S'han trobat 70 resultats amb els descriptors RESPONSABLE TRACTAMENT
Revelació en el ple dels deutes d'un regidor municipal
CNS 55/2013
L'alcalde d'un Ajuntament, en exercici de les funcions que legalment té atribuïdes en matèria tributària, pot accedir, sense consentiment dels afectats, a un certificat relatiu a la situació recaptatòria dels regidors amb el consistori, així com, un cop comprovada l'existència d'un expedient de recaptació executiva, posar aquests fets en coneixement del Ple, òrgan al què li correspon el control de la concurrència de les causes d'inegibilitat o bé d'incompatibilitat sobrevinguda per ser regidor municipal, que es basen en l'existència d'un deute amb la pròpia corporació de part d'un o més regidors, d'acord amb la LOREG. Ara bé, la comunicació d'aquest certificat, amb les dades personals que hi consten, en el moment de plantejar la qüestió objecte de debat en el Ple podria no resultar ajustada a les exigències del principi de qualitat.
27/11/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Hisenda pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades tributàries
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Deure d'informació i recollida del consentiment en fitxers per a la gestió de processos judicials
CNS 30/2013
Atès que la la llei atribueix l'assessorament en dret i la representació i defensa de l'Administració de la Generalitat davant els jutjats i tribunals al Gabinet Jurídic, pot ser suficient el compliment del deure d'informació i la recollida del consentiment per part del departament que ha recollit la informació i l'ha tramés al Gabinet Jurídic que introdueix aquesta informació a les seves bases de dades, sense que hagi de complir amb els requeriments de la LOPD, sempre que no s'alteri la finalitat per a la qual va ser recollida la informació. En el cas que la informació que s'incorpori a les bases de dades del Gabinet Jurídic provingui dels jutjats i tribunals, ateses les previsions d'aquesta comunicació per les corresponents legislacions processals per tal de fer efectiu el dret de defensa, tampoc resulta necessari que el Gabinet Jurídic compleixi amb el deure d'informació, ni que reculli el consentiment respecte les dades aportades al plet per les altres parts.
17/06/2013
Cessió de dades del Padró municipal d'habitants a la concessionària del servei públic d'abastament d'aigua del municipi
CNS 28/2013
L'empresa concessionària, com a responsable de diversos fitxers, pot tractar les dades que s'hi contenen, sens perjudici que l'Ajuntament com a titular del servei és el responsable darrer d'aquesta informació. Qualsevol comunicació de dades del Padró o d'altres fitxers de l'Ajuntament és una comunicació de dades sotmesa al règim de la LOPD (articles 11 i 21), excepte si s'estableix un encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD i articles 20 a 22 del RLOPD). La formalització de l'encàrrec es pot fer en les clàusules específiques incloses en el contracte, si escau mitjançant un annex o addenda.
23/05/2013
Informació als treballadors municipals sobre la utilització dels recursos informàtics de l'Ajuntament
CNS 8/2013
La informació sobre la utilització dels recursos informàtics que un Ajuntament dóna als seus treballadors a través d'un Manual de Bones Pràctiques ha de ser clara i entenedora, tant pel que fa a la utilització d'aquestes eines per part dels treballadors com també perquè aquests coneguin el control que pot fer l'Ajuntament sobre els seus sistemes d'informació.
14/02/2013
Cessió de dades per part del concessionari d'un servei públic a l'Ajuntament titular del servei
CNS 52/2012
El responsable del tractament pot accedir a la informació que hagi estat necessària per dur a terme la prestació del servei de subministrament d'aigua potable prèviament encomanat, mitjançant la signatura del corresponent contracte d'encàrrec, a una empresa en concret. Per la seva part, aquesta empresa, com a encarregat i en la mesura que així es desprengui del contracte d'encàrrec, està obligada a donar compliment al deure d'informació als afectats.
14/12/2012
Responsabilitat sobre les dades personals en la prestació per concessió d'un servei públic
CNS 54/2012
La manca d'un contracte d'encàrrec entre l'Ajuntament i l'empresa concessionària del servei de gestió de l'equipament esportiu en el municipi porta a concloure que, en aquests moments, l'empresa és responsable del tractament de les dades dels abonats al servei. Tot i així, es considera que la comunicació d'aquestes dades, sense consentiment, des del fitxer de titularitat privada de l'empresa concessionària a l'Ajuntament pot trobar habilitació en l'article 11.2.c) de la LOPD.
11/12/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis públics
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat privada
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Instal·lació de càmeres de videovigilància a l'entrada d'una urbanització
CNS 51/2012
La captació d’imatges de persones a la via pública mitjançant sistemes de videovigilància, només la poden dur a terme les forces i els cossos de seguretat d’acord amb la seva normativa específica. La reinstal·lació del sistema de videovigilància per part de l’Ajuntament només seria viable i legítima, des de la perspectiva de la protecció de dades, si es dóna compliment als principis i garanties de la normativa de protecció de dades, i es segueix el procediment establert per a l’autorització corresponent. Amb independència que la Junta pugui assumir certs costos del sistema de videovigilància, des de la perspectiva de la protecció de dades l’Ajuntament en seria el responsable.
22/11/2012
Cessió de dades per part del concessionari d'un servei públic a l'Ajuntament titular del servei
CNS 45/2012
La gestió del subministrament d’aigua de l’Ajuntament és un servei públic municipal que implica per si mateix el tractament de dades personals necessàries per poder prestar i cobrar el servei als ciutadans usuaris. En cas que l’Ajuntament s’hagi configurat com a responsable del tractament i hagi establert el corresponent contracte d’encàrrec amb l’empresa concessionària del servei, l’Ajuntament pot accedir en qualsevol moment a les dades personals vinculades a la prestació del servei. En cas que no existeixi aquest contracte d’encàrrec i el responsable del fitxer fos l’empresa concessionària, la comunicació de dades personals des dels fitxers de l’empresa concessionària a l’Ajuntament podria trobar habilitació bé en el consentiment de les persones usuàries, bé en l’article 11.2.c) de la LOPD.
10/10/2012
Contractació d'una empresa de serveis que opera en el "núvol"
CNS 24/2012
La contractació dels serveis Google Apps for Business per un consell comarcal requereix la realització d’una anàlisi prèvia dels riscos que per a la seguretat i integritat de la informació personal pot comportar el seu tractament en entorns que operen en el “núvol”. En la mesura que Google Ireland Limited efectuï un tractament de dades per compte del responsable, la contractació dels seus serveis requereix, d’entrada, la signatura d’un contracte d’encarregat del tractament. No obstant això, ateses les condicions a què se sotmet el servei Google Apps for Business, l’existència d’aquest contracte d’encarregat per si sol no pressuposa que el tractament de les dades per Google Ireland Limited es dugui a terme sempre amb totes les garanties exigides per la normativa espanyola de protecció de dades de caràcter personal.
04/07/2012
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre per la qual es creen, regulen i modifiquen els fitxers que contenen dades de caràcter personal de l'Agència Catalana de Certificació
PD 30/2011
15/06/2012
Total de pàgines: 7