S'han trobat 670 resultats amb els descriptors Ajuntament
Gestió mecanitzada de les consultes, queixes i suggeriments efectuades pels ciutadans
CNS 19/2012
La gestió mecanitzada de consultes, queixes i suggeriments dels ciutadans per part de l’ajuntament, en la mesura que comporta el tractament de dades personals, l’obliga a donar compliment als principis i obligacions establerts en la normativa de protecció de dades personals.
02/05/2012
Comunicació de les dades dels treballadors adscrits a una empresa municipal a una altra administració pública
CNS 13/2012
D’acord amb les competències que la legislació vigent en matèria d’aigües li atribueix, l’empresa pública pot requerir a un ajuntament la informació dels treballadors adscrits al seu sistema de sanejament que sigui necessària per a la preparació i el lliurament del fons d’explotació per a l’any 2011. L’accés amb aquesta finalitat però es podria veure satisfet amb un certificat del cost del personal adscrit a l’EDAR, identificat per categories, o fins i tot amb codis identificatius no desxifrables per tercers, sense incloure-hi dades identificatives. En cas que l’empresa pública sol·liciti les dades per a l’exercici de les funcions de control que li atribueix el Decret legislatiu 3/2002, pel qual s’aprova el Text refós de la llei de finances públiques, pot accedir a la informació necessària per a dur a terme aquesta funció, si bé de manera proporcionada a la finalitat perseguida amb la inspecció, sense que en cap cas pugui dur-se a terme un accés indiscriminat a tota la informació personal dels treballadors.
27/04/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Subvencions
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Empresa pública
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Empresa pública
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Accés a les dades dels propietaris afectats pel pla de millora urbana per part de l'entitat promotora
CNS 17/2012
L’entitat promotora d’un pla de millora urbana, en la seva condició de persona interessada, pot accedir a les dades nom, cognoms i domicili dels propietaris afectats per aquest pla amb la finalitat de dur a terme les notificacions necessàries per constituir la Junta de compensació, en la mesura que es tracta d’una informació necessària perquè l’entitat, com a propietària de la major part de les edificacions afectades, pugui prendre vàlidament la iniciativa de la modalitat de compensació bàsica, d’acord amb TRLU. Aquest accés, habilitat per la LRJPAC, no requereix el consentiment dels afectats.
27/04/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Entitats urbanístiques col·laboradores
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Publicació d'edictes o anuncis a la seu electrònica de l'Ajuntament
CNS 20/2012
En el marc dels principis i obligacions establerts a la LOPD, la publicació o difusió a la seu electrònica de l’Ajuntament de determinats edictes o anuncis que continguin dades personals serà correcta quan es disposi del consentiment dels titulars de les dades, o quan aquesta difusió s’emmarqui o porti causa, entre d’altres, dels supòsits previstos en la normativa reguladora del règim local o en la normativa referida a un procediment concret, ja que en aquests casos es disposa de la corresponent habilitació legal, als efectes de l’article 11.2.a) de la LOPD. Particularment, cal adequar la difusió de dades personals a través del tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament al principi de qualitat de les dades (article 4.1 LOPD).
24/04/2012
Comunicació per part d'un ajuntament de dades personals dels treballadors al Comitè de Personal
CNS 14/2012
S’analitzen diversos supòsits de comunicació de dades (article 11 de la LOPD) a l’òrgan de representació dels treballadors, en concret, dades de la còpia bàsica dels contractes, de les hores extraordinàries, dels documents TC-1 i TC-2, del quadre de retribucions, així com informació continguda en els pressupostos municipals. S’especifica que, en cas que l’Ajuntament no comuniqui dades personals de treballadors a l’òrgan de representació en el context de l’exercici de la llibertat sindical, quan es disposa del consentiment o quan hi ha la suficient habilitació, aquest òrgan podrà exercir, si escau, les accions legals que prevegi la normativa que regula l’exercici dels drets sindicals o altra normativa que prevegi el règim d’accés i la publicitat de determinada informació municipal. També, si escau, es podran presentar els corresponents recursos administratius o contenciosos, en relació amb la informació relativa als treballadors sotmesos al dret administratiu.
