S'han trobat 195 resultats amb els descriptors Dades salut
Exercici del dret d'oposició respecte al tractament de dades de salut, per part de personal que no ostenta la condició de metge/ssa o infermer/a.
PT 67/2022
Es resol desestimar la petició de l'aquí reclamant atès que restringir l'accés a les dades de salut de l'aquí reclamant, a tot el personal administratiu, informàtic i de gerència ciutadana del Departament de Salut, que pot necessitar accedir-hi en l'exercici de les seves funcions, suposaria una greu distorsió pel funcionament i organització del sistema sanitari. Així mateix, en la mesura que la persona reclamant també pretenia que el Departament fes efectiu el seu dret d'oposició "de manera global i no de manera individual", en relació a les dades referents a la seva salut, que es tracten a tots els Hospitals de Catalunya i Centres d'Atenció Primària, es resol desestimar també aquesta pretensió, en la mesura que, el Departament de Salut no és el responsable de tots els tractaments que assenyala l'aquí reclamant.
05/12/2022
Accessos indeguts a història clínica.
PS 43/2022
Es resol sancionar Badalona Serveis Assistencials per la infracció del principi de confidencialitat, atès que l'entitat denunciada ha confirmat que una treballadora de l'Hospital Municipal de Badalona, gestionat per Badalona Serveis Assistencials S.A, hauria accedit indegudament a la història clínica d'una tercera persona. La sanció proposada és de 2.000 euros.
29/11/2022
Informes laborals, que inclouen dades de salut de la persona denunciant, en el marc d'un procediment disciplinari.
IP 424/2021
Es resol arxivar la present denúncia atès que l'Ajuntament denunciat i, en concret, l'Inspector en Cap de la Policia Local, va incloure referències a les dades de salut de la persona denunciant - que ostenta la condició d'agent local - atès que aquestes eren necessàries per a dirimir la conveniència d'iniciar un expedient disciplinari contra la seva persona, per un presumpte abandonament de servei per motius de salut. Així doncs, aquesta Autoritat conclou que el tractament de dades personals controvertit restava emparat per l'article 6.1 e) - tractament realitzat en l'exercici de poders públics - i que hi concorrien les circumstàncies previstes als apartats f) i g) de l'article 9.2 RGPD, que aixequen la prohibició de tractar dades de salut de l'article 9.1 RGPD.
24/11/2022
Possible accès a dades mèdiques per part del personal administratiu.
IP 429/2021
El denunciant es queixa del fet que li van fer enviar documentació mèdica per email i que això propiciaria l'accès a dades mèdiques per part del personal administratiu no sanitari. Es dicta RA atès que es tractava d'un enviament excepcional ja que el pacient va demanar assistència urgent per telèfon per a la prescripció de medicació pel dolor i com el darrer informe mèdic encara no constava en el HC3, atès que havia estat emès aquell mateix dia en un altre centre mèdic, se li va demanar que l'envies per correu electrònic per tal de poder dur a terme la prescripció mèdica. Aquests correus els gestiona el personal administratiu que té encomanades aquestes funcions i, a més, la gestió no implica accedir a la documentació mèdica; únicament si esdevé imprescindible per a la realització de les seves funcions. Art. 16 Llei 41/2022.
15/11/2022
Revelació de dades de salut del denunciant per un company de feina.
IP 404/2021
Es prepara RA atès que la persona denunciant va ser la que en un entorn de feina, va revelar els seus resultats de COVID (i els de la seva dona) a altres companys. Ho va fer a efectes organitzatius. Alhora, el seu cap va comunicar els resultats (i els de la seva esposa) a una companya encarregada de dur a terme funcions organitzatives. Tot i que no era necessari revelar les dades sobre els resultats de la seva esposa, resultaria desproporcionat fer responsable d'aquest fet a l'entitat denunciada, quan va ser el propi denunciant qui va revelar la informació en un entorn voluntari, de confiança entre companys. Així mateix, cal ressaltar que el responsable denunciat va confirmar que havia efectuat una auditoria d'accessos i va confirmar que no s'havia produït cap accés a les dades del denunciant.
