S'han trobat 62 resultats amb els descriptors Dades menor
Cessió a l'Ajuntament de dades dels usuaris dels serveis socials del Consell Comarcal amb la finalitat de realitzar activitats complementàries de suport social al municipi
CNS 13/2014
El Consell Comarcal estaria habilitat per a comunicar les dades de les persones titulars d'expedients de serveis socials a l'Ajuntament de la seva comarca que li demani, si compta amb el consentiment dels titulars de les dades, d'acord amb l'article 11.1 LOPD. El consentiment ha de ser exprés si en la comunicació hi ha dades sensibles (art. 7 LOPD). L'autorització de la persona titular de l'expedient de serveis socials, pot incloure també la comunicació d'informació que, tot i fer referència a terceres persones, formi part de l'expedient, en la mesura que es tracti d'informació que indirectament faci referència a la persona que l'autoritza.
05/03/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Consell comarcal
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades sensibles
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Consell comarcal
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
Informe en relació amb el Projecte de decret del dret a conèixer els orígens biològics
PD 1/2014
27/02/2014
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre de regulació de fitxers que contenen dades de caràcter personal del Departament d'Ensenyament i addenda
PD 31/2012
12/09/2013
Responsabilitat de la gestió dels blogs de les AMPAS de les escoles bressol municipals
CNS 37/2013
L'AMPA és una associació amb personalitat jurídica pròpia i responsable dels fitxers necessaris per a l'exercici de les seves funcions. L'AMPA és per tant, la responsable de vetllar per complir les obligacions derivades de la normativa de protecció de dades, i en el cas de voler difondre informació personal a través de blogs, comptar amb el consentiment de les persones afectades, llevat que una norma amb rang de llei habiliti la publicació. Seria per tant l'AMPA qui hauria de respondre d'eventuals incompliments per part seva de la normativa de protecció de dades.
23/07/2013
Cessió de dades d'un Consorci hospitalari a un Ajuntament en matèria de protecció de menors
CNS 26/2013
Diverses habilitacions legitimen la comunicació de dades del menor, incloent també dades dels pares o tutors, entre d'altres, de salut, del Consorci Hospitalari a l'Ajuntament, per al compliment de les competències municipals en matèria de protecció de menors, sense consentiment dels afectats. Només es poden comunicar les dades que puguin resultar pertinents i rellevants en cada cas, per a la concreta situació de risc en què es trobi un menor, o per a la concreta intervenció de l'Ajuntament. La comunicació de dades a les autoritats judicials pot estar habilitada per l'article 11.2.d) de la LOPD, mentre que la comunicació de dades a la DGAIA pot estar habilitada per l'article 21 de la LOPD i l'article 24.2 de la Llei 14/2010.
03/05/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Història clínica
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre sanitari
- Jutges i tribunals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre sanitari
- Poder judicial
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Accés d'un regidor a expedients de concessions d'ajuts escolars
CNS 23/2013
Les sol·licituds d'ajut d'escolarització i de menjador, així com la valoració corresponent, poden incloure informació sensible i/o que pot generar perfils de les persones afectades. Això, juntament amb l'elevat nombre de persones afectades, incloent menors d'edat, porta a considerar que l'accés general del regidor a totes les sol·licituds i valoracions no sembla prou justificat, des de la perspectiva dels principis de qualitat i de finalitat (article 4 LOPD), sens perjudici d'un accés parclal a determinades dades, o d'un accés de forma agregada.
19/04/2013
Comunicació de dades entre la policia i els centres educatius per la detecció d'alumnes en situació de risc
CNS 27/2011
Els centres educatius estan legitimats per poder tractar les dades personals dels seus alumnes que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions docent i orientadora que tenen atribuïdes, sense necessitat de comptar amb el seu consentiment o el del seu representant legal. Així mateix, entre d'altres supòsits analitzats, poden comunicar determinades dades a la policia de proximitat, sense consentiment, per contrastar la informació que es té sobre un determinat alumne, en la mesura que aquesta cessió es fonamenti en la protecció de l'interès del menor i s'emmarqui dins la funció educativa que el centre té atribuïda per la LO 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.
07/09/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Educació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Centre educatiu
- Forces i Cossos Seguretat
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Centre educatiu
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Sol.licitud d'informació que un diputat del Parlament de Catalunya formula a una Administració pública
CNS 5/2009
Un diputat del Parlament sol•licita tenir accés a les dades contingudes en els expedients referits a expedients de tutela de menors d'edat. Cal fer compatible el dret d'accés dels diputats a la informació de què disposa l'administració pública, amb la protecció de dades personals. El Reglament del Parlament de Catalunya constitueix, amb caràcter general, l'habilitació legal necessària per a la cessió de les dades sense el consentiment dels interessats, sens perjudici del compliment dels principis i deures previstos en la LOPD. Atès que els expedients inclouen dades especialment protegides o sensibles, es considera exigible en aquest cas dissociar o anonimitzar la informació de forma prèvia a la comunicació als diputats del Parlament, per tal de no permetre la identificabilitat de persones físiques concretes. Caldrà també determinar el sistema concret de codificació o anonimització i la forma concreta de donar accés a la informació.
01/01/2009
Realització de proves psicotècniques en centres d’ensenyament concertats per una empresa
CNS 38/2009
L'empresa prestadora de serveis d'avaluació psicològica a centres d'ensenyament actua com a encarregada del tractament, si es compleixen els requisits de l'article 12 de la LOPD. El vincle existent entre l'empresa i els alumnes neix a conseqüència de l'encàrrec. Atès que aquesta relació és necessària per a dur a terme la prestació del servei, no s'estableix un nou vincle entre l'empresa i els alumnes, no sent d'aplicació l'article 20.1 del RLOPD. Les dades de les avaluacions psicotècniques, que contenen dades de caràcter psicològic, tindran consideració de dades de salut (articles 7.3 de la LOPD i 5.1.g) del RLOPD). Per a la realització de treballs psicopedagògics, els centres no necessiten el consentiment previ dels tutors legals dels alumnes, atesa l'existència d'habilitació legal per a tractar les dades dels alumnes que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions docent i orientadora, sempre que el tractament resulti necessari per a l'exercici d'aquestes funcions. Això no exclou l'obligació de donar compliment al deure d'informació (article 5.1 de la LOPD).
01/01/2009
Comunicació de dades de menors entre administracions públiques
CNS 1/2006
Els fluxos informatius de les dades de les persones menors d'edat entre diferents administracions públiques en exercici de les competències en matèria de protecció dels infants i adolescents estan emparats per la normativa de protecció de dades, sense necessitat de disposar del consentiment de l’afectat. Ara bé, únicament es poden tractar les dades que siguin estrictament necessàries per al desenvolupament de les funcions de protecció de la persona menor en situació de risc o de desemparament. És recomanable establir protocols d’actuació per tal de protegir les dades.
01/01/2006
Total de pàgines: 7