S'han trobat 737 resultats amb els descriptors DRETS HABEAS DATA
Utilització de sistemes de videovigilància en espais públics i en espais privats
CNS 27/2015
La captació d'imatges de persones físiques identificades o identificables amb finalitats de vigilància en espais públics i a la via pública correspon, com a norma general, a les forces i cossos de seguretat. Excepcionalment es podria admetre com a vàlida aquesta captació en els espais exteriors dels recintes efectuada per una empresa de seguretat privada si es compta amb l'autorització administrativa corresponent, previ informe de la Comissió de Control de Dispositius de Videovigilància, de conformitat amb la Llei de seguretat privada i la LO 4/1997. Així mateix, altres recintes, ateses llurs característiques, es podrien arribar a considerar com espais privats durant el seu horari de tancament.
16/06/2015
Exercici del dret de cancel·lació de dades contingudes a la història clínica
CNS 21/2015
Els terminis legals (Llei 21/2000) poden condicionar l'efectiva cancel·lació de dades de la HC de la sol·licitant. El dret a conèixer els propis orígens biològics, (LDOIA), comporta la conservació de la informació sobre la donació d'embrions de la HC de l'afectada, informació que ha de quedar a disposició dels seus fills. Res impedeix que el centre limiti altres accessos a la informació, o que l'afectada exerceixi, si ho considera convenient, el seu dret d'oposició al tractament de les dades, incloent qualsevol cessió o accés (sens perjudici del dret d'accés dels fills), en els termes de l'article 6.4 LOPD i articles 34 i 35 RLOPD.
15/05/2015
Publicació de les al·legacions formulades al Pla d'Ordenació Urbanística Municipal
CNS 22/2015
Tot i el caràcter públic dels plans d'ordenació urbanística, la publicació per part de l'Ajuntament de les al·legacions realitzades sobre un Pla d'Ordenació Urbanística Municipal, en aquells casos que continguin dades personals, ha de donar compliment a les obligacions i els principis establerts a la LOPD i, en particular el principi de qualitat de les dades. La publicació ha de permetre informar als ciutadans sobre el contingut de les al·legacions i la resposta de l'Ajuntament, sense que això hagi de suposar un sacrifici injustificat del dret a la protecció de dades de caràcter personal de les persones que hagin realitzat les seves al·legacions al pla municipal o de les persones afectades per la informació que pugui aparèixer en aquestes al·legacions.
13/05/2015
Informe complementari en relació amb el Projecte de decret pel qual s'estableix el procediment per facilitar el coneixement dels orígens biològics
PD 3/2015
07/04/2015
Difusió d'imatges captades per les càmeres de videovigilància instal·lades en els tramvies
CNS 16/2015
El tractament d'imatges amb finalitats de videovigilància al tramvia, inclosa l'emissió en temps real d'imatges en els monitors, es troba sotmés a la normativa de protecció de dades personals i a la Instrucció 1/2009. La visualització d'imatges de persones que viatgen en el tramvia en els termes previstos a la consulta no resulta proporcionada ni ajustada a les exigències dels principis de qualitat i de finalitat, llevat que les persones no fossin identificables, circumstància que no es considera acreditada. La finalitat de transmetre als passatgers la sensació de control i de seguretat, i de produir un efecte dissuasiu, es pot aconseguir amb el compliment del deure d'informació (article 5 LOPD i article 12 Instrucció 1/2009), en concret, amb la informació facilitada pels propis inspectors o amb la implementació d'altres mitjans addicionals.
07/04/2015
Contractació de serveis per controlar l'absentisme laboral
CNS 58/2014
El tractament de dades de salut amb la finalitat de fer un control de la situació de baixa per una empresa contractada per l'empresa on el treballador presta serveis, que no tingui la consideració de Mútua Col·laboradora de la Seguretat Social, no s'adequaria a la normativa de protecció de dades, en atenció al que disposa la Llei 35/2014, de 26 de desembre.
27/02/2015
Enregistrament de les trucades que es fan des de la policia local
CNS 2/2015
La legitimitat i la proporcionalitat de l'enregistrament de les trucades sortints fetes des de la prefectura de la Policia Local de l'Ajuntament dependrà de la finalitat que es persegueixi, les condicions en què es dugui a terme i l'existència d'alternatives menys intrusives que permetin assolir la mateixa finalitat. Requerirà, en els casos en què sigui admissible, informar-ne prèviament tant els treballadors de l'Ajuntament com les persones amb les quals es posen en contacte telefònicament, llevat que afecti la seguretat pública o la persecució d'infraccions penals (article 24.1 LOPD).
29/01/2015
Difusió d'imatges captades a les instal·lacions esportives municipals
CNS 3/2015
L'enregistrament i retransmissió dels esdeveniments esportius que se celebrin en les instal·lacions esportives municipals, en què les imatges de les persones apareguin com a merament accessòries, resultaria conforme amb la LOPD, en atenció a l'habilitació de l'article 8.2.c) LO 1/1982. Ara bé, la captació d'imatges de les persones que s'entrenen en aquestes instal·lacions requeriria el consentiment previ i informat dels afectats o, si fos el cas, el dels seus pares, tutors o representants legals, llevat d'altra habilitació legal.
27/01/2015
Informe en relació amb la proposta de modificació de l'apartat 3 de la disposició addicional setena de la llei 2/2014, del 27 de gener
PD 22/2014
24/11/2014
Compliment del deure d'informació i el principi de consentiment en la recollida de dades que es duu a terme amb ocasió d'un procés participatiu
CNS 55/2014
La LOPD habilita la recollida per una administració pública de les dades personals identificatives de les persones que prenen part voluntàriament en un procés de participació. Amb caràcter previ és necessari informar les persones afectades dels aspectes previstos a l'article 5 LOPD mitjançant un sistema que permeti acreditar-ne el compliment.
30/10/2014
Total de pàgines: 74