S'han trobat 284 resultats amb els descriptors Ajuntament
Ús privat del correu electrònic del lloc de treball
CNS 49/2009
L'Ajuntament pot exercir un control de les eines de treball, entre les quals es troba el correu electrònic, quan aquest control tingui per finalitat el manteniment de la infraestructura informàtica i telemàtica de què disposa l'Ajuntament, verificar el compliment per part dels treballadors de les seves obligacions laborals, o bé coordinar i garantir la continuïtat de l'activitat laboral en els supòsits d'absència dels treballadors. En aplicació del principi de qualitat (article 4 LOPD) cal determinar les actuacions de control en funció de la finalitat que es persegueixi en cada cas i escollir el sistema menys intrusiu per a les dades personals. També esdevé necessari informar clara i prèviament als treballadors sobre les seves obligacions, les mesures de seguretat implantades, així com l'abast del control sobre les eines de treball.
01/01/2009
Dret d'accés a informació municipal per un regidor de l'oposició
CNS 51/2009
L'accés a la informació continguda al padró d'habitants, les actes de les sessions de la Junta de Govern local i al compte general de l'Ajuntament per part d'un regidor municipal pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Licitud de donar publicitat al contingut de les fitxes del Registre d’Interessos
CNS 16/2008
Les dades del Registre d'Interessos municipal poden constituir dades de caràcter personal i per tant resulten d'aplicació els principis i garanties de la legislació de protecció de dades. Tenint en compte el règim general de comunicació de dades de la LOPD (article 11), no sembla que hi hagi una norma amb rang de llei que habiliti amb caràcter general una publicació de les dades del Registre d'Interessos en un butlletí municipal, sense comptar amb el consentiment del titular de les dades, fora dels supòsits expressament previstos d'accés a les dades a favor dels membres de la corporació i de les persones que acreditin un interès legítim i directe, i per tant difondre les dades de forma generalitzada resultaria contrari a les previsions de la LOPD.
01/01/2008
Accés d’un regidor a determinades dades dels treballadors del consistori
CNS 7/2008
Confrontació del dret a la protecció de dades de caràcter personal i el dret d'accés a informació municipal reconegut als regidors d'un Ajuntament per al compliment de determinades funcions. Conjunt de dades personals analitzades: nom, cognoms, antiguitat, categoria professional i data de finalització del contracte. Reconeixement del dret d'accés a determinades dades del conjunt descrit; respecte a l'antiguitat i la durada del contracte es conclou que la seva comunicació es faci per mitjà de dissociació prèvia.
01/01/2008
Accés a determinada informació sobre trucades realitzades per l’equip de govern municipal
CNS 9/2008
Els números de telèfon de serveis de tarifació addicional poden constituir dades de caràcter personal. Els regidors del Consistori tenen un dret d'accés a la informació, i per tant la facultat de consultar determinada documentació de què disposa l'Ajuntament. L'accés dels regidors als números de tarifació addicional podria entendre's ajustat al principi de qualitat si la finalitat en què es fonamenta la petició es refereix a la seva funció legítima de control i fiscalització. Donada la possibilitat de generar un perfil de determinades persones, es recomana valorar opcions per donar suficient informació sense identificar la persona titular del telèfon.
01/01/2008
Possibilitats de difusió d’informació municipal per mitjà d’Internet
CNS 13/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties de la LOPD. Actes de la Junta de Govern: les sessions no són públiques i l'accés a les actes només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC; actes del ple: les sessions són públiques però d'això no es pot desprendre que les actes de les sessions puguin ser difoses a la web. Caldrà una llei que ho habiliti (article 11 LOPD).
01/01/2008
Difusió d’informació que contingui dades de caràcter personal a través d’Internet
CNS 15/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties de la LOPD. Actes de Junta de Govern: les sessions no són públiques i l'accés a les actes només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC; Actes del Ple: les sessions són públiques però d'això no es pot desprendre que les actes de les sessions puguin ser difoses a la web. Caldrà una llei que ho habiliti (art. 11 LOPD). La publicació de llista d'admesos en procediment selectiu d'una administració pública en el BOP i DOGC serà possible sempre i quan la convocatòria ho prevegi i es limiti a les dades estrictament necessàries.
01/01/2008
Concepte de dada de caràcter personal i comunicació a un partit polític
CNS 3/2007
Es planteja si les dades de les persones empadronades i no empadronades tenen la consideració de dades de caràcter personal i la possibilitat per part de l’Ajuntament de comunicar-les a un partit polític amb finalitat informativa. El padró municipal d’habitants es configura com una base de dades de caràcter personal i per tant, està sotmès a la LOPD. La comunicació de dades personals requereix el consentiment dels afectats, tant si estan empadronats com si no ho estan, tret que estigui autoritzada per llei, cosa que no sembla concórrer en el present supòsit per a la finalitat que es planteja.
01/01/2007
Accés a dades de serveis socials per part de regidors
CNS 13/2007
Accés pels regidors d’un ajuntament, en exercici de les seves funcions, a dades personals tractades per l’àrea de serveis socials. Els regidors formen part integrant d’un ajuntament i, entre les seves funcions, es troba la de control i fiscalització de les activitats de l’Ajuntament. Per tant, tenen la facultat de consultar documents en els termes de la normativa específica. Als efectes de la comunicació, atès que els regidors no tenen la consideració de tercers, podrien accedir a les dades personals que siguin estrictament necessàries pel compliment de les seves funcions, sempre i quan siguin adequades, pertinents i no excessives en relació amb la finalitat determinada, explícita i legítima per la qual s’han obtingut, en base al principi de qualitat.
01/01/2007
Dret dels regidors de l’oposició a obtenir informació
CNS 14/2007
Exercici del dret d’accés a la informació per part del regidor, responsable de l’oposició, i possibles límits. Els regidors formen part integrant d’un ajuntament, sense que tinguin la condició de tercers ni es generi cap diferència pel fet de formar part de l’equip de govern o de l’oposició. El dret d’accés s’ha de limitar a les dades personals que siguin estrictament necessàries pel compliment de les seves funcions. Es requereix que l’ajuntament realitzi una ponderació de la informació que se li sol·licita, per exigència del principi de qualitat, per tal d’equilibrar els drets o interessos en joc, és a dir, el dret d’accés per part dels regidors en relació amb la necessària protecció de les dades personals de terceres persones.
01/01/2007
Total de pàgines: 29