S'han trobat 899 resultats
Utilització de dades biomètriques per al control de presència al lloc de treball
CNS 19/2023
El consentiment pot ser una base jurídica habilitant del tractament de dades biomètriques amb finalitat de control horari sempre que aquest constitueixi una manifestació de voluntat lliure, específica, informada i inequívoca per part de l’interessat d’acceptar el tractament, en els termes que s’han exposat. En qualsevol cas, abans de dur a terme un tractament com el que planteja la consulta, cal fer una avaluació de l’impacte sobre la protecció de dades a la vista de les circumstàncies concretes en què es dugui a terme el tractament on s’analitzi, entre altres qüestions, la licitud del tractament.
28/07/2023
Accés a les proves d'un procés selectiu
CNS 20/2023
La normativa de protecció de dades no impediria l’accés als enunciats dels exàmens pràctic i teòric, junt amb els criteris de correcció, proposats en el procés selectiu a què es refereix la petició, però pel que fa a l’obtenció d’una còpia dels exàmens en qüestió, el seu lliurament en el cas concret examinat només seria possible prèvia anonimització d’aquesta informació.
20/07/2023
Tractament de dades personals en relació amb la documentació i el fons documental que s'incorpora als arxius de la Xarxa d'Arxius Comarcals
CNS 5/2023
Atesa la normativa aplicable, en principi sembla que caldria atribuir als Arxius la condició de responsables en relació amb la documentació i els fons documentals que ingressen o incorporen, provinents de diferents titularitats, un cop s’hagi produït aquesta integració. No es pot descartar que, en base a les condicions que s’estableixin en un contracte de comodat, el titular i responsable originari d’un fons pugui seguir tenint capacitat per determinar els mitjans del tractament i, en conseqüència, que s’hagi d’articular un encàrrec del tractament (article 28 RGPD).
14/07/2023
Comunicació de dades del Padró municipal d'habitants a la Direcció General de la Policia
CNS 12/2023
L’accés per part de la Direcció General de la Policia a les dades de caràcter personal del Padró municipal d'habitants relatives a persones estrangeres que es troben en situació irregular, per a l’exercici de les seves competències en matèria de control i permanència dels estrangers a Espanya pot trobar habilitació a la Disposició Addicional setena de la LRBRL, en la redacció donada per la L.O. 14/2003, d’acord amb les condicions que s’han exposat al fonament jurídic IV d’aquest dictamen. Aquest accés s’haurà de dur a terme preferentment per via telemàtica, aplicant les mesures de seguretat exigibles d’acord amb el RGPD, i deixant constància, a la Direcció General de la Policia, de cada accés, la identificació d’usuari, data i hora en què es va realitzar, com també de les dades consultades. No resulta necessari ni justificat des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, que l’ajuntament comuniqui d’ofici a la Direcció General de la Policia les dades de caràcter personal del Padró municipal d'habitants relatives a persones estrangeres que es troben en situació irregular.
14/07/2023
Instal·lació d'una càmera de vigilància en una sala d'un gimnàs municipal
CNS 15/2023
En aquest cas, la instal·lació d’un sistema de videovigilància en la sala fitness del gimnàs municipal amb la finalitat de garantir la seguretat dels béns i serveis no acompleix amb el principi de proporcionalitat per manca d’informació, com la Memòria del sistema de videovigilància on es descrigui de manera detallada les característiques del tractament que es vol dur a terme. Podria resultar proporcionada i, per tant, adequada a la normativa de protecció de dades si s’efectua fora de l’horari laboral i en aquells casos en què la sala no es trobi ocupada. Caldria, en tot cas, concretar-ho també a la Memòria del sistema.
14/07/2023
Accés als expedients disciplinaris incoats per l'Ajuntament durant l'any 2022
CNS 21/2023
Sobre la base de la informació que l’Ajuntament ha facilitat a la consulta, la normativa de protecció de dades no impediria l’accés al nombre d'expedients disciplinaris incoats l'any 2022. Ara bé, en el cas que la persona sol·licitant estigui interessada en accedir a altra informació que excedeixi del nombre d’expedients disciplinaris incoats, l’Ajuntament ha d’analitzar la possibilitat d’accés segons les categories de dades personals afectades, prenent en consideració els fonaments que han estat exposats.
06/07/2023
Instal·lació de càmeres amb finalitats estadístiques
CNS 17/2023
El responsable del tractament hauria de revisar l’AIPD efectuada per tal de garantir que aquesta recull tant la informació prevista a l’article 10 de la Instrucció 1/2009, de 10 de febrer, sobre el tractament de dades de caràcter personal mitjançant càmeres amb fins de videovigilància, així com la resta de requisits establerts per l’article 35.7 de l’RGPD. La consulta prèvia a aquesta Autoritat únicament és preceptiva quan l’AIPD mostri que el tractament comporta un alt risc si el responsable del tractament no pren mesures per a mitigar-lo.
20/06/2023
Gravació de proves psicotècniques en processos de selecció de personal
CNS 14/2023
El tractament de les dades necessàries per a la realització de les proves dels processos de selecció de personal, incloses les dades de salut dels participants, té com a base jurídica el compliment d’una missió en interès públic i el compliment d’obligacions específiques de les administracions competents establertes per la normativa de funció pública. La gravació de les proves psicotècniques requereix, a més de la seva previsió en les corresponents bases de les convocatòries (amb la concreció i determinació de les garanties específiques necessàries), la realització prèvia d’una AIPD. No sembla que la base jurídica del consentiment sigui adient per legitimar el tractament de les dades dels aspirants a un procés selectiu amb la finalitat descrita, atès que no es pot considerar que en el cas plantejat pogués haver-hi un consentiment realment lliure, ni la possibilitat d’establir mitjans alternatius que garantissin el principi d’igualtat que ha de regir els procediments selectius.
06/06/2023
Enviament per correu electrònic als antics alumnes d'informació sobre un programa de formació
CNS 13/2023
La Fundació podria enviar un correu electrònic informant sobre la formació que impartirà aquest estiu als seus exalumnes sobre la base jurídica de l’interès legítim, sempre que la dita informació es limiti al programa de formació examinat i s’adreci exclusivament als exalumnes de cicles de formació professional de fins a 35 anys, a qui se’ls hauria de facilitar l’opció d’oposar-se a rebre comunicacions d’aquest tipus.
06/06/2023
Accés dels regidors a informació sobre procediments judicials en curs
CNS 6/2023
La normativa de règim local i una àmplia jurisprudència regulen i concreten el dret dels regidors a obtenir tots els antecedents, les dades o les informacions que són en poder dels serveis de la corporació local i siguin necessàries per a l’exercici de les seves funcions. En el cas que la informació sol·licitada contingui dades personals, com en el cas plantejat en la consulta, l’accés del regidor podria estar justificat per a l’exercici de les funcions generals atribuïdes al ple de la corporació relatives al control i la fiscalització dels òrgans de govern, en els supòsits en els quals els processos judicials estiguin relacionats amb qüestions relatives a l’àmbit professional i vinculades a les funcions en el govern municipal dels encausats o investigats i no vinculats a qüestions de l’àmbit privat o personal d’aquests. L’accés podria estar justificat també, en els casos en els quals el regidor tingui funcions directament relacionades amb el control de la representació i defensa de la corporació, amb la defensa jurídica del cas, o en una altra matèria directament relacionada amb els procediments judicials en curs. Tot això, sense perjudici que del resultat de la ponderació dels drets en joc, i tenint en compte les circumstàncies de cada cas concret, es considerés que cal preservar el dret a la protecció de dades de les persones afectades.
31/05/2023
Total de pàgines: 90