S'han trobat 670 resultats amb els descriptors Ajuntament
Accés per part d'un regidor al Registre d'interessos de l'Ajuntament
CNS 1/2012
Els regidors d'un ajuntament, així com aquells ciutadans que acreditin tenir un interès legítim i directe, poden accedir a les dades personals contingudes en el Registre d'interessos de l'ajuntament, sense necessitat de consentiment de les persones afectades, atès que aquest accés es troba habilitat per la normativa vigent en matèria de règim local. En qualsevol cas, caldrà respectar els límits a l'accés establerts per aquesta mateixa normativa.
23/01/2012
Cessió per part d'un ajuntament de dades personals dels seus treballadors a les seccions sindicals
CNS 39/2011
Per aplicació del règim de comunicació de dades personals (article 11 de la LOPD), és necessari el consentiment del titular de les dades per a la seva cessió als òrgans de representació dels treballadors, a menys que la cessió es trobi prevista i habilitada per una norma amb rang de llei. S'analitzen diversos supòsits de comunicacions de dades que poden resultar habilitades, en base a les previsions de la normativa aplicable i dels principis de la protecció de dades. S'analitzen altres supòsits que requereixen el consentiment dels titulars, el qual haurà de ser exprés en relació amb dades especialment protegides (article 7.3 de la LOPD). Tot això, sens perjudici que es comuniqui als representants dels treballadors informació de forma genèrica i no individualitzada, de manera que no es pugui identificar els titulars.
23/01/2012
Comunicació de dades per part del concessionari d'un servei públic a l'ajuntament que és titular del servei
CNS 36/2011
L'Ajuntament, en tant que administració pública titular del servei, podrà accedir a tota la informació personal que hagi tractat l'entitat concessionària per a la prestació del servei de gestió d'instal·lacions esportives. La comunicació de dades personals des dels fitxers de titularitat privada de l'entitat concessionària a l'Ajuntament podria trobar habilitació en l'article 11.2.c) de la LOPD, si els clients de l'entitat concessionària, en el moment de donar les seves dades personals, coneixen la titularitat municipal del servei, en la mesura que aquestes dades siguin necessàries per poder desenvolupar, complir i controlar la relació jurídica que l'empresa manté amb ells i que lliurement han acceptat. L'Ajuntament, com a cessionari de les dades que li faciliti l'entitat concessionària, tenint en compte que no ha recollit les dades directament de l'interessat, hauria de complir amb el deure d'informació d'acord amb l'apartat 4 de l'article 5 de la LOPD, llevat que les persones interessades n'hagin estat informades anteriorment.
22/12/2011
Comunicació de dades per part del concessionari d'un servei públic a l'ajuntament que és titular del servei
CNS 37/2011
L'Ajuntament, en tant que administració pública titular del servei, podrà accedir a tota la informació personal que hagi tractat l'entitat concessionària per a la prestació del servei de gestió d'instal·lacions esportives. La comunicació de dades personals des dels fitxers de titularitat privada de l'entitat concessionària a l'Ajuntament podria trobar habilitació en l'article 11.2.c) de la LOPD, si els clients de l'entitat concessionària, en el moment de donar les seves dades personals, coneixen la titularitat municipal del servei, en la mesura que aquestes dades siguin necessàries per poder desenvolupar, complir i controlar la relació jurídica que l'empresa manté amb ells i que lliurement han acceptat. L'Ajuntament, com a cessionari de les dades que li faciliti l'entitat concessionària, tenint en compte que no ha recollit les dades directament de l'interessat, hauria de complir amb el deure d'informació d'acord amb l'apartat 4 de l'article 5 de la LOPD, llevat que les persones interessades n'hagin estat informades anteriorment.
