S'han trobat 67 resultats amb els descriptors Dades menor
Ús de les dades del Padró Municipal d'Habitants per a promoure un procés de participació ciutadana
CNS 19/2019
L’ajuntament pot accedir a les dades del Padró per escollir, mitjançant sorteig públic, un grup d’infants del municipi i informar-los sobre la posada en marxa d’un procés de participació ciutadana. Ara bé, si la modalitat de procés participatiu escollida és un fòrum de participació, les dades només podrien emprar-se per comunicar als infants, amb edats compreses entre els 9 i 14 anys, la possibilitat d’inscriure’s en el registre de participació creat a tal efecte, i posteriorment fer el sorteig entre els inscrits.
17/04/2019
Dret d'accés a imatges d'un fill menor
PT 34/2018
S'estima la reclamació del dret d'accés perquè no es va donar resposta dins del termini previst a l'efecte. Quant al fons, l'ajuntament ha acreditat que les fotografies a les que es referia al sol·licitant no contenien dades personals al no permetre la identificació de la persona sol·licitant ni la menor representada, circumstància que s'hauria comunicat ja al reclamant, motiu pel qual no és necessari efectuar cap requeriment en aquest sentit.
06/03/2019
Exercici de drets per part de menors d'edat a partir dels catorze anys
CNS 9/2019
L’exercici de drets d’autodeterminació informativa pels pares o representants legals del menor major de 14 anys no requereix d’autorització d’aquest menor, i no és incompatible ni exclou l’exercici pel propi menor, ja que ambdues possibilitats estan previstes en la normativa d’aplicació en el moment d’emetre aquest informe. Això, sens perjudici que, en determinats casos, i atesa la normativa aplicable, l’interès superior del menor pugui fonamentar la limitació de l’exercici dels drets d’autodeterminació informativa per part dels titulars de la potestat parental.
06/03/2019
Tractament i comunicació de dades personals d'un familiar en interès d'un menor.
IP 110/2018
La Llei orgànica de protecció jurídica del menor, en la seva redacció donada per la llei 26/2015, habilita a les administracions públiques competents a procedir, sense necessitat de consentiment previ, a la recollida i tractament de les dades que resultin necessàries per valorar la situació del menor, entre les quals, hi figuren aquelles relacionades amb el seu entorn familiar. A més, la Llei 14/2010, de 27 de maig, dels drets i oportunitats en la infància i l'adolescència empara les comunicacions de dades entre les diferents AAPP que han de col·laborar i actuar coordinadament en aquesta matèria.
02/11/2018
Denegació d'accés a diferents dades desglossades de cada centre educatiu de Catalunya
IAI 42/2018
La informació sol·licitada pel reclamant, consistent en el nombre d’alumnes estrangers i el nombre d’alumnes amb necessitats educatives especials per situació social desfavorable dels centres educatius de Catalunya, és una informació que no conté, en principi, dades de caràcter personal. Ara bé, en centres amb un nombre reduït d’alumnes en les quals concorrin les diferents característiques respecte de les quals es sol·licita informació, si a més de la informació relativa al nombre d’estrangers del centre es lliura altra informació com el nombre d’alumnes amb necessitats educatives especials per situació familiar desfavorable, o el nombre d’alumnes que reben ajuts individuals de menjador, pot acabar essent relativament fàcil que s’obtingui un perfil de determinats alumnes que sigui fàcilment identificable no només per la resta de famílies del centre sinó per molta altra gent. Per això, en aquests casos concrets caldria que el Departament facilités la informació en un nivell d’agregació que garantís la no identificació dels interessats. I en aquest cas, el nivell d’agregació podria no ser suficient el nivell municipal, perquè segurament molts dels casos en què hi ha risc de reidentificació a nivell de centre, també existiria el mateix risc a nivell municipal quan es tracti de municipis amb un únic centre.
09/10/2018
Denegació d'accés a informació d'alumnes estrangers a Catalunya
IAI 40/2018
La informació sol·licitada pel reclamant, consistent en el nombre total i el nombre percentual d’alumnes d’origen estranger classificats per centre i nivell de tota Catalunya, és una informació que no conté, en principi, dades de caràcter personal. La normativa de protecció de dades personals no impediria l’accés per part del reclamant a la informació sol·licitada en la mesura que no es faciliten dades personals ni informació que indirectament permeti la identificació dels titulars de les dades. Conèixer el nombre d’alumnes estrangers en un centre no permet identificar a aquests alumnes excepte que es disposi d’una informació prèvia sobre aquests alumnes. En aquest cas, però, la possibilitat de conèixer informació sobre la condició d’estrangers dels alumnes no derivaria de la informació lliurada arran d’aquesta sol·licitud d’accés sinó d’altres vies diferents.
09/10/2018
Accés d'un pare als fulls de preinscripció dels seus fills a la llar d'infants
CNS 26/2018
Si el pare disposa de la potestat parental pot accedir a les dades dels seus fills menors que consten al full d’inscripció a la llar d’infants, d’acord amb el dret d’accés a la informació previst a l’article 15 de l’RGPD, en virtut de la capacitat de representació legal prevista a l’article 136-18 del CCC. En el cas consultat, atès que de la informació facilitada es desprèn l’existència d’un possible conflicte entre les parts, caldrà donar trasllat d’aquesta petició a la mare per tal que pugui al·legar si existeix alguna circumstància que hagi de comportar una limitació d’aquest dret d’accés.
22/05/2018
Accés a dades clíniques dels menors per part dels seus pares
CNS 10/2018
Els menors d’edat que siguin majors de 14 anys, que no es trobin incapacitats, han de poder exercir els drets inherents a l’autodeterminació informativa per ells mateixos. L’exercici dels drets pels pares o representants legals del menor –inclòs el menor que sigui major de 14 anys-, en relació amb la informació personal d’aquest, que està previst i habilitat per la normativa, no suposaria un accés il·legítim a la informació del menor ni una “vulneració de la confidencialitat” de la informació del menor. Sens perjudici d’això, en aquells casos en què hi hagi un conflicte entre els pares o representants legals i el propi menor, per aplicació del principi de protecció de l’interès superior del menor (art. 5 LDOIA), l’exercici dels drets per part d’aquests respecte determinades dades de salut del menor, pot veure’s limitat, en atenció a les circumstàncies del cas concret.
19/03/2018
Recollida de dades a través d'un menor en un centre escolar.
PS 16/2017
La conducta duta a terme per part de la direcció d'un centre escolar, consistent en recollir d'un alumne menor d'edat, dades de membres de la unitat familiar, és un tractament il·lícit i constitutiu d'una infracció greu.
22/11/2017
Accés dels pares o tutors a informació de salut dels menors majors de 16 anys
CNS 33/2017
Els deures que l’ordenament jurídic atribueix als titulars de la potestat parental habiliten l’accés d’aquests a la documentació clínica que afecta els menors sotmesos a la seva potestat (incloent, els menors majors de 16 anys), sense requerir l’autorització del menor. La possibilitat d’habilitar amb caràcter general als menors majors de 16 anys, per excloure l’accés dels seus pares o tutors a les seves dades i actuacions sobre la seva salut, no s’ajustaria a la normativa de protecció de dades personals, en connexió amb la normativa de salut (Llei 21/2000 i Llei 41/2002) i la resta de normativa (CCC). Això sens perjudici que en determinats casos, com a conseqüència del dret d’oposició del menor, l’accés dels pares o tutors a la informació de salut del menor, a través de “Cat@Salut La Meva Salut”, com també a través d’altres vies d’accés a la informació, pugui veure’s limitat.
27/07/2017
Total de pàgines: 7