S'han trobat 1.005 resultats amb els descriptors PRINCIPIS
Cessió de dades del Padró municipal d'habitants a altres serveis del municipi amb la finalitat de prevenir situacions de violència masclista
CNS 40/2011
L'accés a les dades personals del Padró per part del departament de serveis socials d'un mateix ajuntament no és pròpiament una cessió de dades, atès que forma part de la mateixa persona jurídica, però només serà possible si la finalitat per la qual se sol·licita resulta compatible amb la del Padró i la dada domicili resulta rellevant. La seva comunicació però, a una altra administració pública, sense consentiment, sí que és una cessió que troba habilitació, en el cas examinat, a la LRBRL, atès que es realitzaria per a l'exercici de competències legalment atribuïdes i per assumptes en què l'adreça resulta rellevant. La cessió de dades diferents a les del Padró a una altra administració, sense consentiment, per dur a terme actuacions en matèria de prevenció, atenció, assistència, protecció, recuperació i reparació integral de situacions de violència masclista, compta amb habilitació legal, tant en la pròpia LOPD, en tractar-se d'una cessió entre administracions per a l'exercici de competències que versen sobre una mateixa matèria, com en la Llei 5/2008, del 24 d'abril, del dret a les dones a eradicar la violència masclista.
21/12/2011
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 15/2009, del 22 de juliol, de mediació en l'àmbit del dret privat
PD 28/2011
01/12/2011
Accés per part de diversos serveis municipals al Padró Municipal d'Habitants
CNS 35/2011
L'accés a les dades personals del Padró Municipal d'Habitants per part de les diferents unitats administratives o òrgans administratius d'un mateix ajuntament, inclosa la Policia Local, no constitueix pròpiament una cessió de dades, atès que formen part de la mateixa persona jurídica. Aquest accés però, només serà possible si la finalitat per la qual se sol·licita resulta compatible amb la finalitat principal del Padró, com ara, quan sigui necessari per a l'exercici de les competències que la legislació de règim local atribueix als ajuntaments i exclusivament per assumptes en què la dada residència o domicili resulta rellevant.
18/11/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- Jutges i tribunals
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual es crea el Sistema Integrat de Dades d'Explotacions Agràries de Catalunya
PD 22/2011
21/10/2011
Conservació de l'auditoria per part de l'entitat que la du a terme per compte del responsable del fitxer
CNS 34/2011
D'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades personals, en el cas que l'auditoria de seguretat es dugui a terme per una entitat externa a l'entitat auditada, aquella no està obligada a conservar la documentació de l'auditoria més enllà del seu lliurament al responsable del fitxer o tractament.
21/10/2011
Obtenció del consentiment per a l'aplicació de descomptes en un servei públic i cessió a altres gestors del servei.
CNS 33/2011
No es considera ajustat a la normativa de protecció de dades sol·licitar en la mateixa clàusula un consentiment per al tractament de dades per part de l'entitat i per part de terceres empreses de forma generalitzada o indistinta. Cal informar els usuaris que les seves dades es recullen per tal que l'entitat efectuï determinat descompte i, de forma diferenciada, sol·licitar el consentiment per a cedir les dades a terceres empreses (art. 11 LOPD). Quan s'incorpori una nova empresa al projecte no cal fer una nova comunicació a tots els usuaris registrats abans de cedir les dades (ni, lògicament, serà necessari rebre justificants de recepció), sempre que la informació es doni en els termes apuntats en aquest dictamen (concreció suficient de la finalitat del tractament, del tipus d'activitat de les empreses, i actualització del llistat d'empreses en la pàgina web de l'entitat). En aplicació de l'article 5.4 de la LOPD, no és necessari que les empreses destinatàries de les dades informin els usuaris, sempre que aquests hagin estat informats prèviament per l'entitat.
11/10/2011
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual es crea el Registre de plantacions fruiteres de Catalunya
PD 21/2011
10/10/2011
Accés a l'arxiu de les actes dels plens municipals
CNS 30/2011
Examinada la normativa d'arxius i documents, una associació pot accedir a les actes dels plens municipals compreses entre els anys 1975 a 1981 que continguin dades personals que no afectin la intimitat de persones, ni la seguretat, l'honor o la imatge de les persones, sense consentiment, en la mesura que se supera el termini legal de 30 anys de la producció del document. També podrà accedir, sense consentiment, a les actes compreses entre els anys 1982 a 2004, en la mesura que en aquestes no constin dades personals la divulgació de les quals pugui resultar contrària al dret a l'honor, a la intimitat o als principis i les garanties que estableix la normativa de protecció de dades, atesa l'habilitació legal de la Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús de mitjans electrònics del sector públic.
12/09/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Comunicació de dades entre la policia i els centres educatius per la detecció d'alumnes en situació de risc
CNS 27/2011
Els centres educatius estan legitimats per poder tractar les dades personals dels seus alumnes que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions docent i orientadora que tenen atribuïdes, sense necessitat de comptar amb el seu consentiment o el del seu representant legal. Així mateix, entre d'altres supòsits analitzats, poden comunicar determinades dades a la policia de proximitat, sense consentiment, per contrastar la informació que es té sobre un determinat alumne, en la mesura que aquesta cessió es fonamenti en la protecció de l'interès del menor i s'emmarqui dins la funció educativa que el centre té atribuïda per la LO 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.
07/09/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Educació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Centre educatiu
- Forces i Cossos Seguretat
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Centre educatiu
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Publicació de les avaluacions dels docents que fan els alumnes de la Universitat
CNS 29/2011
La publicació efectuada per la Universitat dels resultats de l'avaluació dels docents universitaris feta pels alumnes, està habilitada per la Disposició addicional 21a, punt 4, de la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril. Tot i l'habilitació legal per a publicar-les, durant el temps necessari per assolir la finalitat de la publicació, tant al tauler d'anuncis de la universitat, com a la intranet o a internet, des del punt de vista del dret a la protecció de dades, es recomana la publicació al tauler d'anuncis i/o a la intranet. En el cas que s'opti per la publicació a internet es recomana implementar mesures tècniques per limitar l'acció de les eines de recerca d'internet.
28/07/2011
Total de pàgines: 101