S'han trobat 284 resultats amb els descriptors Ajuntament
Ús del cens per part dels interventors dels partits polítics acreditats en les meses en un procediment electoral
CNS 20/2010
Els partits polítics tenen dret a obtenir una còpia del cens electoral d’acord amb el que estableix l’article 41.5 de la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, si bé l'ús d'aquest cens s'ha de limitar als fins previstos en la mateixa LOREG, sense que pugui donar lloc a que els interventors a les meses electorals el dia de la votació puguin, a partir d’aquesta llista, controlar les persones que no han acudit a exercir el dret de vot per tal de demanar-los que vagin a votar, pràctica que de dur-se a terme afectaria clarament la privacitat de les persones atès que pot condicionar de manera injustificada el caràcter lliure i secret del dret a vot.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Règim electoral
- Cens electoral
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Partits polítics
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi licitud
- Consentiment
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Petició d'un regidor, que demana còpia d'un expedient que es troba en seu judicial
CNS 21/2010
L'accés a l'expedient administratiu municipal relatiu al tema objecte de consulta ha de ser accessible als regidors per tal de poder exercir les seves funcions, i s'ha de distingir de l'accés a les diligències prèvies d'una causa penal instruïda per un Jutjat d'Instrucció. A banda de supòsits de denegació motivada d'accés, previstos en la normativa, l'existència d'un secret sumarial impossibilita l'accés del regidor a la informació, de la mateixa manera que si l'Ajuntament no és part en la causa. En el cas que l'Ajuntament sigui part en la causa, es podria produir un accés sempre i quan l'accés es produeixi en el marc d'una finalitat legítima, determinada i explícita, com el desenvolupament de funcions concretes legalment atribuïdes al regidor sol·licitant, com seria el cas, per exemple, de funcions directament vinculades amb el procés penal. Cal tenir en compte especialment el principi de qualitat.
01/01/2010
Petició d'informació d'un regidor sobre la situació dels impostos municipals a nom de regidors
CNS 22/2010
La informació sol·licitada per regidor està directament relacionada amb la gestió que el propi Ajuntament fa dels tributs municipals, i per tant, la informació no és aliena a les pròpies funcions dels regidors -que són part integrant del consistori-, entre les quals està la de controlar que la gestió dels tributs municipals es realitzi de forma ajustada a la normativa. L'accés dels regidors a la informació sobre la situació dels impostos municipals a nom dels regidors, es pot considerar legítima, ja que pot resultar necessària per tal de realitzar aquelles funcions que els corresponen, ja sigui la funció general de control de les activitats del propi Ajuntament en relació amb la gestió de tributs locals, o bé, si escau, per funcions específiques de gestió que pugui tenir atribuïdes el regidor en qüestió.
01/01/2010
Diverses qüestions relatives a la figura de l'encarregat del tractament
CNS 23/2010
Un Ajuntament pot signar un contracte d'encarregat del tractament (article 12 de la LOPD) amb una empresa per dur a terme la prestació d'un servei municipal, sempre que compti amb un fitxer de titularitat pública que prevegi com a finalitat la prestació del servei i reculli les dades personals que són necessàries, i el tractament d'aquestes dades per part de l'empresa sigui per compte de l'Ajuntament. L'encarregat (l'empresa) podrà accedir a les dades en poder de l'Ajuntament que siguin necessàries per a prestar el servei i l'Ajuntament podrà accedir a tota la informació personal que hagi tractat l'empresa en la prestació del servei. La comunicació de dades des dels fitxers privats de l'empresa a l'Ajuntament pot trobar habilitació en l'article 11.2.c) de la LOPD. La comunicació de dades entre l'Ajuntament i els seus organismes autònoms pot trobar habilitació en l'article 21 de la LOPD.
01/01/2010
Dret d'accés a la informació municipal per part de regidors de l'oposició
CNS 24/2010
Els regidors d'un Ajuntament, membres o no del govern, poden tenir accés a un llistat amb el domicili dels treballadors de l'empresa adjudicatària d'una obra finançada amb el fons especial creat per l'Estat per a la dinamització de l'economia i l'ocupació, en el cas que aquest Ajuntament tingui en el seu poder aquesta informació, en virtut del dret d'accés a determinada informació municipal que la LRBRL (article 77) els atorga únicament, però per a l'exercici de les seves funcions de control i sempre que es compleixin els principis i obligacions de la LOPD, en concret, el principi de qualitat de les dades i el deure de secret.
