S'han trobat 1.154 resultats amb els descriptors Administració pública
Possibilitat d'accedir a dades de persones que treballen en un Col.legi professional
CNS 7/2010
Els membres de la Junta o assemblea general d'un col·legi professional poden accedir a les dades de les retribucions dels diferents llocs de treball del col·legi -sense necessitat d'identificar, amb caràcter general, les persones que ocupen els llocs-, en la mesura que resulti necessari per a l'exercici de les funcions que té atribuïdes en relació amb el control de l'òrgan de govern o les altres funcions que li atribueix la llei o els estatuts. Els membres de la Junta de govern o junta directiva d'un col·legi professional poden accedir-hi en la mesura que aquest accés sigui necessari per a l'exercici de les funcions que tenen assignades com a membres de l'òrgan de govern, d'acord amb el que s'hagi previst expressament en els seus estatuts.
01/01/2010
Accés a dades personals contingudes en expedients de concessió de subvencions
CNS 8/2010
El tractament de dades que són responsabilitat del Consell Comarcal s'ha de sotmetre al conjunt d'obligacions i principis de la LOPD, en concret, al règim general de cessió previst en els articles 11 i 21 de la LOPD. Per aplicació del principi de qualitat, la comunicació ha de referir-se només a les dades que resulten adequades, pertinents i no excessives per al compliment de la finalitat legítima dels ajuntaments, en aquest cas, per a procedir al pagament de les subvencions i, si escau, per donar compliment a les funcions de fiscalització que preveu la normativa aplicable. Correspon al responsable del tractament fer un exercici de ponderació, especialment en relació amb les dades sensibles, per tal de valorar quines dades poden ser objecte de comunicació. Es recomana a les administracions públiques cedents i cessionàries d'informació personal que, en la mesura del possible, es protocol·litzi l'intercanvi de dades dels afectats.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- OBLIGACIONS
- PRINCIPIS
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Matèries
- Subvencions
Comunicació de dades de pacients atesos en un hospital a l’Agència de Salut Pública
CNS 9/2010
S'analitzen diverses comunicacions de dades identificatives i de salut dels pacients d'un hospital, essent el cessionari l'Agència de Salut Pública, i tenint en compte la LOPD i la normativa sectorial. En un cas concret plantejat, i en el marc de funcions eminentment epidemiològiques i estadístiques, la comunicació es troba habilitada per la normativa sectorial, però requereix l'anonimització de les dades; això, sens perjudici que la normativa pugui atorgar al cessionari funcions emmarcables en la prestació d'assistència sanitària, o bé que es compti amb el consentiment dels pacients. S'analitza també la comunicació de dades en relació amb malalties de declaració obligatòria, i la comunicació de dades de pacients en risc d'exclusió social. En termes generals, l'hospital pot sol·licitar al cessionari informació adequada i suficient respecte la seva petició d'accés a dades, i el cessionari ha de concretar o justificar suficientment la finalitat i l'habilitació legal de la comunicació.
01/01/2010
Possibilitat que els ajuntaments facilitin dades de persones estrangeres del Padró municipal d'habitants
CNS 10/2010
Tot i que l'accés per part de la Direcció General de Policia, per a l'exercici de les seves competències en matèria de control i permanència dels estrangers a Espanya, a les dades de caràcter personal del Padró municipal d'habitants relatives a persones estrangeres que es troben en situació irregular, pot trobar habilitació a la Disposició Addicional setena de la Llei de Bases del Règim Local, no resulta necessari ni justificat des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, que els ajuntaments comuniquin d'ofici a la Direcció General de Policia les dades de les persones estrangeres que s'inscriguin al Padró. En la resta de supòsits, d'acord amb el que disposa la Disposició addicional cinquena de la L.O. 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, l'obtenció de les dades del Padró municipal per part de les administracions competents que resultin necessàries per a la tramitació dels procediments previstos a l'esmentada Llei orgànica, disposa d'una via específica d'accés a través de les dades del Padró de què disposa l'Institut Nacional d'Estadística. En qualsevol cas, l'Agència ha assenyalat també que, malgrat el que s'acaba d'exposar, que constitueix el règim legal vigent, considera convenient intentar cercar una solució que permeti compatibilitzar en millor mesura la implementació de polítiques efectives de control de la permanència de les persones estrangeres a Espanya, amb el contingut essencial del dret fonamental a la protecció de dades.
01/01/2010
Publicació de dades de la Relació de Llocs de Treball d'un Consorci
CNS 11/2010
La Relació de Llocs de Treball és l'instrument tècnic a través del qual es realitza l'ordenació de tots els llocs de treball presents a una determinada organització d'acord amb les necessitats dels seus serveis, amb el contingut previst a l'EBEP i al Decret Legislatiu 1/1997, i defineix les funcions, característiques, retribucions i complements del lloc de treball, sense que hi tinguin cabuda dades de caràcter personal. La comunicació que es faci de les dades de les persones que ocupen un determinat lloc de treball ha de tenir habilitació legal o comptar amb el consentiment del treballador.
