S'han trobat 49 resultats amb els descriptors Obligació legal
Protocol de prevenció, detecció i gestió de casos Covid-19 a les universitats
CNS 8/2021
A partir de la informació de la qual es disposa, el tractament de dades relatiu a la comunicació d’un cens universitari al Departament de Salut, mitjançant el Consell Interuniversitari de Catalunya, no disposa d’habilitació des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, en no estar emparat per la normativa de salut pública.
19/02/2021
Procediment d'actuació davant casos de risc psicosocial.
IP 208/2020
Les actuacions que efectua l'Ajuntament per investigar els fets que la persona denunciant va posar de manifest estan emparades en el compliment d'una obligació legal. A les notificacions electròniques generades, només hi ha d'accedir el personal autoritzat.
04/02/2021
Publicació de les dades identificatives dels funcionaris habilitats
CNS 46/2020
L’Ajuntament pot publicar el nom i cognoms dels funcionaris habilitats per a la identificació i autenticació de les persones i l’expedició de còpies autèntiques, en respondre aquest tractament al compliment d’una obligació legal, en atenció a les previsions de l’LPAC en matèria d’assistència en l’ús de mitjans electrònics als interessats, i a les previsions de publicitat activa de l’LTC.
17/12/2020
Control de temperatura en els accessos al centres de treball durant la pandèmia COVID-19
CNS 44/2020
La normativa de prevenció de riscos laborals habilita l’establiment d’un control de temperatura respecte els treballadors propis. Pel que fa als treballadors d’empreses externes o les persones usuàries dels serveis de l’entitat, només podria dur-se a terme aquest control en aquells casos en què, en atenció a l’activitat que es desenvolupa en els seus edificis, resulti d’aplicació algun dels plans sectorials aprovats pel PROCICAT que preveuen l’adopció d’aquesta mesura de prevenció i protecció de la salut, atès que per ara no consta que les autoritats competents en matèria de salut pública hagin establert, amb caràcter general, l’adopció de la mesura de control de temperatura corporal previ a totes les persones que accedeixen a un centre de treball.
17/12/2020
La comunicació de dades personals d'un mosso d'esquadra en situació d'excedència per part de la DGP al Jutjat es troba emparada en l'article 6.1 c), obligació legal aplicable al responsable del tractament.
IP 333/2019
La DGP va comunicar al Jutjat les dades personals relatives a l'adreça personal d'un agent dels Mossos d'esquadra en situació d'excedència. Prèviament, el jutjat havia requerit la DGP perquè cités l'agent dels mossos pel canal policial habitual pel qual es cita els agents en actiu que han de prestar testimoni arran d'una actuació policial. La DGP va comunicar al Jutjat que no podia utilitzar aquest canal, atès que l'agent es trobava en situació d'excedència. El Jutjat va tornar a requerir la DGP perquè comuniqués les dades personals de l'agent per citar-lo en el seu domicili particular. La DGP va complir el requeriment judicial i va facilitar les dades al Jutjat.
11/12/2020
Licitud en fer constar les dades -nom i cognoms- de la persona substituïda en el contracte d'interinitat de qui la substitueix.
IP 183/2020
El Departament de RRHH d'un hospital cedeix les dades d'una persona a un tercer per tal de cobrir el seu lloc de feina durant el període vacacional. Arxiu.
06/11/2020
Aportació de missatges de WhatsApp privats amb una sol·licitud d'intervenció d'una comissió universitària per un presumpte assetjament sexual.
IP 209/2019
La persona denunciant, professor d'universitat, va denunciar la universitat per considerar que la seva coordinadora d'estudis havia vulnerat el seu deure de confidencialitat quan revelà el contingut d'uns missatges de WhatsApp davant un presumpte assetjament sexual per part d'aquest professor envers una alumna a qui havia enviat aquests missatges. La denúncia s'arxiva per considerar que: 1) la comunicació de dades personals derivada de les reunions mantingudes per la coordinadora d'estudis amb la Degana i la cap de Departament, estava emparada per la base jurídica prevista a l'art. 6.1.c) del RGPD (la coordinadora estava obligada ex lege a atendre i assessorar l'alumna, i a comunicar els fets a la Degana de la Facultat i a la cap del Departament), i també per la base jurídica prevista a l'art. 6.1.e) RGPD (la coordinadora va comunicar les dades personals en l'exercici de les funcions de direcció i de control d'un ensenyament que coordinava); i 2) l'aportació i posterior accés als missatges per part dels membres de la comissió universitària estava emparada per les mateixes bases jurídiques, perquè la comunicació estava emparada en un protocol d'actuació aprovat per la universitat (art. 6.1.c RGPD), i perquè la coordinadora actuava en exercici de les funcions de prevenció de l'assetjament sexual en el seu àmbit d'actuació (art. 6.1.e RGPD).
11/06/2020
Utilització d'una base de dades municipal per fer avisos a la població en casos d'emergències greus
CNS 19/2020
En la consulta s’exposa que la CNMT facilita a l’ajuntament, de forma periòdica, informació de la base de dades anomenada Sistema de Gestió de dades d’abonats (SGDA) per a la gestió del sistema d’atenció d’emergències de la Guardia Urbana, en aquest context l’ajuntament planteja la possibilitat d’utilitzar aquesta base de dades com a mitjà per a fer arribar avisos mitjançant SMS o trucades, a la seva població en casos d’emergència i excepcionals. El principi de limitació de la finalitat de l’RGPD impediria a l’ajuntament utilitzar les dades de la base de dades del Sistema de gestió de dades d’abonats (SGDA) facilitada per la CNMT per a una finalitat ulterior diferent com seria efectuar avisos a la població en casos d’emergències greus. El consentiment dels interessats recollit en una aplicació mòbil o web podria ser una base legítima d’aquest tractament.
04/06/2020
Control de temperatura als treballadors d'una entitat amb motiu de la Covid19
CNS 18/2020
El servei de prevenció de riscos laborals pot tractar les dades de salut dels treballadors arran l’establiment d’un control de temperatura corporal previ a l’entrada al centre de treball, atesa l’obligació de l’entitat de garantir la seguretat i la salut de les persones treballadores al seu servei en els aspectes relacionats amb el treball. Respecte treballadors externs a l’entitat, el tractament l’hauria de dur a terme el servei de prevenció de l’empresa a la qual pertanyen. Fora d’aquest supòsit, el tractament de les dades per l’entitat només seria lícit en cas que les autoritats competents en matèria de salut pública adoptin aquesta mesura.
21/05/2020
Utilització de les dades de l'IBI amb finalitat informativa
CNS 15/2020
L’accés a les dades identificatives i de contacte dels titulars dels immobles que l’ajuntament disposa com a conseqüència de la gestió de l’IBI per a comunicar-los una possible ocupació il·legal o per a la neteja de les franges forestals pot emparar-se en l’article 6.1.e) i 6.4 RGPD en relació amb les normes que atribueixen competències als ajuntaments en les matèries esmentades i la Llei del Cadastre.
15/05/2020
Total de pàgines: 5