S'han trobat 640 resultats amb els descriptors Dret accés informació
Accés a dades personals de funcionaris del Parlament de Catalunya
CNS 11/2023
Amb la informació que es disposa es pot concloure que els llocs de treball dels funcionaris A17 que no són lletrats (caps de departament) es poden considerar llocs d’especial confiança, d’especial responsabilitat dins de l’organització o d’alt nivell retributiu. L’accés a la informació individualitzada sobre les retribucions dels treballadors públics s’ha de limitar, en principi, als alts càrrecs i personal directiu així com al personal que ocupa llocs d’especial confiança, d’especial responsabilitat dins de l’organització o d’alt nivell en la jerarquia de l’entitat, de lliure designació, o que comporten un alt nivell retributiu. Respecte de la resta de treballadors públics, l’interès públic en el control de l’activitat pública pel que fa al destí dels recursos es podria satisfer igualment sense sacrificar la privacitat de les persones afectades de tal manera que la informació s’ha de facilitar agregada per grups i intervals de nivells. Pel que fa als triennis d’aquest treballadors resultaria ajustat a la normativa de protecció de dades facilitar la informació agrupada per categories o per grups i intervals de nivells. Amb caràcter general no es considera adequada a la normativa de protecció de dades facilitar informació relacionada amb la descripció, de forma cronològica de la situació administrativa de tot un col·lectiu de funcionaris al llarg de la seva carrera administrativa, tant si es tracta de personal directiu o d’especial responsabilitat com si afecta a altres grups de funcionaris.
08/05/2023
Denial of access to information about certain employees of the Provincial Council
IAI 26/2023
Taking into account the circumstances in the particular case, and in accordance with the analysis that has been carried out, from the point of view of the general purpose of transparency, access to the information relating to the seniority, qualification, training and level of Catalan of the people occupying certain jobs, beyond the information relating to the concurrence of the minimum requirements required to occupy said jobs, such as, that the person occupying has knowledge of the Catalan language or the minimum training required for the specific job you hold, in accordance with the list of jobs from the County Council.
03/05/2023
Accés a l'expedient d'un procés d'estabilització dels treballadors municipals
CNS 10/2023
Per la informació de què es disposa, en el cas concret examinat, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, no planteja problemes facilitar a la persona regidora l’accés a l’expedient del procés d’estabilització dels treballadors municipals, sempre que sigui informació estrictament necessària per assolir les seves funcions. Ara bé, pel que fa a les dades personals d’especial protecció (article 9 de l’RGPD) que hi puguin constar, caldrà limitar-ne l’accés, per tal que no es comuniquin més dades de les estrictament necessàries per assolir la finalitat legítima que justifica l’accés, això és el desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors. En qualsevol cas, un cop el regidor accedeixi a la informació municipal per raó de les funcions legalment encomanades, aquest s’ha de regir pel deure de reserva imposat per la normativa de règim local, pel principi de limitació de finalitat (article 5.1.b) RGPD) i el deure de integritat i confidencialitat (article 5.1.f) RGPD).
25/04/2023
Denegació d'accés a informació sobre jornada laboral i tiquet restaurant
IAI 21/2023
Pel que fa a la petició d’accés a la informació sobre al llistat de les persones treballadores, des de l’1 de gener de 2020 i fins l’actualitat, per anys, indicant noms i cognoms, lloc de treball i equipament on realitza l’activitat, nombre de jornades de matí i tarda fetes presencialment i a distància, i si s’ha abonat o no tiquet restaurant, està justificat només si aquesta informació es facilita sense identificar per lloc de treball i equipament on realitza la seva activitat i substituint el nom i cognoms de les persones treballadores per un codi que no permeti identificar-les.
13/04/2023
Denegació d'accés a informació en el marc d'un expedient de legalitat urbanística
IAI 24/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés a la informació sol·licitada consistent en el nom i cognoms de la persona que es va reunir amb la cap de l’Àrea de Territori de l’Ajuntament en el context d’un expedient de protecció de la legalitat urbanística, sempre que aquesta persona hagi participat com a tècnic col·legiat a l’esmentat expedient. Fora d’aquest supòsit caldria denegar l’accés a la informació sol·licitada.
