S'han trobat 284 resultats amb els descriptors Ajuntament
Difusió d'informació a través d'internet
CNS 13/2011
La difusió d'informació relativa a un Ajuntament per internet, quan aquesta inclou dades personals i s'adreça a una pluralitat indeterminada de destinataris, constitueix una cessió i, com a tal, ha de realitzar-se d'acord amb el règim previst per a les comunicacions de dades personals. La difusió de comentaris acusadors i/o despectius vers els treballadors de l'Ajuntament pot suposar, a més a més, una intromissió il·legítima en el seu dret fonamental a l'honor. En el cas examinat, l'Autoritat només seria competent per conèixer el tractament de dades personals efectuat per un regidor del consistori si aquest tingués lloc en exercici de les seves funcions públiques o, com a mínim, mitjançant informació personal obtinguda en exercici de les seves funcions.
15/04/2011
Legitimitat d'una comunicació de dades amb un Ajuntament i aplicació de la figura de l'encarregat del tractament
CNS 50/2010
Tenint en compte la Llei 11/2007 (articles 6.2.b) i 9), que remet al règim de comunicació de la LOPD (art.11), i a manca de norma amb rang legal que habiliti la comunicació de dades personals dels fitxers de l’Ajuntament relatius a la gestió de l’IAE a l’Administració que formula la consulta, la cessió requereix el consentiment de les persones físiques titulars de les dades. Aquest consentiment és necessari, també, per aplicació del que disposa la normativa tributària (article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària). Cal descartar la possibilitat que es pugui establir un encàrrec del tractament -essent l’Administració la responsable i l’Ajuntament (IMI) l’encarregat del tractament-, ja que aquest no tracta la informació “per compte” de l’Administració consultant, sinó que és el responsable de la concreta informació que cal tractar en el sistema objecte de consulta.
19/01/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Comunicació de dades del Padró Municipal d'Habitants a dues Entitats municipals descentralitzades
CNS 48/2010
La comunicació de les dades personals que consten en l'històric del Padró Municipal d'Habitants des d'un Ajuntament a unes Entitats municipals descentralitzades, sense comptar amb el consentiment dels afectats, troba habilitació legal suficient en el TRLMC, en la mesura en què tingui lloc per a l'exercici de la competència que aquestes entitats, subrogades en la posició del municipi, tenen atribuïda en matèria de relacions institucionals vinculades a una finalitat històrica i el coneixement del domicili resulta rellevant per poder identificar al col·lectiu de persones que hi residien durant un període de temps concret.
21/12/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Comunicació d'informació a una regidora sobre deutes contrets pels regidors
CNS 5/2010
L'accés per part de la regidora a una certificació emesa per l'Ajuntament, positiva o negativa, en relació amb l'existència de deutes de regidors amb la pròpia Corporació local que poden ser causa d'inelegibilitat o bé de posterior incompatibilitat, resulta ajustat a les exigències de la LOPD. En relació amb la finalitat de contrastar la concurrència de causes d'inelegibilitat o d'incompatibilitat, l'accés a altres informacions, com ara les relatives a deutes no relacionats amb la pròpia Corporació no està previst en la norma amb rang legal (LOREG). Per tant, seria necessari requerir el consentiment del titular, a manca d'una altra norma amb rang legal que doni la suficient cobertura a l'accés. No es pot descartar un possible accés legítim a les dades relatives a deutes contrets pels regidors amb altres Administracions públiques, si s'ajusta a les exigències de la LOPD, cosa que l'Ajuntament hauria de ponderar en cada cas.
01/01/2010
Possibilitat de difondre imatges del desenvolupament d'una sessió plenària a través d'Internet en la pàgina "Youtube"
CNS 6/2010
La difusió de les imatges de les sessions del ple municipal que tinguin caràcter públic, o de les parts de les mateixes que tinguin aquest caràcter, pot ser acordada per part del ple municipal d'acord amb l'habilitació prevista a l'article 70 de la Llei de Bases de Règim Local i a l'article 156 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Respecte a la possibilitat que aquesta difusió es dugui a terme a través de "Youtube", si bé la utilització d'una eina com "Youtube" facilita la difusió arreu del món de les imatges, no s'ha d'oblidar que la finalitat de la difusió és la participació de la comunitat local, o sigui els veïns del municipi. Es recomana dur a terme la difusió a través de la web municipal en base al principi de proporcionalitat.
