de Bases de Règim Local i per l’article 156 del text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, tret d’aquelles sessions o part de les mateixes que puguin afectar el dret a l’honor, intimitat i pròpia imatge.
06/06/2012
Accés d'un ciutadà al Registre d'interessos de l'Ajuntament
CNS 22/2012
Els ciutadans que acreditin tenir un interès legítim i directe, poden accedir a les dades personals contingudes en el Registre d’Interessos de l’ajuntament, sense necessitat de consentiment de les persones afectades, atès que aquest accés es troba habilitat per la normativa vigent en matèria de règim local. És l’Ajuntament, com a òrgan responsable del registre d’interessos qui haurà de valorar la procedència d’aquest accés, a la vista de l’interès legítim i directe que acrediti el ciutadà.
16/05/2012
Accés per part d'un regidor al Registre d'interessos de l'Ajuntament
CNS 1/2012
Els regidors d'un ajuntament, així com aquells ciutadans que acreditin tenir un interès legítim i directe, poden accedir a les dades personals contingudes en el Registre d'interessos de l'ajuntament, sense necessitat de consentiment de les persones afectades, atès que aquest accés es troba habilitat per la normativa vigent en matèria de règim local. En qualsevol cas, caldrà respectar els límits a l'accés establerts per aquesta mateixa normativa.
23/01/2012
Accés a l'arxiu de les actes dels plens municipals
CNS 30/2011
Examinada la normativa d'arxius i documents, una associació pot accedir a les actes dels plens municipals compreses entre els anys 1975 a 1981 que continguin dades personals que no afectin la intimitat de persones, ni la seguretat, l'honor o la imatge de les persones, sense consentiment, en la mesura que se supera el termini legal de 30 anys de la producció del document. També podrà accedir, sense consentiment, a les actes compreses entre els anys 1982 a 2004, en la mesura que en aquestes no constin dades personals la divulgació de les quals pugui resultar contrària al dret a l'honor, a la intimitat o als principis i les garanties que estableix la normativa de protecció de dades, atesa l'habilitació legal de la Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús de mitjans electrònics del sector públic.
12/09/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Comunicació al propietari d'una vivenda de les dades de les persones que hi estan empadronades
CNS 15/2011
El lliurament a un ciutadà de les dades de les persones que es troben o han estat empadronades a una vivenda de la seva propietat constitueix una comunicació de dades, i com a tal ha de realitzar-se d'acord amb el règim previst per a les comunicacions de dades personals. La normativa reguladora de les dades del padró, estableix que fora dels supòsits contemplats en aquesta normativa, les dades del padró són confidencials i s'estarà al que disposi la normativa de protecció de dades personals i la LRJPAC. La comunicació de dades personals contingudes en el Padró Municipal d'Habitants pot ser realitzat per tercers, sempre que aquests acreditin un interès legítim i directe per a l'exercici d'aquest dret (art. 37.3 LRPAC), prèvia ponderació per part de l'Ajuntament que haurà de valorar si l'interès legítim es pot assolir sense necessitat d'afectar el dret a la protecció de dades. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, i en concret el principi de proporcionalitat (art. 4 LOPD).
03/05/2011
Total de pàgines: 73