01/01/2010
Sol.licitud de dades personals per part d'una empresa per realitzar treballs de manteniment
CNS 13/2010
Les dades de caràcter personal que consten en el Cadastre Immobiliari són dades protegides per la normativa de protecció de dades personals, i cal aplicar el règim de cessions de la LOPD, tenint en compte les previsions de la Llei del Cadastre. L'empresa que desenvolupa activitats destinades al subministrament d'energia elèctrica, és titular d'un dret de transcendència real com és la servitud de pas regulada en la Llei 56/1997 del sector elèctric, per la qual cosa té accés legítim a les dades protegides del Cadastre. En base a això, es pot articular l'accés per part d'una altra empresa que realitza tasques de manteniment, a través d'un encàrrec del tractament (respectant les previsions de l'article 12 de la LOPD i 20 a 22 del RLOPD, entre d'altres). D'existir competències municipals que requerissin el tractament de dades del Cadastre, més enllà de les previsions referides a l'IBI, l'accés per part de l'Ajuntament a aquestes dades podria quedar, també, legitimat.
01/01/2010
Sol.licitud de dades personals per part d'una empresa col.laboradora
CNS 14/2010
Les dades de caràcter personal que consten en el Cadastre Immobiliari, són dades protegides per la normativa de protecció de dades personals. Segons la Llei del Cadastre, l'Ajuntament o, si escau, altres administracions públiques, poden utilitzar les dades dels propietaris per a l'exercici de les seves pròpies competències, amb les limitacions derivades dels principis de competència, idoneïtat i proporcionalitat (article 52.2.a) de la Llei del Cadastre). La comunicació de les dades del cadastre a empreses col·laboradores no es trobaria emparada pel règim general de cessions (article 11 LOPD) a menys que es compti amb el consentiment dels titulars. L'accés i el posterior tractament de dades personals que hagi de fer l'empresa, si actua per compte de l'Ajuntament, s'hauria d'articular a través d'un encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD i 20 a 22 del RLOPD).
01/01/2010
Accés a dades de caràcter personal contingudes en expedients administratius
CNS 15/2010
L'accés per part d'un ciutadà a expedients administratius que contenen dades personals constitueix una comunicació de dades. La comunicació de dades personals d'un expedient administratiu a l'interessat o potencial interessat, en el tràmit d'audiència, troba la seva habilitació legal en l'article 84 de la LRJPAC. En el cas que la comunicació es dugui a terme durant el període d'informació pública, aquesta podrà ser efectuada a qualsevol persona física o jurídica que d'acord amb l'article 86 de la LRJPAC, podrà tenir accés a tot l'expedient o una part d'aquest. Les dades relatives a nom, cognoms, adreça, número de telèfon o correu electrònic d'una persona, no es poden considerar dades reservades de la vida de les persones, relatives a una esfera íntima, àmbit propi i reservat del coneixement dels demés, no gaudint per tant de la consideració de dades íntimes. En el cas dels plànols de vivendes, aquests no tenen perquè en principi contenir dades íntimes d'una persona. Pel què fa a les qualificacions obtingudes en processos selectius, s'ha de descartar que formin part de l'esfera íntima de la persona, si bé, la seva divulgació estarà sotmesa a la normativa de protecció de dades.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Correu electrònic
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Possibilitat de publicar l’adreça particular dels col.legiats d'un col.legi professional
CNS 32/2010
La difusió a través d’Internet de dades de caràcter personal ha de ser considerada com una comunicació de dades (article 11 de la LOPD). Atès que la norma aplicable al cas (article 10 de la Llei 2/1974) no preveu que es doni accés a la dada personal “adreça particular”, aquesta dada no pot ser objecte de comunicació o difusió per part del Col·legi a menys que concorri alguna altra norma amb rang legal que habiliti la comunicació o el consentiment dels titulars. La proposta del Col·legi d’adreçar un escrit als col·legiats informant que, si no comuniquen en un determinat termini la seva adreça professional el Col·legi publicarà la seva adreça personal al Registre de Col·legiats, s’ajusta en allò substancial al que seria la prestació d’un consentiment inequívoc (article 6.1 de la LOPD), que fins i tot en aquest cas podria ser tàcit, en base al que preveu, especialment, el RLOPD. Això, sempre i quan el Col·legi informi els col·legiats de tots allò que exigeix la normativa.
01/01/2010
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- FONTS ACCESSIBLES
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
Consulta d’un Consorci sobre la publicació de dades incloses a la relació de llocs de treball
CNS 34/2010
La publicació de la Relació de Llocs de Treball i la dels nomenaments del personal funcionari i laboral amb la informació prevista a la normativa legal que ho regula no vulnera la legislació en matèria de protecció de dades. El fet que de la publicació de la Relació de Llocs de Treball es pugui deduir la persona que ocupa un determinat lloc no hauria de representar un obstacle al compliment del principi de publicitat, atès que tant la publicació de la Relació de Llocs de Treball com la dels nomenaments és prevista en una norma amb rang de llei.
01/01/2010
Total de pàgines: 116