13/04/2023
Accés a informació sobre la prestació del servei de subministrament d'aigua potable
CNS 8/2023
En el present cas, en atenció a la informació de què es disposa, no es pot considerar justificat l’accés de la persona sol·licitant a una còpia del padró d’usuaris del servei de subministrament d’aigua potable en una urbanització del municipi, dels contractes d’abastament i dels rebuts liquidats entre maig de 2022 i febrer de 2023, ni tampoc a les dades personals que puguin constar en el sistema del registre comptable implantat durant la substitució en la prestació d’aquest servei. Tanmateix, no hi hauria inconvenient, si s’escau, en facilitar-li informació econòmica, desglossada i agregada sobre el cost derivat de la prestació del servei, en els termes indicats en el dictamen.
11/04/2023
Denegació d'accés a informació sobre complements retributius i formació del personal laboral
IAI 17/2023
Pel que fa al llistat de persones que han rebut complements de productivitat en els darrers quatre anys, així com el seu import, criteris i càlcul sol·licitat, la normativa de protecció de dades no impedeix l’accés d’aquesta informació de tots els empleats laborals del Consell Comarcal. Pel que fa al llistat de persones que han rebut els plusos i/o altres complements salarials en els darrers quatre anys, l’accés només està justificat respecte del personal laboral que ocupa alts càrrecs, llocs directius, de confiança, de lliure designació, d’especial responsabilitat, o que implica alts nivells retributius. En canvi, pel que fa a la resta del personal laboral, l’accés està justificat només si aquesta informació es facilita sense identificar per categories i substituint el nom i cognoms de les persones treballadores per un codi que no permeti identificar-les. Pel que fa a la informació sobre la formació dels treballadors en els darrers quatre anys, la normativa de protecció de dades personals no impedeix l’accés. Cal recordar, que la persona representant dels treballadors està sotmesa al deure de sigil professional i de secret.
03/04/2023
Denegació d'accés a informació relativa a un procés d'estabilització de la Generalitat
IAI 25/2023
Prenent en consideració els termes en que es formula la reclamació la normativa de protecció de dades no impedeix l’accés de la persona reclamant a la informació sol·licitada amb la prèvia pseudonimització de les dades personals.
03/04/2023
Denegació d'accés a informació sobre les retribucions dels treballadors d'un Ajuntament
IAI 23/2023
La normativa de protecció de dades permet, en aquest cas, l’accés al delegat sindical a una còpia dels decrets de l’alcaldia d’aprovació de la nòmina del personal de l’Ajuntament, prèvia anonimització de les dades dels empleats públics afectats i limitant-ne l’accés, si escau, a qualsevol altra informació que hi pugui constar en els dits decrets que excedeixi de l’objecte de la seva reclamació, en virtut del principi de minimització de les dades (art. 5.1.c de l’RGPD). No obstant això, sí que seria possible facilitar la informació merament identificativa que consti als decrets de l’alcaldia relativa a l’alcalde/alcaldessa, en els termes que han estat exposats.
23/03/2023
Publicació de dades personals en les actes del Ple d'un Ajuntament
CNS 2/2023
L’Ajuntament pot mantenir publicades al portal les actes del ple que resultin necessàries per complir les obligacions establertes a la llei de transparència. En aquest cas, les actes del ple, es poden publicar a la seu electrònica de l’Ajuntament amb les dades identificatives (nom i cognoms) per raó del càrrec, sense incloure, d’acord amb el principi de minimització de les dades, la publicació de la signatura manuscrita. Pel que fa al temps que es recomana mantenir publicades les actes integres del Ple, aquest s’ha de limitar temporalment al període necessari per assolir la finalitat que justifica la publicació de les dades. Pel que fa a la possible sol·licitud d’accés que es pugui plantejar respecte aquestes actes, no caldria anonimitzar les dades merament identificatives (en concret, nom, cognoms) de la persona exregidora que va intervenir per motiu del seu càrrec. Pel que fa a la signatura manuscrita, no estaria justificat l’accés.
23/03/2023
Total de pàgines: 64