01/01/2010
Accés a dades de caràcter personal contingudes en expedients administratius
CNS 15/2010
L'accés per part d'un ciutadà a expedients administratius que contenen dades personals constitueix una comunicació de dades. La comunicació de dades personals d'un expedient administratiu a l'interessat o potencial interessat, en el tràmit d'audiència, troba la seva habilitació legal en l'article 84 de la LRJPAC. En el cas que la comunicació es dugui a terme durant el període d'informació pública, aquesta podrà ser efectuada a qualsevol persona física o jurídica que d'acord amb l'article 86 de la LRJPAC, podrà tenir accés a tot l'expedient o una part d'aquest. Les dades relatives a nom, cognoms, adreça, número de telèfon o correu electrònic d'una persona, no es poden considerar dades reservades de la vida de les persones, relatives a una esfera íntima, àmbit propi i reservat del coneixement dels demés, no gaudint per tant de la consideració de dades íntimes. En el cas dels plànols de vivendes, aquests no tenen perquè en principi contenir dades íntimes d'una persona. Pel què fa a les qualificacions obtingudes en processos selectius, s'ha de descartar que formin part de l'esfera íntima de la persona, si bé, la seva divulgació estarà sotmesa a la normativa de protecció de dades.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Correu electrònic
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Cessió de dades personals a una empresa prestadora del servei d’abastament d’aigua potable
CNS 37/2010
L'Ajuntament està legitimat per comunicar la dada NIF de les persones abonades al servei d'abastament d'aigua continguda al Padró d'Habitants, a l'empresa subministradora, per tal que aquesta gestioni el cobrament de la taxa pel servei municipal d'abastament d'aigua, tant sols en el cas que es compti amb el consentiment del les persones afectades (art. 11 LOPD). D'altra banda, l'Ajuntament està legitimat per comunicar la dada NIF de les persones abonades al servei d'abastament d'aigua continguda al fitxer de l'Impost sobre Béns Immobles, a l'empresa subministradora, per tal que aquesta gestioni el cobrament d'ingressos de naturalesa tributària, d'acord amb el que estableix l'article 95 de la LGT, sempre que l'Ajuntament hagi establert un contracte d'encàrrec del tractament amb l'empresa concessionària (art. 12 LOPD).
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Abastament aigua
- Padró municipal habitants
- Serveis públics
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Document Nacional Identitat
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Concessionaris
Possibilitat de publicació de determinades dades personals al tauler d’anuncis
CNS 39/2010
La publicació de les dades número TIP i còmput d'hores extraordinàries realitzades i/o pendents de compensació en el tauler de les dependències policials per controlar la seva correcta adjudicació constitueix una cessió de dades personals. En la mesura que l'ordenament jurídic vigent no preveu la seva publicitat, la difusió d'aquesta informació només serà possible si es compta amb el consentiment dels afectats o bé si es realitza de manera dissociada. La dissociació, en aquest cas, comportaria publicar un llistat únicament amb les hores extraordinàries junt amb un codi numèric assignat aleatòriament a cada policia local. Aquest codi hauria de mantenir-se en cada publicació per permetre el control de les hores assignades.
01/01/2010
Comunicació a un ciutadà de determinats documents que formen part d’un expedient administratiu
CNS 41/2010
Des de la perspectiva de la protecció de dades es considera que l'accés a la informació ambiental que conté dades personals s'haurà de veure restringit o limitat, en qualsevol cas, quan impliqui una afectació per a les dades que hagin de requerir confidencialitat o per a aquelles en què l'ordenament jurídic ja estableix una reserva especial. Per atorgar l'accés a la documentació prèviament caldrà analitzar la tipologia de les dades incloses, la finalitat per la qual es tracten, el règim de protecció aplicable, així com ponderar l'interès públic atès amb la seva divulgació amb l'interès atès amb la seva denegació. Si es desprèn que és possible assolir la finalitat perseguida amb l'accés sense facilitar dades personals caldrà anonimitzar la documentació obrant a l'expedient.
01/01/2010
Tractament de dades personals realitzat pels ens instrumentals d'un Ajuntament
CNS 17/2010
La comunicació de dades entre un Ajuntament i un ens instrumental s'ha de sotmetre al règim general establert en la LOPD (articles 11 i 21). En els supòsits en què no es disposi d'habilitació d'acord amb aquests articles, es pot legitimar l'accés a dades personals que es tracten sota la responsabilitat de l'Ajuntament per part d'un ens instrumental, mitjançant la formalització d'un encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD). Resulta insuficient als efectes de formalitzar un encàrrec del tractament, la substitució del contracte previst en l'article 12 citat per altres tipus d'instruccions i ordres donades pel responsable a l'ens instrumental, ja que aquestes no s'ajusten a les exigències del règim previst en la LOPD per a la figura de l'encarregat del tractament, que exigeix un acord de voluntats.
01/01/2010
Total de pàgines: 29