S'han trobat 147 resultats amb els descriptors Procediment administratiu
Informe en relació amb el Projecte de decret sobre la potestat sancionadora en matèria de consum i sobre el procediment de restitució de quantitats percebudes indegudament, reposició de la situació alterada i rescabalament de danys i perjudicis
PD 11/2022
01/09/2022
Informe en relació amb el Projecte de decret de desplegament del procediment sancionador en l'àmbit de la igualtat de tracte i la no-discriminació i les sancions accessòries
PD 8/2022
15/07/2022
Es denunciava que un policia local havia fotografiat dades d'un ciutadà amb el seu mòbil particular.
IP 370/2020
La persona denunciant, qui circulava amb el seu ciclomotor per sobre de la vorera d'un carrer de la ciutat de Barcelona, denuncià que un guàrdia urbà havia fotografiat, amb el seu telèfon mòbil particular, el seu DNI, el seu carnet de conduir i la matrícula del seu vehicle, si bé no va aportar cap prova d'aquests fets. L'Ajuntament ho va negar, i va assenyalar que el guàrdia urbà havia recollit les dades identificatives a través del dispositiu facilitat per l'Ajuntament (PDA), a l'efecte d'emplenar la butlleta de denúncia per infracció de trànsit, i que la tramitació de la denúncia no requeria incorporar imatges fotogràfiques. L'Autoritat va arxivar la denúncia per manca de prova dels fets denunciats, en considerar que les manifestacions de l'Ajuntament resultaven versemblants, tenint en compte que l'expedient administratiu tramitat, que l'Ajuntament va aportar davant l'Autoritat, no contenia cap imatge, i per contra contenia la butlleta de denúncia esmentada, que el guàrdia urbà emplenà amb les dades del denunciant, en exercici de les funcions públiques encomanades.
31/05/2022
Publicació d'anuncis de notificació al BOE.
PS 12/2022
Davant diversos intents de notificació en paper infructuosos, un ajuntament va publicar al Suplement de Notificacions del BOE diversos actes dictats en un procediment disciplinari incoat a un treballador municipal, cometent 3 infraccions per les quals va ser amonestat. En concret:
1) Per vulneració del principi d'exactitud, per haver efectuat un intent de notificació a una adreça incorrecta;
2) Per vulneració del principi de licitud, per haver publicat un anunci al BOE després d'haver efectuat un únic intent de notificació previ i a una adreça incorrecta; per haver publicat un altre anunci al BOE abans d'esgotar el termini de 10 dies concedit a la persona destinatària per recollir la documentació a la seu consistorial; i per haver inclòs en diversos anuncis el nom i cognoms de la persona interessada, enlloc del seu núm. de DNI.
3) Per vulneració del principi de minimització, per haver inclòs en diversos anuncis al BOE informació sobre la naturalesa disciplinària del procediment, així com altra informació.
D'altra banda, en l'acord d'iniciació es va arxivar la part de la denúncia referida a dos fets: 1) la publicació d'un anunci al BOE de forma prematura, ja que no va ser prematura; i 2) l'impediment o l'obstaculització reiterada del dret d'accés, ja que es considerà que les sol·licituds d'accés presentades pel treballador, tenien millor encaix en el dret d'accés a l'expedient.
26/05/2022
Dret d'accés a la documentació de l'expedient administratiu per part de la part interessada.
IP 35/2021
Es dicta una resolució d'arxiu. Existeix un conflicte veïnal entre dues propietats colindants el qual dona lloc a un procediment administratiu amb instàncies creuades. Les dues parts peticionen la documentació presentada per l'altra part. En aquest context, l'ajuntament facilita l'escriptura d'herència facilitada per l'aquí denunciant, a l'altra part en base als articles 4 i 53 LPAC, per tractar-se d'un interessat legítim amb dret d'accés a la documentació de l'expedient.
17/05/2022
Accés a expedient de serveis socials bàsics.
PT 125/2021
La persona reclamant, que havia sol·licitat l'accés a tot el seu expedient, es queixava del fet que el Consell Comarcal havia donat resposta de forma tardana i parcial. Es declara que la resposta fou extemporània, ja que el retard en la resposta no es pot imputar a l'actuació de la persona reclamant. I quant al fons, es reconeix el dret a accedir a la documentació següent: 1) un escrit de queixa presentat per la reclamant, i la documentació que se'n derivà; 2) les notes dels professionals que reflecteixin el contingut de les entrevistes efectuades a la reclamant, i aquelles la revelació de les quals no perjudiqui els interessos de la reclamant; 3) els informes de serveis socials referits a la persona reclamant; 4) la reclamació que presentà davant el Síndic de Greuges i la documentació que se'n derivà, atès que el seu objecte està molt vinculat a l'expedient respecte del que es formulà la sol·licitud.
01/04/2022
S'estima la reclamació de tutela del dret d'accés que la persona reclamant havia exercit davant l'entitat reclamada
PT 43/2021
La persona reclamant havia exercit el dret d'accés a l'acta d'acord d'inici del procediment sancionador que se li havia incoat, per tant, estava sol·licitant un document relatiu a la seva informació personal. L'entitat reclamada discutia que la persona reclamant no havia exercit el dret d'accés contemplat en la normativa de protecció de dades, sinó l'accés a l'expedient administratiu. Tanmateix, des de la perspectiva del dret d'accés a les dades personals, la persona reclamant tenia dret a obtenir una còpia del document sol·licitat i l'entitat reclamada no ha acreditat haver-li-ho lliurat.
22/02/2022
Dret d'accés a dades personals d'expedient d'ex-treballador.
PT 88/2021
S'estima la reclamació de la persona ex-treballadora de l'Ajuntament, atès que l'Ajuntament li va lliurar còpia de dos documents obrants al seu expedient personal, però no li va facilitar còpia de totes les dades personals que constaven al seu expedient corresponent al període en que va estar treballant a l'Ajuntament, tal i com la persona reclamant havia demanat a la seva sol·licitud.
03/02/2022
Denegació d'accés a informació relativa als autònoms i empreses contractistes de l'Ajuntament
IAI 80/2021
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés a la informació reclamada sobre els autònoms i empreses contractistes que des l’1 de gener de 2021 al 31 d’agost de 2021 hagin realitzat treballs o serveis per a l’Ajuntament reclamat, així com les seves retribucions amb càrrec al Capítol II dels Pressupostos. Ara bé, les dades identificatives dels autònoms i empresaris individuals s’han de limitar al seus nom i cognoms. La normativa de protecció de dades no impediria tampoc l’accés al nom i cognoms i l’import de la licitació dels autònoms contractats per l’Ajuntament que prestin serveis en les seves dependències, ni a la relació anonimitzada dels treballadors que les empreses contractistes hagin adscrit a la prestació de serveis en les dependències municipals així com el règim retributiu d’aquest personal.
23/12/2021
Denegació d'accés als expedients sancionadors reclamats pels regidors municipals
IAI 76/2021
D’acord amb la normativa de protecció de dades, caldria limitar l’accés del regidor als expedients sancionadors reclamats, tanmateix, en la mesura que les resolucions dels expedients reclamats corresponguin a actes dels quals l’alcaldia ha de donar compte al ple i s’hagin dictat dintre d’un període en el qual el sol·licitant tingui la condició de regidor, podria tenir accés, per a l’exercici de les seves funcions de control i fiscalització de l’actuació municipal, a la informació relativa a la sanció imposada, la infracció comesa i el responsable de la infracció.
17/11/2021
Total de pàgines: 15