S'han trobat 277 resultats amb els descriptors Principi finalitat
Informe en relació amb el Projecte de decret sobre la producció agroalimentària ecològica
7/2021
23/07/2021
IP 280/2020
Recollida de dades de salut dels infants per part de les escoles.
La recollida de dades de salut dels infants, per part de les Escoles del Departament d'Educació, a través de formularis normalitzats, està habilitat per la normativa de salut pública i sectorial. També és conforme a la normativa la informació bàsica proporcionada al mateix formulari -primera capa- pel que fa a la finalitat del tractament, ja que s'ajusta a la realitat del tractament.
22/07/2021
Comunicació de dades per part del Consell Comarcal als ajuntaments de les persones beneficiàries de serveis socials dels respectius municipis
CNS 28/2021
La comunicació per part del consell comarcal de dades personals de les persones beneficiàries de serveis socials dels respectius municipis, als ajuntaments de la comarca, pot tenir suficient base jurídica d’acord amb l’article 6.1.e) i 6.4 de l’RGPD, sense que sigui necessari el consentiment dels afectats, sens perjudici de la necessària aplicació dels principis de limitació de la finalitat i de minimització.
07/06/2021
PS 50/2020
Accés per part d'una empresa privada que forma part d'un Grup empresarial que presta serveis sanitaris a dades mèdiques recavades per una altra empresa del mateix Grup en el marc de la prestació pública de serveis sanitaris.
Es sanciona a l'empresa que presta serveis sanitaris públics com a responsable d'una infracció del principi de licitud (que subsumeix les vulneracions dels principis de limitació de la finalitat i de lleialtat, atesa la seva vinculació); en concurs ideal amb la infracció de l'obligació de la protecció de dades des del disseny i per defecte.
19/04/2021
Creació d'una base de dades de tercers a partir de les instàncies presentades a l'Ajuntament pels veïns del municipi
CNS 6/2021
L’ajuntament podria crear la base de dades de contacte o base de dades de tercers per recollir les dades identificatives i de contacte de les persones físiques amb qui es relaciona. La incorporació en aquesta base de dades de tercers de les dades del Registre d’entrada i sortida de documents no resultaria compatible a efectes d’emprar les dades que hi consten per a notificacions ulteriors, però en canvi sí que ho podria ser per emprar les dades identificatives i de contacte en altres procediments de naturalesa anàloga. En aplicació del principi d’exactitud l’ajuntament ha de prendre les mesures oportunes per recollir les diferents adreces o mitjans electrònics que el ciutadà hagi triat per a cada tràmit per rebre notificacions administratives o el que sigui pertinent d’acord amb la normativa aplicable. Les dades que integrin la base de dades de tercers no es poden conservar més enllà del termini de conservació aplicable a la finalitat per a la qual es van recollir, s’han de mantenir actualitzades i se n’ha d’informar les persones afectades.
12/03/2021
Accés d'un regidor a diversa documentació de l'arxiu municipal
CNS 2/2021
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés del regidor al registre de defuncions corresponent als anys 1885-1890, 1918-1921, 1957-1959 i 1968-1969, llevat de les dades de salut que hi puguin constar (en concret dades de malalties hereditàries d’inscripcions anteriors a l’1 de gener de 1959). Pel que fa als llibres d’actes, cal donar accés al llibre d’actes, llevat que hi constin categories especials de dades de les persones a les quals afecten els acords adoptats. En relació amb la correspondència relativa als mateixos períodes, no seria ajustat a la normativa de protecció de dades facilitar indiscriminadament l’accés a la correspondència de persones vives, sinó que cal fer una anàlisi cas per cas, a la vista de l’interès del regidor en l’accés i el tipus d’informació a la qual es refereixi la correspondència.
03/02/2021
Identificació, a través de l'accés a registres administratius, dels alumnes amb necessitats educatives específiques
CNS 4/2021
Els ajuntaments poden utilitzar les dades personals que consten al Padró municipal d'habitants per a identificar els menors en edat d’escolarització obligatòria i posar-se en contacte amb les seves famílies per exercir les competències que els corresponen pel que fa al procés de preinscripció. La normativa tributària no permet la consulta de la informació tributària, de manera generalitzada i sense consentiment de les persones afectades, per a poder detectar amb caràcter previ a la sol·licitud de preinscripció l’existència de situacions socioeconòmiques específiques. No es pot descartar la compatibilitat d’emprar altres bases de dades o registres administratius com els que es descriuen a la conducta, tot i que els termes en què es descriu aquest intercanvi d’informació a la consulta (volum d’informació, persones afectades, moment en què es duria a terme, etc.) plantegen seriosos problemes des del punt de vista de la proporcionalitat de la mesura.
29/01/2021
Comunicació de dades per a la creació d'una taxa municipal de recollida selectiva de residus
CNS 51/2020
La comunicació de les dades identificatives i relatives al domicili del padró de la taxa metropolitana de tractament de residus a un ajuntament, per tal de constituir el padró de la taxa de residus municipal, es pot considerar legítima en tractar-se de finalitats compatibles i respondre a l’exercici de les respectives competències en una mateixa matèria.
26/01/2021
Utilització de la relació de parentiu amb una finalitat diferent.
PS 57/2020
L'inspector en cap de la Guàrdia Urbana va elaborar, en el marc d'un procediment sancionador per una infracció de trànsit, un informe en què va fer constar que la persona titular del vehicle denunciat era l'esposa del recurrent (que també era agent de la Guàrdia Urbana). La utilització d'aquesta dada, de la qual n'era coneixedor l'inspector en cap de la Guàrdia Urbana perquè la persona denunciant havia designat la seva esposa com a persona de contacte en cas d'accident professional i per una auditoria interna per la presumpta utilització il·legítima del SIP en la qual la persona denunciant hauria accedit a la informació del vehicle que havia estat denunciat, no era compatible amb la finalitat per a la qual havien estat recollides les dades personals.
21/01/2021
Adequació a la normativa de protecció de dades dels certificats qualificats per a treballadors públics
CNS 39/2020
En relació amb els certificats qualificats per a treballadors públics, des del punt de vista del dret a la protecció de dades, caldria valorar la possibilitat d’establir una política de certificació que prevegi la utilització d’aquests certificats basats en pseudònims. Es recomana tenir en compte les diferents opcions proposades en aquest dictamen als efectes d’evitar la difusió del número de DNI en la publicació de documents que incorporen una signatura electrònica.
08/01/2021
Total de pàgines: 28