S'han trobat 35 resultats amb els descriptors Forces i Cossos Seguretat
Exigibilitat de requeriment per escrit per a que un Ajuntament cedeixi dades a agents del cos de Mossos d'esquadra per a una investigació
CNS 50/2020
En el cas analitzat l’Ajuntament estaria obligat a comunicar la informació que resulti pertinent per a les finalitats previstes en l’article 22.2 LOPD quan hi hagi un perill real per a la seguretat pública o la investigació i persecució de delictes per part dels cossos policials. Tot i que no hi ha en la normativa estudiada una previsió expressa sobre l’obligació de formalitzar la sol·licitud d’informació necessàriament per escrit, resulta justificat que la sol·licitud d’informació del cos policial es concreti per escrit, atesa l’obligació que recau sobre l’Ajuntament de donar compliment al principi de responsabilitat proactiva. La comunicació de dades personals sense que es compleixin els principis de protecció de dades, pot ser constitutiva d’una infracció per vulneració dels dits principis (art. 83.5 RGPD).
04/02/2021
Creació d'una xarxa supramunicipal per a l'intercanvi d'informació policial
CNS 43/2020
La implementació d’un sistema d’informació com el proposat requereix definir les responsabilitats dels diferents agents implicats per determinar les respectives obligacions i responsabilitats. Si bé existeix habilitació per a l‘intercanvi d’informació entre els diferents cossos policials, sempre d’acord amb la coordinació feta pel Departament competent en matèria de policies locals, cal respectar els principis de qualitat i d’exactitud de les dades i, prèvia anàlisi de riscos, determinar les mesures de seguretat adequades.
30/11/2020
Comunicació per part d'un centre sanitari de determinades patologies dels aspirants a cossos i forces de seguretat
CNS 11/2020
La previsió continguda a l’apartat 6 de l’article 22 de la Llei 10/1994, d’11 de juliol de la policia de la Generalitat Mossos d’Esquadra, no constitueix una habilitació per a la comunicació a l’Escola de Policia de Catalunya de dades de salut d’un aspirant a policia per part de l’entitat o dels professionals que participen en la seva atenció mèdica, ja sigui del fet que aquesta persona ha rebut tractament, ja sigui de la patologia concreta per la qual ha estat tractat. Això sens perjudici que si el professional té coneixement de la comissió d’un delicte hauria de posar-lo en coneixement del Ministeri Fiscal o l’òrgan jurisdiccional competent.
09/04/2020
LLiurament d'informació policial a un notari per localitzar una persona determinada
CNS 43/2019
D’acord amb l’article 461-12 de l’CCC, recau sobre els notaris una obligació legal per tal que, a petició de qualsevol interessat en el procés successori, requereixi personalment al cridat per tal que accepti o rebutgi l’herència. La utilització per part dels Notaris de les dades que consten a la Direcció General de Policia, per a efectuar aquell requeriment es pot adequar a la normativa de protecció de dades. No obstant això, des del punt de vista de protecció de dades, convindria que la consulta als fitxers policials s’efectués un cop esgotades altres possibilitats de consulta d’altres bases de dades de titularitat pública que tenen una finalitat que s’adequa més amb el tractament objecte de la consulta, com podria ser la base de dades de l’INE.
27/09/2019
Avís previ a la retirada d'un vehicle per part de la grua municipal
CNS 20/2019
La utilització per part de la policia municipal de les dades que consten a la Direcció General de Trànsit, al Padró Municipal d’Habitants i a les pàgines blanques, per a l’avís al titular d’un vehicle, previ a la retirada d’aquest per la grua municipal, s’adequaria a la normativa de protecció de dades.
