S'han trobat 284 resultats amb els descriptors Ajuntament
Consulta relativa a l'accés a dades del Padró municipal d'habitants i de tramitació de l'IAE
CNS 16/2009
Es planteja la comunicació de dades del padró municipal d'habitants (PMH) i de l'IAE, dels ajuntaments a un ens públic d'una altra Administració. L'article 16.3 LBRL no habilita la comunicació de la dada relativa a l'existència d'un contracte de lloguer, per la qual cosa, i a manca d'una altra norma habilitant, la comunicació dels ajuntaments a aquest ens públic de les dades del contracte de lloguer aportat amb ocasió de la inscripció al PMH requereix el consentiment dels afectats. Pel que fa a les dades de l'IAE, partint de la consideració que el dipòsit de fiança no es pot considerar un recurs públic no tributari, la comunicació de les dades que serveixen per a la gestió de l'impost, requereix el consentiment previ de les persones afectades. Consegüentment, a manca de consentiment no és permesa aquesta comunicació de dades. En tot cas, cal tenir en compte el principi de qualitat de les dades, ex article 4 LOPD.
01/01/2009
Tractament de dades de plans d'autoprotecció i del servei de trucades d'emergència
CNS 21/2009
Les dades personals contingudes en els plans d'autoprotecció i en el Registre general de plans de protecció civil, es troben protegides per la LOPD. Es consideren ajustats als principis de qualitat i finalitat de la LOPD, entre d'altres, els accessos a les dades pels cossos operatius, en la mesura que aquests hagin d'intervenir en una situació concreta d'emergència, la qual genera l'activació d'un pla d'autoprotecció. La comunicació de dades als ajuntaments on es troben ubicades les empreses autores de plans d'autoprotecció, ateses les seves competències, s'ajusta a les previsions de l'article 21 de la LOPD. En relació amb altres accessos, caldria valorar l'interès legítim i directe, als efectes de la Llei 30/1992. Cal sotmetre igualment a la normativa de protecció de dades els accessos i utilització de les dades personals tractades al servei de gestió de trucades d'urgència.
01/01/2009
Legitimació d’un ajuntament per accedir a dades personals dels seus treballadors i que es troben en poder d'una altra administració
CNS 2/2009
Accés per part d'un ajuntament a dades personals relatives a la cobertura de la prestació d'assistència sanitària a través del Règim General de la Seguretat Social dels seus treballadors i dels beneficiaris d'aquests. L'ens públic gestor de les prestacions del sistema sanitari públic a Catalunya pot, en exercici de les seves funcions de gestor d'aquestes prestacions, comunicar o cedir a un ajuntament les dades personals consistents en l'afiliació o no al Règim General de la Seguretat Social de les persones funcionàries d'aquest ajuntament o de les persones que en siguin beneficiàries, amb la finalitat de lluitar contra el frau en la percepció de prestacions incompatibles en els diferents règims del sistema de la Seguretat Social. L'ajuntament pot comunicar a dit ens gestor les dades personals esmentades per tal de complir amb les seves obligacions en matèria de Seguretat Social.
01/01/2009
Adequació a la protecció de dades d'un projecte sobre violència domèstica i de gènere
CNS 35/2009
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere examinat, s'han de tenir en compte diversos principis i obligacions de la LOPD. La llei exigeix que es defineixin les finalitats i els usos als quals es vol donar compliment, que condicionen el tractament que es pugui fer de la informació personal. Cal concretar i especificar les dades personals que es tractaran, especialment les qualificades com sensibles, i preveure, en relació amb la normativa sectorial aplicable, en quins casos cal recollir el consentiment dels interessats. Cal concretar els fluxos informatius que es produiran, així com crear i inscriure els corresponents fitxers i aplicar les mesures de seguretat de nivell alt.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Violència gènere
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
Cessió de dades del padró municipal d'habitants a l'empresa concessionària de l’abastament d’aigua
CNS 37/2009
L'Ajuntament només podrà facilitar les dades personals del padró municipal d'habitants a una empresa, si aquesta actua com a encarregada del tractament de les dades personals que li són necessàries per a dur a terme el servei de subministrament d'aigua potable en aquest municipi, en els termes establerts a l'article 12 de la LOPD i a la Disposició Addicional 31ª de la LCSP, atès que la comunicació de les dades esmentades no tindrà consideració de cessió de dades personals. En cas que el fitxer creat per a la gestió del servei d'abastament d'aigua potable sigui de titularitat privada, o sigui, titularitat de l'empresa, l'Ajuntament només podrà cedir aquestes dades a l'empresa si compta amb el consentiment dels afectats, atès que no s'ha pogut constatar cap habilitació legal ni en la legislació de règim local ni en la pròpia LOPD que autoritzi a fer aquesta cessió.
01/01/2009
Possibilitat de retransmetre en directe per Internet els plens municipals i de deixar les gravacions accessibles a la xarxa
CNS 40/2009
La retransmissió en directe de les sessions del ple municipal que tinguin caràcter públic, o de les parts de les mateixes que tinguin aquest caràcter, com també la posada a disposició de les gravacions d'aquestes en la web municipal, està habilitada per les previsions establertes a l'article 156 del Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, d'acord amb el que s'estableixi en el Reglament orgànic municipal.
01/01/2009
Comunicació a una ciutadana del projecte tècnic de reforma i ampliació d’un habitatge aliè
CNS 42/2009
El lliurament a una ciutadana de còpia del projecte tècnic de reforma d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. L'accés a les dades personals que formin part d'un expedient administratiu corresponent a un procediment administratiu en curs requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). En el cas que l'expedient administratiu correspongui a un procediment administratiu finalitzat, la comunicació queda emparada pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, compleixi la resta de requisits de l'article 37.3 LRJPAC i no prevalgui cap dels supòsits de l'article 37.4 LRJPAC. En la resta de casos, caldrà el consentiment previ de les persones afectades.
01/01/2009
Possibilitat de lliurar a un grup municipal informació relativa a ajuts atorgats per l'àrea de serveis socials
CNS 43/2009
L'accés a la informació sobre el nom i cognoms i barri on resideixen dels beneficiaris d'ajuts municipals per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. La possibilitat d'accés a la informació relativa al nom i cognoms de les persones beneficiàries estaria habilitada també per la normativa reguladora de les subvencions públiques, que preveu la publicitat de les mateixes, en la mesura que es tracti d'ajuts sotmesos a aquella normativa. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (articles 4 i 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Possibilitat de lliurar a regidors de l'oposició còpia de l'expedient del procés de selecció per cobrir una plaça d'inspector de la policia local
CNS 44/2009
L'accés a la informació continguda en un expedient de selecció de personal per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Possibilitat que els regidors puguin accedir als documents presentats pels ciutadans al Registre de l’Ajuntament
CNS 45/2009
L'accés a la informació sobre els documents d'entrada al Registre de l'Ajuntament per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades que exigeix, en la mesura que sigui possible, fer una ponderació respecte les dades personals incloses en el conjunt de la informació sol·licitada, per tal que no es comuniquin més dades de les estrictament necessàries per a assolir la finalitat legítima d'accés a la informació, així com el deure de secret (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Total de pàgines: 29