15/11/2022
Comunicació de dades pseudonimizades de pacients al laboratori farmacèutic que subministra la medicació
CNS 28/2022
L’hospital podria comunicar dades pseudonimitzades relatives a la salut dels pacients tractats amb medicaments d’ús compassiu al laboratori farmacèutic que facilita el medicament per a fins de recerca clínica (article 9.2.j) RGPD i apartat 2.d) de la DA 17a LOPDGDD) sobre la base de l’interès legítim perseguit pel laboratori.
02/11/2022
Informació indirecta que desvetlla informació personal però que no constitueix infracció.
IP 258/2022
El denunciant es queixa que algú del CAP Manso hauria revelat les seves dades (qui és el seu metge de família a la seva ex dona).
Es dicta RA atès que l'ICS no facilita les dades del denunciant sinó que únicament informa a la mare del fill en comú el motiu pel qual aquest no te assignat el mateix metge que ella. El motiu és que el fill és beneficiari del número de seguretat social del pare i, per defecte, se li assigna el mateix metge/ssa que al titular de la targeta. En conseqüència, amb aquesta informació, pot deduir qui és el metge del denunciant.
Aquest fet no constitueix infracció en atenció a l'article 6.1.h) en relació amb la Llei 8/2007 que regula les funcions de l'ICS.
A més la informació sobre l'assignació de professionals de salut a beneficiaris és una informació fàcilment accessible a qualsevol persona interessada.
22/09/2022
Implementació d'un registre per a actuacions de protecció civil en situacions d'emergència
CNS 22/2022
L’Ajuntament podria crear un registre dels veïns del municipi que, atesa la concurrència de certes circumstàncies, requeririen d’una actuació ràpida dels efectius de protecció civil en situacions d’emergència. La utilització de les dades del Padró a tal efecte resultaria compatible però la incorporació d’informació relativa a la salut de les persones requeriria el seu consentiment explícit.
08/09/2022
Controls d'alcoholèmia i drogues al personal del servei de transport amb funcions de conducció o relacionades amb la seguretat del trànsit
CNS 17/2022
El tractament de dades de salut del personal de conducció o amb funcions relacionades amb la seguretat del trànsit dels serveis de transport ferroviaris per detectar, per part de l’empresa, el consum d’alcohol o drogues, a l’inici o durant la jornada laboral, compta amb habilitació en els articles 6.1.c) i 9.2.h) de l’RGPD en relació amb la legislació ferroviària. En el cas del personal que desplega aquestes funcions en els serveis de transport de la xarxa d’autobusos o del telefèric, la normativa de protecció de dades no impedeix els controls periòdics del consum de les esmentades substàncies, quan ho estableixi, de manera justificada, el servei de prevenció de riscos laborals, en la mesura que pot constituir un risc per a terceres persones.
22/07/2022
Control d'absentisme laboral de personal funcionari de carrera. Acord Laboral habilitant.
IP 525/2021
El denunciat es queixa de que ha rebut trucades de l'empresa Tebex en nom de l'Ajuntament, que desconeix qui és i que no ha consentit la cessió de les seves dades personals. L'Ajuntament l'informa que Tebex és l'adjudicatària de prestar el servei de control de l'absentisme laboral. En fase IP ho acredita aportant contracte de prestació de serveis i annex que regula les clàusules de protecció de dades. A més, en resposta a un 2º requeriment, aporta un acord laboral que inclou com Annex 1, una circular que preveu la possibilitat de control d'absentisme laboral.
Es dicta AI atès que l'Ajuntament del Prat justifica el tractament en un acord laboral que no es va publicar i, per tant, no té validesa ni efectes erga omnes.
S'imputa vulneració del principi de licitud en relació a l'article 9.2.b), que preveu que per categories especials de dades és necessari disposar d'una habilitació consistent en una norma amb rang de llei o un conveni colectiu (o acord laboral equiparable).
06/07/2022
Total de pàgines: 20