14/05/2019
Difusió a través del tauler d'anuncis de la comissaria del llistat d'hores extraordinàries realitzades pels funcionaris policials
CNS 14/2019
La normativa de protecció de dades no impediria publicar en el tauler d’anuncis d’una Comissaria de Policia, un llistat de les hores extraordinàries realitzades pels membres de la policial local durant el període de temps sol·licitat, sempre que aquesta informació es faciliti de manera seudonimitzada, sense que sigui possible la identificació directa o indirecta dels treballadors afectats per part de terceres persones. La utilització del TIP dels policies locals no es pot considerar adient atès que es tracta d’un codi numèric que fàcilment pot ser conegut per la resta de treballadors de les dependències policials.
15/03/2019
Denegació d'accés a còpia de l'expedient d'un procés de selecció de personal
IAI 49/2018
La normativa de protecció de dades no impedeix donar accés a la persona reclamant a la informació continguda en l’expedient de la convocatòria de proves selectives per a l’ingrés a la Generalitat, relatives a la seva persona, així com a tota aquella documentació que hagi estat objecte de publicació d’acord amb la normativa vigent. La normativa de protecció de dades tampoc impediria l’accés per part de la persona reclamant a les dades personals de les persones aspirants que finalment han superat la convocatòria d’oposicions, excloent la documentació que contingui dades personals especialment protegides, així com aquelles dades identificatives que resultin innecessàries per assolir la finalitat perseguida. Raons de seguretat de les persones poden justificar la seudonimització de la informació de tal manera que les dades personals contingudes ja no es puguin atribuir a un interessat per part de terceres persones.
19/11/2018
Comunicació de dades personals a les Forces i Cossos de Seguretat
CNS 47/2018
En atenció a la previsió de l’article 22.3 de l’LOPD, l’ens pot comunicar dades de salut contingudes en la història clínica d’un pacient, o altres dades especialment protegides, sense consentiment exprés d’aquest, a les FFCCS, en el cas que aquestes actuïn exercint funcions de policia judicial, en els supòsits en què sigui absolutament necessari per a les finalitats d’una investigació concreta. La normativa habilitaria la cessió de dades que no siguin dades especialment protegides a les FFCCS (per exemple, dades identificatives, o determinades imatges de persones físiques), sense necessitat de vincular aquesta cessió a una investigació concreta, quan sigui necessari per a la prevenció d’un perill real per a la seguretat pública o per a la repressió d’infraccions penals (art. 22.2 LOPD).
18/09/2018
Denegació d'accés al còmput individualitzat d'hores de prolongació de jornada i hores extres realitzades pels agents de la Guàrdia Urbana d'un Ajuntament
IAI 16/2018
La normativa de protecció de dades no impediria comunicar a la persona que sol·licita l’accés, el còmput individualitzat d’hores de prolongació de jornada així com les hores extres realitzades pels membres de la Guàrdia Urbana durant el període de temps sol·licitat, sempre que aquesta informació es faciliti de manera dissociada, sense que sigui possible la identificació directa o indirecta dels treballadors afectats.
28/05/2018
Accés d'un cos policial a imatges de videovigilància captades per la policia local d'un Ajuntament
CNS 28/2018
La comunicació de les imatges de què disposa la Policia Local de l’Ajuntament vers un altre cos policial quan, malgrat no aportar un manament judicial, les sol·licita en exercici de les seves funcions de Policia Judicial constitueix una cessió habilitada tant per l’article 11.2.d) de l’LOPD com per la LOPJ. Aquesta comunicació, en exercici de les seves competències en matèria de seguretat ciutadana, també quedaria habilitada tant per la LOV com per l’article 21 de l’LOPD. En tot cas, la sol·licitud ha d’ajustar-se als principis de limitació de la finalitat i minimització de dades, requisit que, per la informació de què es disposa, es dóna en el cas examinat.
17/05/2018
- ÀMBIT SECTORIAL
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Forces i Cossos Seguretat
- Jutges i tribunals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- Principi qualitat
- Exactitud
- Proporcionalitat
- VIDEOVIGILÀNCIA
Total de pàgines: 4