S'han trobat 765 resultats amb els descriptors Administració local
Resolució d'arxivament. Enviament de missatges de WhatsApp a un grup de persones sense el seu consentiment i esmentant un regidor.
IP 177/2023
S'arxiva la denúncia, ja que no s'ha provat que el número de telèfon des del qual es van enviar els missatges sigui de titularitat municipal. Tampoc s'ha provat la creació d'un grup de WhatsApp sense consentiment dels suposats integrants, ni la difusió de dades personals d'un regidor a través dels missatges esmentats.
23/01/2024
Enviament sense còpia oculta.
PS 72/2023
Enviament sense còpia oculta a 250 destinataris. Tots ells poden veure les adreces electròniques de la resta de destinataris i, en alguns casos, també el seu nom i cognom.
29/12/2023
Utilitzar una adreça electrònica particular per exercir funcions públiques.
IP 228/2022
La persona denunciant es queixava que el Síndic de Greuges local havia utilitzat el seu correu particular per respondre una queixa que havia presentat contra un ajuntament. La denúncia s'arxiva per considerar, d'una banda, que l'adreça particular utilitzada és una dada personal del Síndic i, per tant, l'ús d'aquesta dada a l'efecte assenyalat va ser un tractament consentit pel seu titular (art. 6.1.a RGPD). I, d'altra banda, perquè les dades de la denunciant tractades amb l'enviament d'aquest correu obeeixen al compliment de les funcions assignades al Síndic (art. 6.1.e RGPD).
21/12/2023
La Policia de la Generalitat obre dos expedients disciplinaris arran del coneixement de dos atestats de la policia local contra una mossa d'esquadra.
IP 194bis/2023
Es denunciava que la Policia de la Generalitat havia vulnerat el principi de finalitat, per haver utilitzat la informació de dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra per incoar-li dos expedients disciplinaris. La denúncia s'arxiva, per considerar que resulta aplicable el supòsit de l'article 6.4 de l'RGPD, que permet el tractament per a una finalitat diferent de la que va justificar la recollida de les dades quan aquest nou tractament i finalitat està previst en el Dret dels estats membres (en aquest cas, a la normativa policial que regula el règim disciplinari), i es considera necessari i proporcional en una societat democràtica per salvaguardar els objectius assenyalats a l'article 23.1 de l'RGPD. En aquest cas, un objectiu important d'interès públic (art. 23.1.e RGPD) com és controlar l'actuació dels empleats públics a un codi de conducta, a fi d'assegurar un funcionament correcte de l'Administració pública i fer efectiu el dret dels ciutadans a una bona administració.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
La policia local comunica a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra.
IP 194/2023
Es denunciava que un ajuntament havia comunicat il·lícitament a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra, alhora que els havia revelat la condició de mossa d'esquadra. La denúncia s'arxiva, en considerar que les comunicacions estaven emparades per les bases jurídiques de l'article 6.1.e i c de l'RGPD, ja que l'Ajuntament va comunicar aquesta informació d’acord amb: els principis de cooperació recíproca, coordinació i col·laboració mútua entre els cossos policials; al fet que en l'àmbit de la seguretat pública ambdós cossos policials tenen l'obligació de facilitar-se mútuament la informació que sigui rellevant; que la Policia de la Generalitat és la competent en matèria de seguretat ciutadana; i que han de cooperar en el compliment del règim estatutari.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Difusió il·lícita de dades de salut i manca de designació de DPD.
PS 56/2023
Es resol declarar que l'ajuntament va vulnerar el principi de confidencialitat quan el servei de RH va enviar un informe mèdic del denunciant al seu superior jeràrquic del cos de la Policia Local i a l'administrativa en funcions, com a conseqüència d'una errada humana. També es declara que l'ajuntament va vulnerar l'article 37 de l'RGPD, atès que en la data dels fets no havia designat un delegat de protecció de dades.
04/12/2023
Captació i difusió de la imatge d’un menor per xarxes socials.
IP 298/2022
El denunciant es queixa que un treballador municipal (un bidell) va fer unes fotos del seu fill, que s'havia fet mal entrenant en el camp esportiu municipal, i les havia difós. S’arxiven les actuacions, atès que no ha quedat acreditat que l’autoria de la fotografia del menor lesionat i la seva difusió posterior recaigui en el bidell de l’ajuntament.
04/12/2023
Tractament de dades personals per part de dos agents de la policia local.
IP 40/2022
L'objecte de la denúncia era manifestar que dos treballadors de la comissaria de la Policia Local van comunicar a una tercera persona el TIP i el lloc de feina del denunciant. Tanmateix, de la documentació aportada durant la fase d'informació prèvia s'infereix que la persona a qui es van comunicar les dades ja coneixia aquesta informació. Per això, es considera que no s'ha acreditat que fossin els agents qui li revelessin dades personals del denunciant. Per tot això, s'arxiven els fets.
22/11/2023
Infracció del deure de confidencialitat en la citació als membres de meses electorals.
PS 41/2023
L'ajuntament va donar accés a la persona denunciant a un document que incloïa les cèdules de notificació i citació adreçades a 432 persones que havien estat elegides per formar part de les diferents meses electorals, en el marc de les eleccions a Corts Generals. L'esmentat document contenia el nom i cognoms, DNI i domicili de 432 persones. Es resol declarar que l'ajuntament ha comès una infracció prevista a l'article 83.5.a en relació amb l'article 5.1.f, ambdós de l'RGPD, per vulneració del principi de confidencialitat.
22/11/2023
Vulneració del principi de minimització.
PS 40/2023
Es declara la comissió d'una infracció prevista a l'article 83.5.a en relació amb l'article 5.1.c, ambdós de l'RGPD, per la vulneració del principi de minimització en incloure innecessàriament la dada del domicili en una notificació relacionada amb un expedient de constrenyiment.
15/11/2023
Total de pàgines: 77