S'han trobat 150 resultats amb els descriptors Principi minimització
Participació en un estudi universitari.
PS 67/2020
Tot i que la comunicació de dades dels alumnes efectuada per l'institut pugui fonamentar-se en alguna de les bases jurídiques que legitimen el tractament, cal respectar els altres principis que preveu l'RGPD, com ara el principi de minimització. En aplicació del principi de minimització, només es poden comunicar les dades dels alumnes al grup de recerca si les dades són necessàries per assolir la finalitat de recerca pretesa.
20/05/2021
Sol·licitud de la història clínica d'un pacient per part del Ministeri Fiscal
CNS 25/2021
Des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, el Ministeri Fiscal disposa d’habilitació suficient per sol·licitar a un centre assistencial la informació de la història clínica d’un determinat pacient que pugui ser rellevant a l’hora de promoure un procediment judicial sobre la capacitat d’una persona.
07/05/2021
Gravació de les sessions de formació virtual
CNS 18/2021
D’acord amb les disposicions de la Llei 13/2015, en relació amb la normativa de protecció de dades, no resulta proporcional l’enregistrament continuat de les imatges dels alumnes en les accions formatives virtuals amb la finalitat d’acreditar davant el Servei d’Ocupació de Catalunya l’assistència dels alumnes a les accions formatives realitzades en el marc del sistema d’ocupació de Catalunya. L’enregistrament d’imatges i veus dels docents en les accions formatives amb la finalitat de disposar de materials didàctics amb l’objectiu de difondre’ls i aprofitar-los en altres formacions, podria trobar habilitació en l’article 6.1.b) de l’RGPD si fos un tractament necessari per a l’execució del contracte que hagin subscrit. Altrament, caldrà disposar del consentiment específic dels docents, o una altra de les bases jurídiques establertes a l’article 6.1 de l’RGPD. En qualsevol cas, caldrà adoptar les mesures tècniques i organitzatives adequades tenint en compte els riscos derivats del tractament.
28/04/2021
Publicació d'actes i gravacions de dos plens municipals al web municipal i a Youtube.
PS 1/2021
Es sanciona un Ajuntament amb una amonestació per haver vulnerat el principi de minimització, atès que va publicar una acta i una gravació d'un ple municipal revelant el cognom de veïns que havien interposat recursos contenciosos contra l'Ajuntament en matèria urbanística, quan era innecessari. S'arxiva la part de la denúncia referent a la difusió del cognom d'un regidor i la seva vinculació amb una empresa, atesa la seva condició de regidor, el fet que part de la informació difosa era pública, la rellevància pública de la informació difosa, i que aquestes manifestacions es van efectuar en l'exercici de les funcions pròpies dels membres del Ple.
28/04/2021
Accés dels delegats sindicals a les imatges d'un accident laboral captades pel sistema de videovigilància
CNS 14/2021
L’accés a les imatges captades pel sistema de videovigilància en relació amb un accident laboral pels membres dels Comitè de Seguretat i Salut podria resultar justificat en determinats casos, per bé que, ateses les circumstàncies del cas analitzat, s’haurien de facilitar de manera anonimitzada en poder-se assolir d’aquesta manera la finalitat perseguida. Les persones a qui correspongui dur a terme la investigació de l’accident però podrien accedir-hi de manera que els afectats resultin identificables.
26/03/2021
Desenvolupament d'un model matemàtic per a la prevenció d'epidèmies i pandèmies
CNS 12/2021
L’encreuament de dades anonimitzades procedents de diferents fonts per tal de desenvolupar un model matemàtic per a la prevenció d’epidèmies i pandèmies podria acabar identificant persones concretes, per la qual cosa cal mesurar, avaluar i gestionar aquest risc de reidentificació adoptant les mesures adequades per reduir-lo.
23/03/2021
Identificació de les persones víctimes de violència de gènere en les publicacions de concursos generals de mèrits i capacitats
CNS 16/2021
Per tal de minimitzar els riscos per a la seguretat de les funcionàries víctimes de violència de gènere en les diferents publicacions dels concursos generals de mèrits i capacitats en què participen i mentre no s’aprovi el protocol a què fa esment l’apartat 2n de la DA7a de l’LOPDGDD, podrien emprar-se dades seudonimitzades tant per a la identificació de les concursants que ostenten tal condició, com per a la identificació de la plaça adjudicada a cadascuna de les persones concursants.
23/03/2021
Identificació de víctimes de violència de gènere en publicacions de procediments selectius de personal
CNS 7/2021
Cal preservar la identitat de les persones aspirants que acrediten la condició de víctima de violència de gènere en les diferents publicacions dels procediments de selecció. En aquest sentit, i mentre no s’aprovi el protocol a què fa esment l’apartat 2n de la DA7a de l’LOPDGDD, la utilització d’un codi en substitució del seu nom i cognoms resultaria adequada a la normativa de protecció de dades.
18/02/2021
Vulneració principi minimització.
PS 41/2020
El SCT, com a responsable del tractament, no va vetllar perquè la dada del domicili emprada per l'ATC per la pràctica de la notificació de la provisió de constrenyiment a la persona sancionada per una infracció de trànsit, fos la pertinent, que seria la que consta al Registre de vehicles (art. 90 del RDL 6/2015, de 30 d'octubre), i que a tals efectes va comunicar la persona afectada.
04/02/2021
Accés d'un regidor a diversa documentació de l'arxiu municipal
CNS 2/2021
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés del regidor al registre de defuncions corresponent als anys 1885-1890, 1918-1921, 1957-1959 i 1968-1969, llevat de les dades de salut que hi puguin constar (en concret dades de malalties hereditàries d’inscripcions anteriors a l’1 de gener de 1959). Pel que fa als llibres d’actes, cal donar accés al llibre d’actes, llevat que hi constin categories especials de dades de les persones a les quals afecten els acords adoptats. En relació amb la correspondència relativa als mateixos períodes, no seria ajustat a la normativa de protecció de dades facilitar indiscriminadament l’accés a la correspondència de persones vives, sinó que cal fer una anàlisi cas per cas, a la vista de l’interès del regidor en l’accés i el tipus d’informació a la qual es refereixi la correspondència.
03/02/2021
Total de pàgines: 15