S'han trobat 110 resultats amb els descriptors Serveis socials
Adeqüació d'un projecte sobre violència domèstica i de gènere a la normativa de protecció de dades
CNS 8/2012
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere analitzat, es fa necessari concretar exactament quins són els intervinents en el Projecte, definir i concretar les finalitats a complir, en connexió amb el marc normatiu sectorial concret que habilita el tractament de dades per a cada intervinent, així com revisar quines dades ha de tractar cada intervinent i concretar el mecanisme d’obtenció de dades, entre d’altres qüestions. Cal revisar i concretar la definició dels fluxos informatius que es preveu fer. Es recomana que es revisi el contingut del formulari de prestació del consentiment i de compliment del deure d’informació, i que s’analitzi les repercussions que per al Projecte pot tenir el desenvolupament d’altres sistemes d’informació sobre violència domèstica i de gènere. També es fa avinent que el contingut del fitxer que l’Ajuntament ha creat, ha de ser coherent amb el contingut del Projecte.
20/03/2012
Cessió de dades del padró municipal d'habitants a un Consorci en matèria de serveis socials
CNS 26/2011
La cessió de dades personals del Padró municipal d'habitants a un Consorci, sense consentiment dels afectats, requereix que una norma amb rang de llei l'habiliti. En el cas examinat, en la mesura que el Consorci té delegada la competència en matèria de serveis socials de determinats municipis i, més en concret, la prestació del servei de primera acollida de persones immigrades, i atès que el coneixement del domicili resulta rellevant per poder identificar el col·lectiu de persones a qui van dirigits aquests programes, la cessió seria conforme amb la LOPD per comptar amb habilitació suficient en la normativa de règim local.
30/06/2011
Cessió als ajuntaments de dades de persones beneficiàries de serveis
CNS 3/2011
Qualsevol comunicació de dades personals per part del Consorci, en tant que responsable i cedent, als ajuntaments que ho sol·liciten, s'ha de sotmetre al règim general previst en els articles 11 i 21 de la LOPD. Així, la participació i responsabilitat compartida dels ajuntaments en relació amb la prestació del servei a persones domiciliades al municipi, en concret, amb el cofinançament o aportació de recursos, per aplicació de la Llei 12/2007, pot legitimar la comunicació, no ja d'informació anonimitzada o dissociada, sinó de les concretes dades personals que es precisen en la consulta: nom, cognoms i servei prestat.
10/02/2011
Informe en relació amb el Projecte de Capítol VII del Protocol marc per a una intervenció coordinada contra la violència masclista
PD 44/2010
18/01/2011
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre pel qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament d'Acció Social i Ciutadania
PD 31/2010
24/11/2010
Accés a dades personals contingudes en expedients de concessió de subvencions
CNS 8/2010
El tractament de dades que són responsabilitat del Consell Comarcal s'ha de sotmetre al conjunt d'obligacions i principis de la LOPD, en concret, al règim general de cessió previst en els articles 11 i 21 de la LOPD. Per aplicació del principi de qualitat, la comunicació ha de referir-se només a les dades que resulten adequades, pertinents i no excessives per al compliment de la finalitat legítima dels ajuntaments, en aquest cas, per a procedir al pagament de les subvencions i, si escau, per donar compliment a les funcions de fiscalització que preveu la normativa aplicable. Correspon al responsable del tractament fer un exercici de ponderació, especialment en relació amb les dades sensibles, per tal de valorar quines dades poden ser objecte de comunicació. Es recomana a les administracions públiques cedents i cessionàries d'informació personal que, en la mesura del possible, es protocol·litzi l'intercanvi de dades dels afectats.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- OBLIGACIONS
- PRINCIPIS
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Matèries
- Subvencions
Adequació a la protecció de dades d'un projecte sobre violència domèstica i de gènere
CNS 35/2009
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere examinat, s'han de tenir en compte diversos principis i obligacions de la LOPD. La llei exigeix que es defineixin les finalitats i els usos als quals es vol donar compliment, que condicionen el tractament que es pugui fer de la informació personal. Cal concretar i especificar les dades personals que es tractaran, especialment les qualificades com sensibles, i preveure, en relació amb la normativa sectorial aplicable, en quins casos cal recollir el consentiment dels interessats. Cal concretar els fluxos informatius que es produiran, així com crear i inscriure els corresponents fitxers i aplicar les mesures de seguretat de nivell alt.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Violència gènere
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
Possibilitat de lliurar a un grup municipal informació relativa a ajuts atorgats per l'àrea de serveis socials
CNS 43/2009
L'accés a la informació sobre el nom i cognoms i barri on resideixen dels beneficiaris d'ajuts municipals per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. La possibilitat d'accés a la informació relativa al nom i cognoms de les persones beneficiàries estaria habilitada també per la normativa reguladora de les subvencions públiques, que preveu la publicitat de les mateixes, en la mesura que es tracti d'ajuts sotmesos a aquella normativa. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (articles 4 i 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Tractament de dades de salut (VIH) sense acreditar el consentiment exprés.
PS 20/2017
L'empresa VALORIZA -que presta, per compte de l’Institut Municipal dels Serveis (IMSS) de l’Ajuntament de Barcelona, el Servei d’Atenció Domiciliària (SAD)-, va recollir i tractar a l’expedient personal d'una usuària del servei, dades relatives a la salut de la persona denunciant (fill de la persona usuària i qui actuava com el seu cuidador), entre d’altres que és seropositiu, sense haver recavat el seu consentiment exprés, fet que suposa un tractament il·licit de dades especialment protegides.
Revelació de dades personals per part d'un Ajuntament a un centre de salut.
PS 23/2017
La revelació de dades de la persona denunciant per part de una tècnica de l'Ajuntament a la seva metgessa de família, sense comptar amb el seu consentiment, ni tampoc habilitació legal, suposa una vulneració del principi de confidencialitat de les dades.
Total de pàgines: 11