10/04/2012
Confidencialitat de les contrasenyes de correu electrònic
CNS 15/2012
L’adreça de correu electrònic i la resta d’informació personal que es pot contenir en els correus electrònics són dades de caràcter personal i el seu tractament es sotmet a la LOPD. El sistema de canvi de contrasenyes de correu electrònic corporatiu utilitzat per l’Ajuntament no s’ajusta a les exigències de la LOPD i el RLOPD, ja que no permet assegurar el correcte compliment de les mesures de seguretat aplicables, en concret, en relació amb la necessària confidencialitat de les contrasenyes. Cal que l’Ajuntament revisi el procediment d’assignació, distribució i emmagatzematge de contrasenyes actual, per tal de garantir-ne la necessària confidencialitat i la integritat, assegurant així el correcte compliment de les mesures de seguretat (especialment, els articles 91 i 93 del RLOPD), i fer-ho constar adequadament al document de seguretat (article 88 del RLOPD).
10/04/2012
Comunicació per part d'un ajuntament de dades personals dels treballadors a les seccions sindicals
CNS 2/2012
En relació amb els diversos supòsits de comunicació de dades plantejats, i partint del règim de comunicació de dades segons el qual és necessari el consentiment dels titulars a menys que la cessió estigui prevista en una llei (article 11 de la LOPD), s’analitzen les possibles habilitacions legals en base a les previsions de la normativa aplicable i dels principis de la protecció de dades. En el casos en què és necessari el consentiment per manca d’habilitacions legals que permetin la comunicació, es fa avinent que aquest ha de ser exprés en relació amb les dades sensibles (article 7 de la LOPD). També s’analitza la pertinença, en diversos supòsits i en funció de la informació sol·licitada, de l’alternativa de substituir el nom i cognoms del treballador concret per una codificació numèrica. Tot això, sens perjudici de la comunicació de dades de forma genèrica i no individualitzada, sense fer identificables els treballadors o funcionaris afectats.
24/02/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
Ús del correu electrònic corporatiu per part de les seccions sindicals
CNS 7/2012
Respecte l’ús per les Seccions sindicals del correu electrònic corporatiu per enviar informació als treballadors, la LOLS conté habilitació suficient perquè les Seccions sindicals amb representació a l’Ajuntament adrecin informació als treballadors, independentment de que estiguin afiliats o de si desitgen rebre la informació, sempre que la informació sigui de naturalesa sindical i laboral. Això, sens perjudici de l’exercici del dret d’oposició per part dels treballadors.
24/02/2012
Publicació de dades de persones difuntes al web municipal
CNS 5/2012
La normativa de protecció de dades no és d'aplicació a les persones difuntes. Per tant, la publicació de les dades relatives al nom, edat i fotografia del difunt, juntament amb el fet de la seva mort, no requereix el consentiment de la família, però aquest consentiment és necessari per a la publicació del lloc i data de la celebració del funeral, atès que es dóna informació sobre un acte que forma part de la vida familiar que, fins i tot, podria revelar dades relatives a les creences, no només de la persona difunta, sinó també d'altres integrants de la família o de l'entorn més proper de la persona difunta.
17/02/2012
Accés a les dades del Padró des del Registre General de l'Ajuntament
CNS 3/2012
La importació de dades personals del Padró des del Registre d'entrada i sortida de documents d'un mateix ens local, per tal que aquest agilitzi la gestió dels procediments administratius, dins l'exercici de les competències municipals que la legislació de règim local li atribueix, i quan la dada domicili resulta rellevant, és conforme amb la LOPD en la mesura que aquesta finalitat resulta compatible amb la del Padró. La actualització de la dada domicili del Padró, en cas de detectar-se una discrepància, no resultaria conforme al principi de finalitat de les dades, sens perjudici que aquest fet es pugui posar en coneixement del ciutadà perquè iniciï els tràmits corresponents per modificar les seves dades del Padró, així com que l'ajuntament pugui fer les actuacions i comprovacions que consideri convenients per mantenir-lo actualitzat.
07/02/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Padró municipal habitants
- Registre entrada i sortida de documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Diputació
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Diputació
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
Total de pàgines: 67