S'han trobat 901 resultats
Protecció de dades personals en les notificacions en àmbit de protecció de menors
CNS 8/2006
En el procediment d’assumpció de les funcions tutelars de les persones menors d’edat en situació de risc o desemparades per part de les administracions públiques, cal tractar dades especialment sensibles. Per protegir els drets fonamentals cal controlar el nombre de persones que accedeixen a aquesta informació així com les condicions d’accés, i triar el sistema de notificació més adequat. Per tant el text que acompanya la notificació ha d’incloure només la informació que sigui estrictament necessària, d’acord amb el principi de qualitat de les dades.
01/01/2006
Accés a dades del cens electoral per part dels candidats a les eleccions col·legials
CNS 9/2006
La normativa sectorial reguladora del procés electoral aplicable a les eleccions en un col·legi professional, estableix determinades previsions en relació amb els mitjans a disposició de les candidatures, però no conté previsions específiques en relació amb l’elaboració del cens d’electors, la seva actualització o règim d’accés a les seves dades, i es remet a la normativa estatal aplicable. El caràcter de supletorietat que se li podria atribuir a la Llei orgànica reguladora del règim electoral general, legitimaria als candidats per a accedir al cens d’electors.
01/01/2006
Accés a fitxers d’una empresa concessionària per part d'un ajuntament
CNS 10/2006
L’ajuntament com a prestador d’un servei públic és el responsable dels corresponents fitxers d’usuaris amb les obligacions que això comporta. L’empresa concessionària té la consideració d’encarregat del tractament. D’acord amb això, l’ajuntament pot accedir a les dades personals que siguin necessàries per a la gestió del servei i fer els estudis que siguin necessaris sempre i quan no impliquin un canvi en la finalitat o una nova destinació o ús de les dades personals, incompatible amb les que van legitimar la recollida inicial.
01/01/2006
Cessió de dades de presumptes infractors en matèria de medi ambient
CNS 13/2006
L’accés a dades de caràcter personal sense el consentiment de l’afectat està expressament reconegut per la llei reguladora de residus, per atendre un altre dret de rellevància constitucional com és la protecció del medi ambient. L'autoritat que exerceix funcions d'inspecció i sanció pot accedir a les dades personals pertinents, adequades i no excessives, però l'accés a través del requeriment a un tercer és una mesura restrictiva del dret a la protecció de dades, i s'hauria d'evitar, amb caràcter general.
01/01/2006
Cessió de dades d’accidents de trànsit a les companyies asseguradores
CNS 14/2006
Per cedir les dades de caràcter personal es requereix el consentiment de l’afectat, tret que una llei disposi el contrari, entre d’altres. En aquest cas, d’acord amb la legislació de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, les companyies asseguradores podrien tenir la condició d’interessades per accedir a la informació continguda als fulls d’investigació que elabora la policia local en els accidents de trànsit. L’òrgan encarregat de facilitar aquest accés ha de tenir cura que la informació sigui l'adequada i pertinent en cada cas, atenent al principi de qualitat.
01/01/2006
Comunicació de dades en una successió intestada a favor de l’administració pública
CNS 18/2006
Es planteja la col·laboració entre òrgans d’una mateixa administració que tenen assignades funcions sobre una mateixa matèria, en aquest cas, la hisenda pública. En la comunicació de dades personals s’han de tenir en compte els principis de finalitat i qualitat de les dades, d’acord amb els quals les dades objecte de cessió han de ser adequades, pertinents i no excessives en consideració a les finalitats legítimes, determinades i explicites per a les quals van ser recollides.
01/01/2006
Cessió de dades del padró i dades tributàries en l’àmbit sancionador
CNS 21/2006
La llei excepciona el requisit del consentiment per a la cessió de dades del padró únicament quan sigui necessari per a l’exercici de les competències atribuïdes a l’administració i només per aquells assumptes en què les dades corresponents al nom i domicili siguin rellevants. La llei general tributària habilita la cessió de dades per a la recaptació de recursos públics no tributaris. No es pot generalitzar l’ús de la interconnexió de bases de dades en la tramitació de procediments sancionadors en matèria de trànsit.
01/01/2006
Tramesa a la mesa de negociació d’un conveni col.lectiu de dades dels empleats
CNS 5/2005
Les dades es poden recollir per ser tractades i sotmetre-les a tractament quan siguin adequades, pertinents i no excessives en relació amb l’àmbit i finalitats determinades, explícites i legítimes per a les quals s’han obtingut, en atenció al principi de qualitat de les dades. En aquest supòsit la llei no preveu la comunicació que es planteja, per tant, es requeriria el consentiment dels treballadors afectats pel conveni col·lectiu en fase de negociació. La informació es podria donar de forma dissociada i no es veuria afectat el dret fonamental a la protecció de les dades de caràcter personal.
01/01/2005
Cessió de dades del padró a un centre escolar per finalitats informatives
CNS 6/2005
La cessió de dades del padró municipal, en concret la identitat i domicili de persones menors d’edat a un centre d’ensenyament, està sotmesa a la normativa de protecció de dades i a la normativa sectorial aplicable. En aquest supòsit, la cessió de dades no està expressament prevista per una norma amb rang de llei, per tant, caldria disposar del consentiment previ dels pares o responsables legals del menors. Per a dur a terme la finalitat que es proposa s’haurien d’utilitzar altres mecanismes informatius que no comportin una cessió de les dades contingudes en el padró municipal.
01/01/2005
Instal·lació de càmeres de videovigilància en un establiment d'un municipi
CNS 12/2005
Les dades relatives a persones físiques identificades o identificables constituïdes per imatge i so són dades personals. En la instal·lació i utilització dels dispositius de videovigilància caldrà tenir en compte els principis de qualitat de les dades, de proporcionalitat, d'idoneïtat i d'informació als afectats per tal de respectar degudament els drets dels ciutadans i assegurar l'exercici dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició i complir amb la resta d'obligacions de la normativa de protecció de dades de caràcter personal.
01/01/2005
Total de pàgines: 91