S'han trobat 110 resultats amb els descriptors Serveis socials
Denegació d'accés a documentació d'un expedient d'ajuda a domicili
IAI 29/2017
La normativa de protecció de dades de caràcter personal no impedeix l’accés a les dades que permetin identificar el servei prestat, el nom i cognoms de les persones beneficiàries i la concreció dels dies i hores del servei d’ajut a domicili prestat pel Consell Comarcal, ateses les previsions legals que atribueixen a l’Ajuntament el pagament d’una part del cost del servei i de les seves obligacions de fiscalització de la despesa.
27/07/2017
Denegació d'accés a diversos expedients en matèria de serveis socials
IAI 28/2017
La normativa de protecció de dades no permet l’accés de l’Ajuntament a les Diligències prèvies 103/2016, ni a la informació continguda a l’expedient de la renda mínima d’inserció i l’expedient de pobresa energètica en poder del Consell Comarcal. No obstant això, sí que pot resultar proporcionat accedir a la informació sobre si el Consell Comarcal va informar els Serveis Territorials de Benestar i el Jutjat de Primera Instància núm. 2 del rebuig dels habitatges oferts per l’Ajuntament.
27/07/2017
Habilitació de les administracions públiques per l'intercanvi d'informació
CNS 35/2017
La possibilitat de consultar les dades en poder de l’administració per fer efectiu el dret dels ciutadans a no aportar dades que estiguin en poder de l’administració no troba habilitació en el consentiment de les persones afectades sinó en la previsió de l’article 28.2 LPAC, en relació amb l’article 6.1.e) RGPD.
26/07/2017
Ús de les dades del Padró municipal d'habitants, del Cadastre immobiliari, i d'empreses de subministrament per a la detecció d'habitatges buits
CNS 19/2017
Si l’Ajuntament ja ha detectat prèviament l’existència de determinats habitatges desocupats a través dels sistemes explicitats a l’article 41.4 LDH, o a través d’altres mecanismes que s’hagin pogut establir, l’article 41.5 LDH habilita la comunicació a l’Ajuntament d’un llistat de consums anormalment baixos d’aigua, gas i electricitat, per sota del llindar establert, als efectes de comprovar la situació de desocupació. Es pot considerar habilitat i proporcionat l’accés al cadastre i al padró municipal d’habitants, per tal d’identificar els propietaris d’habitatges on no hi consta ningú empadronat. No resulta contrari a la normativa de protecció de dades que l’Ajuntament s’adreci a les persones propietàries, amb posterioritat a la detecció de la situació anòmala dels habitatges, per donar-los informació de les mesures previstes.
03/05/2017
Videovigilància en un centre residencial d'acció educativa
CNS 77/2016
La memòria del sistema de videovigilància del CRAE sotmesa a anàlisi no conté elements de judici suficients que permetin establir si el tractament d'imatges pretès en el present cas resultaria proporcionat a la finalitat de seguretat perseguida. La utilització d'aquest sistema, en la seva vessant de control laboral, podria resultar adequada al principi de proporcionalitat, sempre que es reunissin els requisits exposats en el dictamen.
18/01/2017
Cessió de dades per part de les companyies subministradores als serveis socials municipals
CNS 74/2016
D'acord amb la normativa vigent en el moment d'emetre aquest dictamen, les empreses subministradores poden comunicar als serveis socials municipals, sense consentiment de les persones afectades, les dades identificatives i de contacte necessàries (nom i cognoms del titular del servei, el seu NIF/NIE, i l'adreça del subministrament -adreça física-, telèfon o adreça electrònica, i número de contracte de subministrament), per poder contactar amb aquestes, de forma prèvia a que es produeixi un tall de subministrament, amb la finalitat d'elaborar l'informe pertinent (art. 6.4 Llei 24/2015). No hi ha suficient habilitació legal per comunicar les altres dades indicades als serveis socials municipals, per part de les empreses subministradores, en els termes apuntats en la consulta. Per a la comunicació d'aquesta altra informació, seria necessari el consentiment de les persones afectades, en els termes exposats.
16/12/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Abastament aigua
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Altres
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Comunicació de dades entre les empreses prestadores del servei d'abastament d'aigua i els serveis socials municipals
CNS 64/2016
D'acord amb la normativa vigent en el moment d'emetre aquest dictamen, les empreses subministradores poden comunicar als serveis socials, sense consentiment de les persones afectades, les dades identificatives i de contacte necessàries (nom i cognoms del titular del servei, el seu NIF/NIE i l'adreça del subminstrament -adreça física-, telèfon o adreça electrònica, i número de contracte de subministrament), per poder contactar amb aquestes, de forma prèvia a que es produeixi un tall de subministrament, amb la finalitat d'elaborar l'informe pertinent (art. 6.4 Llei 24/2015). En aquests casos els serveis socials també poden informar a l'empresa sobre si concorre o no el supòsit previst (art. 5.10 Llei 24/2015). No hi ha suficient habilitació legal per comunicar dades als serveis socials, per part de les empreses subministradores, referides a casos d'impagaments de forma general i preventiva, i en relació amb un nombre indeterminat de persones. Les persones afectades han de poder exercir el dret d'oposició (art. 6.4 LOPD i 21 RGPD).
16/12/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Abastament aigua
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Altres
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Intercanvi d'informació en relació amb l'expedició i gestió dels títols de transport socials
CNS 69/2016
No hi ha contradicció de l'article 28.2 LPAC amb l'exigència per l'article 4.9 del RGPD que el consentiment es manifesti mitjançant una declaració o una acció afirmativa clara, perquè l'habilitació derivaria de la mateixa LPAC en relació amb la lletra e) de l'article 6.2 del RGPD. No obstant això, l'aplicació del mecanisme previst a l'article 28 s'ha de limitar als procediments administratius de les entitats que tinguin la condició d'administracions públiques. L'intercanvi de dades entre l'administració que disposa de la informació sobre els títols de família nombrosa o monoparental o sobre la situació d'atur i l'entitat que expedeixi el títol de transport no pot fonamentar-se en la lletra b) de l'article 6.1 del RGPD atès que no és un intercanvi estrictament necessari per a l'expedició. Pel que fa a les lletres c) i e) del mateix article 6.1 RGPD sí que podrien habilitar l'intercanvi, sempre que estigui previst en una norma amb rang de llei que sigui concreta, precisa i previsible.
29/11/2016
Informe en relació amb l'accés i incorporació del Codi d'Identificació Personal de la targeta sanitària al sistema d'informació social i segon informe
PD 5/2016
12/05/2016
Recollida de dades de persones discapacitades amb finalitat informativa
CNS 18/2016
No es pot descartar que en aquest cas la cessió de dades entre dues administracions públiques amb competències en matèria de serveis socials pogués estar habilitada per l'article 21 de l'LOPD. Ara bé, les circumstàncies concurrents en el supòsit examinat i l'adequada garantia del dret a la protecció de dades porten a considerar com a millor opció que el Departament informi les persones amb discapacitat empadronades al municipi de la possibilitat de participar en el procés electoral al Consell Rector de l'organisme autònom local.
11/04/2016
Total de pàgines: 11