S'han trobat 277 resultats amb els descriptors Principi finalitat
Participació en un estudi universitari
IP 309/2019
La comunicació de dades dels alumnes per part dels instituts a un grup de recerca, per a fins d'investigació científica, és compatible amb la finalitat per a la qual l'institut va recollir inicialment les dades. L'obligació de fer efectiu el dret d'informació a les persones afectades envers al tractament posterior de les seves dades amb una altra finalitat, correspon a l'entitat que realitza l'estudi.
02/12/2020
Creació d'una xarxa supramunicipal per a l'intercanvi d'informació policial
CNS 43/2020
La implementació d’un sistema d’informació com el proposat requereix definir les responsabilitats dels diferents agents implicats per determinar les respectives obligacions i responsabilitats. Si bé existeix habilitació per a l‘intercanvi d’informació entre els diferents cossos policials, sempre d’acord amb la coordinació feta pel Departament competent en matèria de policies locals, cal respectar els principis de qualitat i d’exactitud de les dades i, prèvia anàlisi de riscos, determinar les mesures de seguretat adequades.
30/11/2020
Validesa del consentiment dels menors d'edat, majors de 14 anys, per a la seva participació en projectes de recerca
CNS 41/2020
El consentiment del menor com a base jurídica que habiliti el tractament de les seves dades en l’àmbit de la investigació resta subjecte a la normativa reguladora de l’autonomia del pacient pel que fa al consentiment informat, és a dir, podrà atorgar el seu consentiment en la mesura que el menor sigui competent, intel·lectualment i emocionalment, per comprendre l’abast de la intervenció sobre la pròpia salut, i especialment quan sigui emancipat o major de setze anys. Altrament, es requereix l’assistència del representant, havent-lo escoltat prèviament, en tot cas, si és major de dotze anys. En el cas de la recerca biomèdica, atès que la normativa aplicable requereix la majoria d’edat per poder prestar el consentiment, els menors que siguin majors de 14 anys no poden prestar el consentiment previst a la normativa de protecció de dades. Hauran de fer-ho en el seu lloc les persones titulars de la potestat parental o els tutors.
30/11/2020
Obtenció i cessió de dades personals i possibilitat de crear-ne perfils en la implementació d'un sistema de recollida de residus
CNS 36/2020
Un examen acurat sobre la viabilitat dels accessos previstos al padró de residus per cadascuna de les empreses implicades en el model de recollida selectiva requeriria disposar d’informació detallada sobre cadascuna de les funcions que tenen encomanades com a conseqüència de l’encàrrec efectuat en cada cas per l’Ajuntament. L’elaboració de perfils de comportament amb les dades d’aquest padró que doni lloc a la presa de decisions automatitzades que produeixin efectes jurídics en la persona usuària del servei o que l’afectin significativament de manera similar s’ha d’ajustar a l’article 22 RGPD.
09/11/2020
Utilització de les dades del padró municipal d'habitants per informar a la població en situacions d'emergència
CNS 32/2020
El consentiment recollit per l’Ajuntament d’acord amb la clàusula que es reprodueix en el text de la consulta habilitaria a l’Ajuntament a la notificació per mitjans electrònics i la comunicació dels tràmits en els que la persona que l’ha facilitat tingui la condició d’interessat en els termes de l’LPAC, però no per a la tramesa d’avisos sobre la realització de tests PCR mitjançant missatges SMS als ciutadans dels barris afectats. La utilització de les dades del Padró per a les actuacions indicades en la consulta té com a base jurídica el compliment d’una missió en interès públic o l’exercici de poders públics conferits al responsable del tractament (article 6.1.e) RGPD), i seria un tractament compatible amb les finalitats del Padró emparat en la pròpia LRBRL, el TRLMRLC i la normativa sectorial (Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya) d’acord amb l’article 6.4 RGPD.
18/09/2020
Donació d'un fons documental a l'Arxiu Nacional de Catalunya
CNS 30/2020
L’entitat podria donar a l’Arxiu Nacional de Catalunya els documents de què és titular i en els quals consten dades relatives a persones físiques vives que formen part del patrimoni documental de Catalunya, bé per haver assolit l’antiguitat de 40 anys o, en cas de no assolir-se aquesta antiguitat, si es compta amb resolució favorable de la consellera de Cultura, sense necessitat de consentiment dels afectats, atès que aquesta donació constituiria un tractament ulterior de dades que respondria a fins d’arxiu en interès públic i, per tant, compatible amb la finalitat inicial per a la qual es varen tractar les dades.
10/08/2020
Comunicació de dades d'un pacient a institucions i organismes públics
CNS 28/2020
En un supòsit com el plantejat en que el pacient atès pel centre hospitalari sol·licita l’alta voluntària i comunica estar en situació de ”crida i cerca”, en cas que la persona en cerca hagi comès, presumptament, un delicte, el responsable del tractament està habilitat per posar aquest fet en coneixement del Ministeri Fiscal, de l’òrgan jurisdiccional competent o de la policia judicial, d’acord amb la LECrim en relació amb l’article 6.1.e) i 9.2.g) de l’RGPD.
21/07/2020
Enviament d'un mail sense còpia oculta, i amb una finalitat diferent per la qual es van recollir les dades de contacte.
PS 38/2019
Aquest fet suposa una vulneració del principi de limitació de la finalitat (tractament de les dades per una finalitat diferent a la finalitat inicial), principi de integritat i confidencialitat (enviament sense còpia oculta fent possible que tots els destinataris puguin conèixer la identitat de la resta), tots ells previstos a l'article 5.1 de l'RGPD
08/07/2020
Finalitat incompatible del tractament d'un compte corrent per part d'un Ajuntament.
PS 51/2019
La utilització per part d'un Ajuntament d'un compte corrent d'una veïna, que estava destinat al cobrament d'impostos, per a efectuar un ingrés bancari de l'import corresponent a la indemnització que corresponia a aquesta veïna per la seva assistència com a regidora a un Ple municipal, constitueix una finalitat incompatible amb la inicialment prevista. Consegüentment, l'ingrés efectuat sense haver informat prèviament la veïna dels extrems de l'art. 5 LOPD, i sense el seu consentiment, resulta contrari al principi de qualitat de les dades , en la seva vessant de principi de finalitat (art. 4.2 LOPD).
11/06/2020
Utilització d'una base de dades municipal per fer avisos a la població en casos d'emergències greus
CNS 19/2020
En la consulta s’exposa que la CNMT facilita a l’ajuntament, de forma periòdica, informació de la base de dades anomenada Sistema de Gestió de dades d’abonats (SGDA) per a la gestió del sistema d’atenció d’emergències de la Guardia Urbana, en aquest context l’ajuntament planteja la possibilitat d’utilitzar aquesta base de dades com a mitjà per a fer arribar avisos mitjançant SMS o trucades, a la seva població en casos d’emergència i excepcionals. El principi de limitació de la finalitat de l’RGPD impediria a l’ajuntament utilitzar les dades de la base de dades del Sistema de gestió de dades d’abonats (SGDA) facilitada per la CNMT per a una finalitat ulterior diferent com seria efectuar avisos a la població en casos d’emergències greus. El consentiment dels interessats recollit en una aplicació mòbil o web podria ser una base legítima d’aquest tractament.
04/06/2020
Total de pàgines: 28