S'han trobat 670 resultats amb els descriptors Ajuntament
Instal·lació de càmeres de videovigilància en una urbanització
CNS 25/2011
La captació d'imatges de persones a la via pública mitjançant sistemes de videovigilància, només la poden dur a terme les forces i els cossos de seguretat d'acord amb la seva normativa específica. L'entitat urbanística de conservació d'una urbanització privada només la pot dur a terme si compta amb una norma amb rang de llei que habiliti la captació, o si es tracta d'una captació incidental, inevitable per a poder dur a terme activitats de vigilància en edificis o instal·lacions.
20/06/2011
Nivell de seguretat que correspon al fitxer de Registre d'Interessos i el Registre especial de béns patrimonials d'una diputació provincial
CNS 23/2011
El Registre d'interessos d'una corporació local ha de tenir implantat un nivell mitjà de mesures de seguretat en la mesura que permet avaluar aspectes de la conducta dels càrrecs públics que en formen part. Si s'inclou al Registre informació sobre l'adscripció política del càrrec públic, d'acord amb el RLOPD cal aplicar mesures de nivell alt. Pel que fa al Registre especial de béns patrimonials, correspon aplicar mesures de seguretat de nivell alt.
08/06/2011
Accés a determinada informació d'un arxiu històric municipal
CNS 19/2011
L'accés d'una empresa a determinada informació d'un arxiu municipal que fa referència a persones vives, per tal de digitalitzar-la, constitueix una cessió de dades personals que, per a ésser legítima i a manca de consentiment, ha de comptar amb habiitació legal suficient. Examinada la normativa vigent en matèria d'arxius i documents, es considera que, en aquest cas, en la mesura que en la informació no consten dades personals íntimes o "sensibles", l'Ajuntament pot facilitar l'accés passat el termini legal de trenta anys de la producció del document, termini en què, d'una manera general, les exclusions a la consulta pública de documents queden sense efectes.
17/05/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
Comunicació al propietari d'una vivenda de les dades de les persones que hi estan empadronades
CNS 15/2011
El lliurament a un ciutadà de les dades de les persones que es troben o han estat empadronades a una vivenda de la seva propietat constitueix una comunicació de dades, i com a tal ha de realitzar-se d'acord amb el règim previst per a les comunicacions de dades personals. La normativa reguladora de les dades del padró, estableix que fora dels supòsits contemplats en aquesta normativa, les dades del padró són confidencials i s'estarà al que disposi la normativa de protecció de dades personals i la LRJPAC. La comunicació de dades personals contingudes en el Padró Municipal d'Habitants pot ser realitzat per tercers, sempre que aquests acreditin un interès legítim i directe per a l'exercici d'aquest dret (art. 37.3 LRPAC), prèvia ponderació per part de l'Ajuntament que haurà de valorar si l'interès legítim es pot assolir sense necessitat d'afectar el dret a la protecció de dades. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, i en concret el principi de proporcionalitat (art. 4 LOPD).
03/05/2011
Cessió de dades en la reversió d'una concessió administrativa d'un servei municipal
CNS 14/2011
La comunicació de dades entre una empresa privada i un Ajuntament no es pot emparar en un contracte d'encàrrec de tractament quan no s'acredita la seva formalització amb les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. La comunicació de dades personals vinculades a la prestació del servei local de camp de golf entre una entitat concessionària i un Ajuntament trobaria habilitació legal en el que disposa l'article 11.2.a) de la LOPD si es va informar degudament els ciutadans que la informació es recollia per a la prestació d'un servei municipal. Altrament, la comunicació també podria trobar habilitació a l'article 11.2.c) de la LOPD en la mesura que es tracti d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions que li corresponen com a titular del servei.
28/04/2011
Difusió d'informació a través d'internet
CNS 13/2011
La difusió d'informació relativa a un Ajuntament per internet, quan aquesta inclou dades personals i s'adreça a una pluralitat indeterminada de destinataris, constitueix una cessió i, com a tal, ha de realitzar-se d'acord amb el règim previst per a les comunicacions de dades personals. La difusió de comentaris acusadors i/o despectius vers els treballadors de l'Ajuntament pot suposar, a més a més, una intromissió il·legítima en el seu dret fonamental a l'honor. En el cas examinat, l'Autoritat només seria competent per conèixer el tractament de dades personals efectuat per un regidor del consistori si aquest tingués lloc en exercici de les seves funcions públiques o, com a mínim, mitjançant informació personal obtinguda en exercici de les seves funcions.
15/04/2011
Deure d'informació sobre la gravació de les trucades efectuades a la policia local
CNS 7/2011
Quan, per a l'adequada prestació dels serveis encomanats a aquest cos policial sigui necessària la gravació de les trucades que s'hi efectuen, cal informar prèviament les persones afectades, llevat que concorri alguna de les excepcions previstes a l'article 24.1 de la LOPD, això és, que es tracti d'una trucada en el marc de les funcions que té atribuïdes la policia local en matèria de seguretat pública o per a la persecució de delictes.
10/02/2011
Legitimitat d'una comunicació de dades amb un Ajuntament i aplicació de la figura de l'encarregat del tractament
CNS 50/2010
Tenint en compte la Llei 11/2007 (articles 6.2.b) i 9), que remet al règim de comunicació de la LOPD (art.11), i a manca de norma amb rang legal que habiliti la comunicació de dades personals dels fitxers de l’Ajuntament relatius a la gestió de l’IAE a l’Administració que formula la consulta, la cessió requereix el consentiment de les persones físiques titulars de les dades. Aquest consentiment és necessari, també, per aplicació del que disposa la normativa tributària (article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària). Cal descartar la possibilitat que es pugui establir un encàrrec del tractament -essent l’Administració la responsable i l’Ajuntament (IMI) l’encarregat del tractament-, ja que aquest no tracta la informació “per compte” de l’Administració consultant, sinó que és el responsable de la concreta informació que cal tractar en el sistema objecte de consulta.
19/01/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Comunicació de dades del Padró Municipal d'Habitants a dues Entitats municipals descentralitzades
CNS 48/2010
La comunicació de les dades personals que consten en l'històric del Padró Municipal d'Habitants des d'un Ajuntament a unes Entitats municipals descentralitzades, sense comptar amb el consentiment dels afectats, troba habilitació legal suficient en el TRLMC, en la mesura en què tingui lloc per a l'exercici de la competència que aquestes entitats, subrogades en la posició del municipi, tenen atribuïda en matèria de relacions institucionals vinculades a una finalitat històrica i el coneixement del domicili resulta rellevant per poder identificar al col·lectiu de persones que hi residien durant un període de temps concret.
21/12/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Informe en relació amb el Projecte de disposició d'un Ajuntament de creació d'un fitxer de videovigilància
PD 43/2010
13/12/2010
Total de pàgines: 67