S'han trobat 1.154 resultats amb els descriptors Administració pública
Instal·lació de càmeres a la xarxa viària catalana amb finalitats de protecció civil
CNS 10/2011
El número de matrícula d'un vehicle té consideració de dada personal en la mesura que aquesta informació es pot associar a una persona física i, per tant, fer-la identificable sense requerir esforços desproporcionats. La instal·lació de diverses càmeres a la xarxa viària catalana per captar aquesta dada amb finalitats preventives i de gestió del risc que pugui derivar-se del transport de mercaderies perilloses haurà de complir les previsions de la Instrucció 1/2009. El seu tractament només es considerará legítim quan tingui lloc per a l'exercici de les funcions pròpies de l'administració consultant en l'àmbit de les seves competències, en aquest cas, l'exercici de competències en matèria de protecció civil.
25/03/2011
Exposició pels Ajuntaments de les llistes definitives de jurats
CNS 5/2011
L'exposició pels Ajuntaments de les llistes definitives de jurats constitueix una cessió de dades personals (art. 3 i) de la LOPD), i es troba sotmesa al règim de cessions de l'article 11 de la LOPD. Hi ha habilitació ex. art. 11 de la LOPD, exclusivament per a exposar públicament les dades que resulten adequades, pertinents i no excessives en aplicació dels principis de qualitat i de finalitat (art.4 de la LOPD), per al compliment de la finalitat de l'exposició. Específicament, l'habilitació legitima la comunicació o exposició pública de nom i cognoms dels jurats, ordenats amb el corresponent número i municipi, sense que es pugui estendre l'habilitació al conjunt de dades que la LOREG preveu tractar en el context del cens d'electors, ni a les altres dades necessàries per a elaborar les llistes de jurats. Això, sens perjudici que en supòsits excepcionals sigui pertinent limitar la difusió de dades personals, de forma justificada.
25/02/2011
Exposició pública i/o lliure disposició de les llistes del cens electoral als col·legis electorals
CNS 9/2011
En atenció al que disposa l'article 2.3.a) de la LOPD, l'exposició pública i/o la lliure disposició de les llistes del cens electoral als col·legis electorals, s'ha d'entendre sotmesa a allò que disposa la LOREG i la seva normativa de desenvolupament, sens perjudici del necessari respecte pel dret fonamental a la protecció de dades personals. La normativa aplicable al tractament de les dades dels electors amb la finalitat d'exercir el dret de vot, és a dir, la LOREG i la seva normativa de desenvolupament, determina la forma com els electors han de poder accedir a les llistes del cens, al llarg del procés electoral, tant de forma prèvia com el mateix dia de les eleccions. L'exposició pública de les llistes del cens, en els termes apuntats, és legítima, d'acord amb la normativa vigent, sens perjudici de la sol·licitud d'exclusió de les dades de determinada persona, i dels efectes que això pot comportar, en atenció al que disposa la normativa.
25/02/2011
Publicació de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament
CNS 6/2011
Les actes de les sessions de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament no poden ser objecte de publicació, no només pels requeriments derivats de la normativa de protecció de dades, respecte aquelles parts de les actes que continguin dades de caràcter personal, sinó també per les previsions de la normativa de règim local respecte el caràcter no públic de les sessions d'aquest òrgan.
24/02/2011
Informe en relació amb el Projecte de disposició general per la qual s'aprova la creació d'un fitxer de dades de caràcter personal de la Diputació de Lleida
PD 1/2011
16/02/2011
Cessió als ajuntaments de dades de persones beneficiàries de serveis
CNS 3/2011
Qualsevol comunicació de dades personals per part del Consorci, en tant que responsable i cedent, als ajuntaments que ho sol·liciten, s'ha de sotmetre al règim general previst en els articles 11 i 21 de la LOPD. Així, la participació i responsabilitat compartida dels ajuntaments en relació amb la prestació del servei a persones domiciliades al municipi, en concret, amb el cofinançament o aportació de recursos, per aplicació de la Llei 12/2007, pot legitimar la comunicació, no ja d'informació anonimitzada o dissociada, sinó de les concretes dades personals que es precisen en la consulta: nom, cognoms i servei prestat.
10/02/2011
Deure d'informació sobre la gravació de les trucades efectuades a la policia local
CNS 7/2011
Quan, per a l'adequada prestació dels serveis encomanats a aquest cos policial sigui necessària la gravació de les trucades que s'hi efectuen, cal informar prèviament les persones afectades, llevat que concorri alguna de les excepcions previstes a l'article 24.1 de la LOPD, això és, que es tracti d'una trucada en el marc de les funcions que té atribuïdes la policia local en matèria de seguretat pública o per a la persecució de delictes.
10/02/2011
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre per la qual s'actualitza la regulació dels fitxers que contenen dades de caràcter personal en l'àmbit del Departament de Salut
PD 45/2010
08/02/2011
Valoració de la necessitat del consentiment del ciutadà en l'exercici de funcions pròpies de l'Administració
CNS 49/2010
L’Administració responsable del fitxer té el deure de controlar que el tractament de la informació personal que es realitza a través de la PICA sigui respectuós amb el conjunt dels principis i garanties previstos en la normativa de protecció de dades, com pot ser el cas de la realització d’auditories. La no necessitat de consentiment per a l’exercici de les funcions que té atribuïdes la Intervenció General per accedir a determinades dades relacionades amb l’exercici de les seves funcions, no ha de portar a excloure aquest òrgan de les possibles auditories o altres mitjans de control del bon funcionament del sistema que pugui establir l’Administració, consideració que pot ser extensible també a altres àmbits d’actuació de la mateixa Administració. La necessitat o no de disposar del consentiment dels titulars de les dades personals per part dels usuaris de la PICA resulta irrellevant als efectes de determinar la conveniència d’excloure determinats usuaris de la PICA de l’auditoria prevista.
19/01/2011
Legitimitat d'una comunicació de dades amb un Ajuntament i aplicació de la figura de l'encarregat del tractament
CNS 50/2010
Tenint en compte la Llei 11/2007 (articles 6.2.b) i 9), que remet al règim de comunicació de la LOPD (art.11), i a manca de norma amb rang legal que habiliti la comunicació de dades personals dels fitxers de l’Ajuntament relatius a la gestió de l’IAE a l’Administració que formula la consulta, la cessió requereix el consentiment de les persones físiques titulars de les dades. Aquest consentiment és necessari, també, per aplicació del que disposa la normativa tributària (article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària). Cal descartar la possibilitat que es pugui establir un encàrrec del tractament -essent l’Administració la responsable i l’Ajuntament (IMI) l’encarregat del tractament-, ja que aquest no tracta la informació “per compte” de l’Administració consultant, sinó que és el responsable de la concreta informació que cal tractar en el sistema objecte de consulta.
19/01/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Total de pàgines: 116