22/12/2011
Cessió per part d'un ajuntament de dades personals dels seus treballadors a un sindicat
CNS 38/2011
Per aplicació de l'article 11 de la LOPD, llevat que existeixin altres normes amb rang legal diferents a les analitzades que habilitin la cessió de les dades, cal disposar en qualsevol cas del consentiment dels titulars de les dades, per tal de comunicar al sindicat el llistat en el que es relaciona empleats públics amb nom i cognoms i import total a percebre per ajuts socials. Si les normes de Regulació de la composició i funcionament de la Comissió d'Acció Social expliciten la participació dels representants sindicals en l'atorgament dels ajuts, i a més, la convocatòria pública dels ajuts també permet conèixer clarament als treballadors que presenten una sol·licitud que els representants sindicals que formen part de la Comissió podran tenir accés a les dades, la comunicació de les dades a aquests representants es podria dur a terme. Respecte les dades de salut, per aplicació de l'article 7.3 de la LOPD, es poden cedir a la secció sindical les dades personals que hagi consentit expressament la persona interessada.
22/12/2011
Accés per part de diversos serveis municipals al Padró Municipal d'Habitants
CNS 35/2011
L'accés a les dades personals del Padró Municipal d'Habitants per part de les diferents unitats administratives o òrgans administratius d'un mateix ajuntament, inclosa la Policia Local, no constitueix pròpiament una cessió de dades, atès que formen part de la mateixa persona jurídica. Aquest accés però, només serà possible si la finalitat per la qual se sol·licita resulta compatible amb la finalitat principal del Padró, com ara, quan sigui necessari per a l'exercici de les competències que la legislació de règim local atribueix als ajuntaments i exclusivament per assumptes en què la dada residència o domicili resulta rellevant.
18/11/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- Jutges i tribunals
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Accés per part d'una societat gestora de drets de propietat intel·lectual a dades sobre el titular d'un establiment de restauració
CNS 32/2011
En aquest cas es pot considerar que determinades dades personals sobre el titular de la llicència d'obertura d'un local de restauració no es troben protegides per la normativa de protecció de dades, per aplicació de l'article 2.3 del RLOPD, i per tant la legitimitat de la comunicació d'aquestes dades a una Entitat de gestió de drets d'autor ha d'analitzar-se a partir d'altres normes. Tot i que la Llei de propietat intel·lectual no atorga específicament una capacitat o potestat inspectora, d'investigació o d'auditoria a les entitats de gestió i als seus representants, sí els atribueix la "gestió dels drets d'autor", en base a la qual no es pot descartar que el representant de l'Entitat tingui certament un interès legítim i directe, en els termes que exigeix l'article 37.3 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, per tal d'accedir a la informació que sol·licita.
27/09/2011
Accés a l'arxiu de les actes dels plens municipals
CNS 30/2011
Examinada la normativa d'arxius i documents, una associació pot accedir a les actes dels plens municipals compreses entre els anys 1975 a 1981 que continguin dades personals que no afectin la intimitat de persones, ni la seguretat, l'honor o la imatge de les persones, sense consentiment, en la mesura que se supera el termini legal de 30 anys de la producció del document. També podrà accedir, sense consentiment, a les actes compreses entre els anys 1982 a 2004, en la mesura que en aquestes no constin dades personals la divulgació de les quals pugui resultar contrària al dret a l'honor, a la intimitat o als principis i les garanties que estableix la normativa de protecció de dades, atesa l'habilitació legal de la Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús de mitjans electrònics del sector públic.
12/09/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Informe en relació amb el Projecte de disposició general de regulació de fitxers que contenen dades de caràcter personal de l'Ajuntament de Benavent de Segrià
PD 13/2011
29/07/2011
Cessió de dades del padró municipal d'habitants a un Consorci en matèria de serveis socials
CNS 26/2011
La cessió de dades personals del Padró municipal d'habitants a un Consorci, sense consentiment dels afectats, requereix que una norma amb rang de llei l'habiliti. En el cas examinat, en la mesura que el Consorci té delegada la competència en matèria de serveis socials de determinats municipis i, més en concret, la prestació del servei de primera acollida de persones immigrades, i atès que el coneixement del domicili resulta rellevant per poder identificar el col·lectiu de persones a qui van dirigits aquests programes, la cessió seria conforme amb la LOPD per comptar amb habilitació suficient en la normativa de règim local.
30/06/2011
Total de pàgines: 67