S'han trobat 1.002 resultats amb els descriptors PRINCIPIS
Resolució sancionadora per infracció del principi de minimització de dades. Enviament de dades excessives en relació amb les que s'havia requerit judicialment.
PS 51/2023
En el marc d'un procediment judicial, l'entitat imputada va trametre al jutjat un contingut de la història clínica de la persona denunciant que excedia el requeriment judicial. Es resol declarar que l'entitat ha comès la infracció prevista a l'article 83.5.a, en relació amb l'article 5.1.c RGPD.
09/01/2024
Enviament sense còpia oculta.
PS 72/2023
Enviament sense còpia oculta a 250 destinataris. Tots ells poden veure les adreces electròniques de la resta de destinataris i, en alguns casos, també el seu nom i cognom.
29/12/2023
PD 17/2023
Informe en relació amb la Proposta d’incorporació d’un nou apartat 3, a la disposició addicional 29 del Text refós de la legislació en matèria d’aigües de Catalunya, per incloure-la a l’Avantprojecte de llei de mesures fiscals i financeres per al 2024
22/12/2023
Utilitzar una adreça electrònica particular per exercir funcions públiques.
IP 228/2022
La persona denunciant es queixava que el Síndic de Greuges local havia utilitzat el seu correu particular per respondre una queixa que havia presentat contra un ajuntament. La denúncia s'arxiva per considerar, d'una banda, que l'adreça particular utilitzada és una dada personal del Síndic i, per tant, l'ús d'aquesta dada a l'efecte assenyalat va ser un tractament consentit pel seu titular (art. 6.1.a RGPD). I, d'altra banda, perquè les dades de la denunciant tractades amb l'enviament d'aquest correu obeeixen al compliment de les funcions assignades al Síndic (art. 6.1.e RGPD).
21/12/2023
Enviament de documentació sobre una visita mèdica d'una tercera persona.
PS 49/2023
Es denuncia la recepció per correu postal de documentació sobre una visita mèdica d'una tercera persona aliena al denunciant. La documentació inclou dades personals (nom, cognoms, DNI, CIP i adreça postal) i informació sobre la visita mèdica. S'imputa una infracció del principi de confidencialitat.
21/12/2023
Publicació d'una carta signada amb certificat electrònic.
PS 70/2023
El GM del desenvolupament de Fontpineda va publicar al seu compte de Facebook i a la seva revista mensual la carta que AMB va enviar a l'Ajuntament. Aquesta carta inclou la signatura digital de l'emissària, que incorpora el núm. de DNI. Vulneració principi minimització.
21/12/2023
La Policia de la Generalitat obre dos expedients disciplinaris arran del coneixement de dos atestats de la policia local contra una mossa d'esquadra.
IP 194bis/2023
Es denunciava que la Policia de la Generalitat havia vulnerat el principi de finalitat, per haver utilitzat la informació de dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra per incoar-li dos expedients disciplinaris. La denúncia s'arxiva, per considerar que resulta aplicable el supòsit de l'article 6.4 de l'RGPD, que permet el tractament per a una finalitat diferent de la que va justificar la recollida de les dades quan aquest nou tractament i finalitat està previst en el Dret dels estats membres (en aquest cas, a la normativa policial que regula el règim disciplinari), i es considera necessari i proporcional en una societat democràtica per salvaguardar els objectius assenyalats a l'article 23.1 de l'RGPD. En aquest cas, un objectiu important d'interès públic (art. 23.1.e RGPD) com és controlar l'actuació dels empleats públics a un codi de conducta, a fi d'assegurar un funcionament correcte de l'Administració pública i fer efectiu el dret dels ciutadans a una bona administració.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
La policia local comunica a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra.
IP 194/2023
Es denunciava que un ajuntament havia comunicat il·lícitament a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra, alhora que els havia revelat la condició de mossa d'esquadra. La denúncia s'arxiva, en considerar que les comunicacions estaven emparades per les bases jurídiques de l'article 6.1.e i c de l'RGPD, ja que l'Ajuntament va comunicar aquesta informació d’acord amb: els principis de cooperació recíproca, coordinació i col·laboració mútua entre els cossos policials; al fet que en l'àmbit de la seguretat pública ambdós cossos policials tenen l'obligació de facilitar-se mútuament la informació que sigui rellevant; que la Policia de la Generalitat és la competent en matèria de seguretat ciutadana; i que han de cooperar en el compliment del règim estatutari.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Confidencialitat i licitud.
PS 37/2023
L'escola va cometre dues infraccions: 1. Va enviar un correu electrònic a totes les famílies del centre, al qual van adjuntar un llistat on hi constaven el nom i cognoms i el curs de tots els alumnes (vulneració principi confidencialitat). 2. L'escola va enviar un segon correu electrònic a diferents famílies d'alumnes d'infantil, al qual s'adjuntava un llistat de cites (dia i hora) per fer un test d'antígens als alumnes; els quals constaven identificats amb el número de la targeta sanitària (TIS) (vulneració del principi de licitud en el tractament de dades de salut).
12/12/2023
Dictamen en relació amb la consulta formulada per l’Ajuntament sobre la possibilitat d’enviar una carta a les persones majors de 65 anys del municipi per informar-les d’un projecte pilot i demanar el seu consentiment.
CNS 30/2023
L’Ajuntament pot utilitzar les dades del Padró municipal en exercici de les competències municipals per dur a terme comunicacions amb els seus veïns per a l’exercici de les competències que té encomanades. Per tant, l’Ajuntament pot enviar les cartes informatives.
Ara bé, d’acord amb el principi de qualitat, s’han de tractar exclusivament aquelles dades que siguin necessàries per assolir la finalitat pretesa. Per tant, les dades necessàries per l’enviament de les cartes informatives son el nom, cognoms, domicili i data de naixement.
Per a que el consentiment atorgat pels participants es consideri vàlid, caldrà que aquest compleixi amb els requisits establerts a l’LOPDGDD i l’RGPD segons amb l’exposat al fonament de dret IV d’aquest informe.
11/12/2023
Total de pàgines: 101