01/01/2010
Consulta d'una Associació sobre la responsabilitat de les dades vinculades a la prestació del servei municipal de dansa per part de l'Associació, i sobre les dades del servei que l'Associació pot comunicar a l'Ajuntament
CNS 25/2010
Atesa la manca de formalització d'un contracte d'encarregat del tractament en els termes de l'article 12 LOPD, s'ha de considerar responsable de la informació recollida amb motiu de la prestació del servei municipal de dansa tant l'Ajuntament, titular del servei, com l'entitat prestadora del mateix. Les dades recollides per l'entitat prestadora del servei amb ocasió d'aquest, poden ser comunicades a l'Ajuntament amb el consentiment de les persones afectades, si aquestes van ser degudament informades sobre la titularitat municipal del servei en el moment de la recollida de les dades, o bé d'acord amb el que estableix l'article 11.2.c) de la LOPD, en la mesura que es tracta d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions de control sobre el servei que tingui atribuïdes.
01/01/2010
Comunicació a una ciutadana dels plànols continguts en un expedient de concessió de llicència d’obra d’un habitatge aliè
CNS 27/2010
El lliurament a una ciutadana de còpies dels plànols continguts en un expedient administratiu de concessió de llicència d'obres d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. Si l'expedient administratiu es troba en tramitació, requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). Si l'expedient es troba acabat queda emparat pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, correspongui a un procediment d'aplicació del dret que no tingui caràcter sancionador o disciplinari, i es pugui fer valer per a l'exercici dels drets del ciutadà (art. 37.3 LRJPAC). No obstant això, aquest accés pot limitar-se quan prevalgui alguna de les causes contemplades en l'article 37.4 LRJPAC. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, i en concret el principi de proporcionalitat (art. 4 LOPD). Tot això sens perjudici que la persona titular de les dades pugui exercir el seu dret d'oposició en els termes establerts en els articles. 6.4 LOPD i 35 del RLOPD, que haurà de ser resolta per l'administració municipal.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Habitatge
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret accés
- Dret oposició
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Responsabilitat de les dades vinculades a la prestació per una associació del servei municipal de dansa
CNS 28/2010
Comunicació de dades per part de l'entitat prestadora d'un servei municipal a l'Ajuntament titular del servei. Atesa la manca de formalització d'un contracte d'encarregat del tractament en els termes de l'article 12 LOPD, s'ha de considerar responsable de la informació recollida amb motiu de la prestació del servei municipal de dansa tant l'Ajuntament, titular del servei, com l'entitat prestadora del mateix. Les dades recollides per l'entitat prestadora del servei amb ocasió d'aquest, poden ser comunicades a l'Ajuntament amb el consentiment de les persones afectades, si aquestes van ser degudament informades sobre la titularitat municipal del servei en el moment de la recollida de les dades, o bé d'acord amb el que estableix l'article 11.2.c) de la LOPD, en la mesura que es tracta d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions de control sobre el servei que tingui atribuïdes.
01/01/2010
Supòsit de comunicació de dades personals d’un empleat públic
CNS 30/2010
Atès que l'ordenament jurídic vigent preveu la publicitat de determinades dades associades a un lloc de treball, qualsevol persona pot accedir al sou, al complement específic i al complement de destinació corresponents al lloc d'un treballador públic, però no així a la nòmina concreta del treballador municipal, tret que es disposi del seu consentiment. Si les dades corresponents al sou, al complement específic i al complement de destinació no han estat publicades per l'Administració pública, es pot sol·licitar accedir a aquesta informació que té caràcter de pública en virtut del dret d'accés a arxius i registres administratius.
01/01/2010
Comunicació a un ciutadà dels llistats de preinscripcions escolars
CNS 31/2010
El pare d'un alumne exclòs en el procés de matriculació d'un centre escolar sostingut amb fons públics, com a part interessada en el procediment, té dret a accedir a les dades del domicili tingudes en compte per a l'admissió dels alumnes en el centre. Tot i que en aquest tipus d'expedient poden figurar-hi dades íntimes, les dades contingudes en els expedients de preinscripcions escolars, relatives a nom, cognoms, i a l'empadronament dels alumnes que han accedit a un centre escolar per al curs P3, no es poden considerar dades reservades de la vida de les persones, relatives a una esfera íntima, àmbit propi i reservat del coneixement dels demés, no gaudint per tant de la consideració de dades íntimes. En el cas plantejat, es pot atorgar l'accés a les dades sol.licitades sense necessitat de donar a conèixer altres dades que figuren a l'expedient administratiu i que podrien ser considerades dades íntimes.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Educació
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre educatiu
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Total de pàgines: 29