S'han trobat 49 resultats amb els descriptors Obligació legal
Comunicació lícita de dades personals.
IP 247/2018
Es considera que les comunicacions de dades personals del denunciant, per part de l'entitat que prestava el servei de casal d'estiu -per compte de l'Ajuntament- als Serveis Socials i a la Policia Local, estava emparada per la base jurídica prevista a l'art. 6.1.c) RGPD.
30/01/2020
Difusió i accés a determinada informació d'entitats jurídiques
CNS 29/2019
Des del punt de vista de la protecció de dades seria possible ampliar la informació accessible a través de la Guia d’Entitats Jurídiques, així com la seva difusió en dades obertes, respecte les persones que ocupen càrrecs en els òrgans de govern o que han estat fundadores de les entitats inscrites en el Registre d’Entitats Jurídiques. L’accés d’un tercer a la memòria econòmica dels comptes anuals de les fundacions i associacions d’utilitat pública hauria d’efectuar-se prèvia anonimització de les dades personals que hi puguin constar, llevat que compti amb el consentiment de les persones titulars de les dades.
05/07/2019
Comunicació de dades dels alumnes matriculats en programes de formació i inserció per fer un seguiment del seu itinerari educatiu
CNS 25/2018
El tractament de les dades identificatives dels alumnes matriculats a PFI per part dels serveis territorials d’un Departament de la Generalitat amb la finalitat de fer un seguiment de l’itinerari dels alumnes que han abandonat els estudis obligatoris mentre duri aquesta situació pot considerar-se compatible amb la finalitat inicial per a la qual es van recollir les dades. La comunicació d’aquesta mateixa informació des del Departament a un Consorci d’Educació constitueix una cessió o comunicació de dades a tercers habilitada a l’empara de l’article 6.1.e) RGPD, en relació amb l’article 160 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació i de l’article 123. i) de la Carta Municipal de Barcelona.
17/05/2018
Revelació del contingut de les diligències d'embargament de béns immobles
CNS 16/2018
En les diligències d’embargament de béns immobles no és necessari incloure informació sobre les persones, diferents de l’obligat tributari, que ostenten algun dret real sobre el bé immoble embargat, llevat del supòsit de no coincidència entre propietat i possessió del bé, en què es podrà fer constar la identitat del posseïdor. La comunicació, si escau, d’aquestes dades a terceres persones interessades està expressament habilitada per l’LGT i, a partir del proper 25 de maig, per les previsions de l’article 6.1.c) i e) de l’RGPD.
06/04/2018
Comunicació d'informació d'un treballador municipal en les actuacions prèvies a un procediment sancionador
CNS 18/2018
La normativa de protecció de dades no impedeix la comunicació de les dades relatives al nom i cognoms, l’adreça postal i el telèfon d’un treballador municipal que havia tingut algun tipus de participació en els fets investigats, a requeriment de l’òrgan competent per a la instrucció d’unes actuacions prèvies a un procediment sancionador.
27/03/2018
Adequació a la normativa de protecció de dades del Programa d'homogeneïtzació dels processos i mecanismes interns de tramitació dels tributs i les cotitzacions socials
CNS 22/2017
Les entitats que conformen el sector públic de la Generalitat de Catalunya són, cadascuna d’elles, responsables dels tractaments de les dades personals de què disposen. La responsabilitat de l’Agència Tributària de Catalunya i de la Direcció General de Protecció Social en el tractament d’aquestes dades dependrà de la manera en què s’articuli la seva comunicació, si bé, per la informació de què es disposa, aquestes podrien adoptar la postura d’encarregades del tractament, sempre que es formalitzi el corresponent contracte d’encàrrec. En aquest dictamen també s’analitza el compliment d’algunes de les obligacions imposades per la normativa de protecció de dades (obtenció del consentiment, deure d’informació, creació de fitxers i resolució dels procediments d’exercici de drets).
26/05/2017
- ÀMBIT SECTORIAL
- Hisenda pública
- DRETS HABEAS DATA
- Condicions exercici
- Dret informació
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- Obligació legal
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Utilització de les dades de contacte per efectuar una notificació als ex treballadors de l'empresa
CNS 76/2016
En el present cas es considera que emprar les dades personals de contacte dels ex treballadors, que es mantenen bloquejades, als efectes d'acomplir una obligació legal -com notificar-los una reclamació d'accés interposada davant la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública- no resultaria contrari a la normativa de protecció de dades.
20/12/2016
Publicació de dades relatives a les resolucions d'autorització o reconeixement de compatibilitat
CNS 73/2016
En els casos en què s'hagi autoritzat o reconegut la compatibilitat d'una activitat secundària, la Llei 19/2013 justifica, en atenció a l'interès públic prevalent, que la publicació de les dades incorpori les dades identificatives (nom, cognoms i càrrec) de l'empleat públic afectat, així com l'activitat i l'empresa o entitat on la desenvolupa, llevat que la persona afectada es trobi en una situació de protecció especial, circumstància que justificaria dur a terme una nova ponderació. Quant a la dada relativa a la localització de l'empresa o entitat on es desenvolupa l'activitat secundària, en principi es tracta d'una informació innecessària per assolir la finalitat que persegueix la norma, tot i que en determinats supòsits podria estar justificada la seva publicació.
12/12/2016
Intercanvi d'informació en relació amb l'expedició i gestió dels títols de transport socials
CNS 69/2016
No hi ha contradicció de l'article 28.2 LPAC amb l'exigència per l'article 4.9 del RGPD que el consentiment es manifesti mitjançant una declaració o una acció afirmativa clara, perquè l'habilitació derivaria de la mateixa LPAC en relació amb la lletra e) de l'article 6.2 del RGPD. No obstant això, l'aplicació del mecanisme previst a l'article 28 s'ha de limitar als procediments administratius de les entitats que tinguin la condició d'administracions públiques. L'intercanvi de dades entre l'administració que disposa de la informació sobre els títols de família nombrosa o monoparental o sobre la situació d'atur i l'entitat que expedeixi el títol de transport no pot fonamentar-se en la lletra b) de l'article 6.1 del RGPD atès que no és un intercanvi estrictament necessari per a l'expedició. Pel que fa a les lletres c) i e) del mateix article 6.1 RGPD sí que podrien habilitar l'intercanvi, sempre que estigui previst en una norma amb rang de llei que sigui concreta, precisa i previsible.
29/11/2016
Total de pàgines: 5