S'han trobat 839 resultats
Vulneració del principi de confidencialitat derivada de la manca d'adopció de les mesures adequades.
PS 29/2023
Escau declarar la infracció comesa per l'Institut, atès que la Direcció va compartir amb tot el professorat les carpetes i documentació referent a tots els cursos i grups, sense implementar les mesures tècniques i organitzatives adequades per evitar, des del disseny i per defecte, l'accés indiscriminat a les dades de tot l'alumnat. Això va permetre que la persona denunciant, exprofessor de l'IES, accedís a tota la informació continguda a la carpeta i documentació compartides. En aquest cas, s'hi aprecia un concurs ideal d'infraccions, motiu pel qual només escau declarar la comissió de la infracció més greu de les comeses, és a dir, la vulneració del principi de confidencialitat, qualificada com a molt greu.
11/10/2023
Accés indegut a l'HC3, amb finalitats de recerca.
PS 26/2023
Es resol amonestar l’hospital com a responsable d'una infracció prevista a l'article 83.5.a en relació amb l'article 5.1.a, ambdós de l'RGPD, per un accés a l'HC3 de la persona denunciant amb finalitats de recerca, sense base jurídica.
11/10/2023
Publicació dels resultats d'un procés selectiu.
PS 45/2023
Vulneració del principi de licitud i de la limitació del termini de conservació. S'imputa licitud perquè es publiquen dos documents amb els resultats del procés selectiu en què consten els DNI complets dels aspirants. Segons la normativa (disposició addicional setena de la LOPDGDD), s'han de publicar els noms i cognoms més 4 xifres aleatòries del DNI.
A més, també es publiquen les signatures manuscrites de les persones signants dels documents.
Pel que fa al termini de conservació, l'Ajuntament manté publicades les llistes amb les dades personals de les persones aspirants que finalment no han estat seleccionades, mesos després de la celebració del procés selectiu.
05/09/2023
Procediment d'adjudicació d'habitatges en el què una empresa tracta dades per compte de l'Ajuntament sense haver formalitzat un contracte d'encarregat. Recollida de dades innecessàries.
PS 28/2023
S'imputen dues infraccions:
1.Vulneració principi minimització. En el marc d'un procés d'adjudicació d'HPO, concretament en el tràmit de presentació de sol·licituds per participar en el sorteig d'adjudicació, l'Ajuntament sol·licitava una còpia del DNI quan aquesta no era necessària.
2. Manca contracte encarregat. Les dades de les persones que presenten davant l'Ajuntament les seves sol·licitud per participar en el sorteig són comunicades a una empresa externa (la cooperativa que farà els habitatges), sense la cobertura d'un contracte d'encarregat del tractament.
05/09/2023
Tractament excessiu de dades identificatives.
PS 44/2023
Es resol declarar que l'Ajuntament de Dosrius ha comès una infracció de la normativa de protecció de dades, atès que va trametre una instància presentada per la persona denunciant a l'empresa on aquesta prestava els seus serveis, sense anonimitzar-ne les dades personals. La instància tenia per objecte posar en coneixement de l'Ajuntament un risc per a la seguretat viària, derivat de l'obligació que té el personal d’aquesta empresa d'emprar els dispositius mòbils quan presten el servei de transport a demanda. Es considera que la tramesa d'aquesta informació va vulnerar el principi de minimització.
05/09/2023
Publicació de dades personals de beneficiaris d'ajuts/subvencions de caràcter social.
PS 23/2023
L'Ajuntament va publicar al web municipal la relació d'ajuts i subvencions que, per error del programa comptable, incloïa la relació de beneficiaris identificats amb nom i cognoms.
01/08/2023
Dret d'informació.
PS 17/2023
Escau amonestar l'Ajuntament, atès que aquest no informava degudament sobre el tractament d'imatges captades per les càmeres de videovigilància instal·lades en els punts de control d'accés a zones de trànsit restringit, ja que, a part de la informació que consta als cartells informatius, en la informació complementària que estava disponible a la pàgina web del consistori, l'Ajuntament no informava sobre el dret a presentar una reclamació davant aquesta Autoritat, i per tant, l'Ajuntament no informava de tots els extrems previstos a l'article 13 de l'RGPD.
27/07/2023
Vulneració del principi de licitud.
PS 12/2023
Escau amonestar l'Ajuntament per 1) captar imatges de la via pública a través del sistema de càmeres de videovigilància situades a unes illes de contenidors que no es trobaven tancades ni delimitades; i 2) tractar les imatges captades per aquest sistema de videovigilància situat a la via pública, per exercir la potestat sancionadora contra veïns del municipi. S'aprecia un concurs medial entre ambdues infraccions, però només escau sancionar la infracció principal, que és la vulneració del principi de licitud pel que fa a la instal·lació d'un sistema de videovigilància a la via pública.
27/07/2023
Remissió d'instàncies particulars a una altra Administració.
PS 14/2023
S'amonesta a un Ajuntament com a responsable d'una infracció per vulneració del principi de licitud, per haver enviat a un inspector del cos de la policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra dues instàncies amb dades personals sense base jurídica, en concret, abans de l'obertura d'una informació reservada contra l'agent denunciant, i sense que concorregués un perill real per a la seguretat pública o la investigació i persecució d'un delicte.
27/07/2023
- ÀMBIT SECTORIAL
- Judicial penal
- Policial
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Publicació d'imatges de la gent gran de la Residència a les xarxes socials sense disposar de consentiment, no disposar d'un RAT en els termes previstos a l'article 30 de l'RGPD, i recollida de dades mitjançant formulari web sense fer efectiu el dret d'informació.
PS 7/2023
S'imputa a la Residència les següents infraccions: vulneració del principi de licitud per publicar imatges a les xarxes socials sense disposar d'un consentiment vàlid a tal efecte, vulneració de l'obligació prevista a l'article 30 de l'RGPD i vulneració del deure d'informació previst a l'article 13 de l'RGPD. Per contra, s'arxiven la resta de conductes també denunciades, en concret la queixa relativa a la manca d'elaboració d'una AIPD, atès que la Residència va iniciar l'activitat abans de l'entrada en vigor de l'RGPD, i en la mesura que no van quedar acreditats canvis substancials en els tractaments duts a terme per la Residència, i la queixa relativa al fet que els servidors del web de la Residència es trobarien fora de la Unió Europea, atès que s'ha pogut constatar que aquests es troben dins l'àmbit europeu.
27/07/2023
Total de pàgines: 84