S'han trobat 1.150 resultats amb els descriptors Administració pública
Implantació d'un sistema de control horari mitjançant empremta digital en una Administració Pública
CNS 17/2011
La instal·lació d'un sistema de control d'accés i horari basat en la identificació dels treballadors d'una Administració pública mitjançant el patró biomètric comporta el tractament de dades personals. En la mesura que la recollida d'aquestes dades biomètriques es realitzi dins d'una relació jurídica laboral o administrativa i tingui com a finalitat el control, precisament, del seu compliment, l'Administració pot tractar-les i recollir-les sense necessitat de requerir el consentiment dels afectats. En aquest cas, el compliment del deure d'informació haurà de produir-se en el moment de la recollida inicial del patró biomètric.
05/05/2011
Comunicació al propietari d'una vivenda de les dades de les persones que hi estan empadronades
CNS 15/2011
El lliurament a un ciutadà de les dades de les persones que es troben o han estat empadronades a una vivenda de la seva propietat constitueix una comunicació de dades, i com a tal ha de realitzar-se d'acord amb el règim previst per a les comunicacions de dades personals. La normativa reguladora de les dades del padró, estableix que fora dels supòsits contemplats en aquesta normativa, les dades del padró són confidencials i s'estarà al que disposi la normativa de protecció de dades personals i la LRJPAC. La comunicació de dades personals contingudes en el Padró Municipal d'Habitants pot ser realitzat per tercers, sempre que aquests acreditin un interès legítim i directe per a l'exercici d'aquest dret (art. 37.3 LRPAC), prèvia ponderació per part de l'Ajuntament que haurà de valorar si l'interès legítim es pot assolir sense necessitat d'afectar el dret a la protecció de dades. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, i en concret el principi de proporcionalitat (art. 4 LOPD).
03/05/2011
Cessió de dades en la reversió d'una concessió administrativa d'un servei municipal
CNS 14/2011
La comunicació de dades entre una empresa privada i un Ajuntament no es pot emparar en un contracte d'encàrrec de tractament quan no s'acredita la seva formalització amb les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. La comunicació de dades personals vinculades a la prestació del servei local de camp de golf entre una entitat concessionària i un Ajuntament trobaria habilitació legal en el que disposa l'article 11.2.a) de la LOPD si es va informar degudament els ciutadans que la informació es recollia per a la prestació d'un servei municipal. Altrament, la comunicació també podria trobar habilitació a l'article 11.2.c) de la LOPD en la mesura que es tracti d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions que li corresponen com a titular del servei.
28/04/2011
Difusió d'informació a través d'internet
CNS 13/2011
La difusió d'informació relativa a un Ajuntament per internet, quan aquesta inclou dades personals i s'adreça a una pluralitat indeterminada de destinataris, constitueix una cessió i, com a tal, ha de realitzar-se d'acord amb el règim previst per a les comunicacions de dades personals. La difusió de comentaris acusadors i/o despectius vers els treballadors de l'Ajuntament pot suposar, a més a més, una intromissió il·legítima en el seu dret fonamental a l'honor. En el cas examinat, l'Autoritat només seria competent per conèixer el tractament de dades personals efectuat per un regidor del consistori si aquest tingués lloc en exercici de les seves funcions públiques o, com a mínim, mitjançant informació personal obtinguda en exercici de les seves funcions.
15/04/2011
Cessió de dades personals per controlar el compliment del règim d'incompatibilitats
CNS 11/2011
La informació relacionada amb l'activitat professional d'un determinat empleat públic té consideració de dada personal, atès que fa referència a una persona física determinada. L'Administració pública on presta serveis aquest empleat pot sol·licitar aquesta dada als organismes de la Seguretat Social durant la tramitació de la informació prèvia a l'eventual iniciació d'un procediment disciplinari (o en el si de la seva tramitació), per tal de corregir la situació d'incompatiblitat en què aquest pugui incórrer, atesa l'existència d'habilitació legal per efectuar la cessió.
07/04/2011
Informe en relació amb el projecte de Resolució de creació de fitxers de dades de caràcter personal del Col·legi Oficial de Diplomats en Infermeria de Lleida
PD 4/2011
29/03/2011
Instal·lació de càmeres a la xarxa viària catalana amb finalitats de protecció civil
CNS 10/2011
El número de matrícula d'un vehicle té consideració de dada personal en la mesura que aquesta informació es pot associar a una persona física i, per tant, fer-la identificable sense requerir esforços desproporcionats. La instal·lació de diverses càmeres a la xarxa viària catalana per captar aquesta dada amb finalitats preventives i de gestió del risc que pugui derivar-se del transport de mercaderies perilloses haurà de complir les previsions de la Instrucció 1/2009. El seu tractament només es considerará legítim quan tingui lloc per a l'exercici de les funcions pròpies de l'administració consultant en l'àmbit de les seves competències, en aquest cas, l'exercici de competències en matèria de protecció civil.
25/03/2011
Exposició pels Ajuntaments de les llistes definitives de jurats
CNS 5/2011
L'exposició pels Ajuntaments de les llistes definitives de jurats constitueix una cessió de dades personals (art. 3 i) de la LOPD), i es troba sotmesa al règim de cessions de l'article 11 de la LOPD. Hi ha habilitació ex. art. 11 de la LOPD, exclusivament per a exposar públicament les dades que resulten adequades, pertinents i no excessives en aplicació dels principis de qualitat i de finalitat (art.4 de la LOPD), per al compliment de la finalitat de l'exposició. Específicament, l'habilitació legitima la comunicació o exposició pública de nom i cognoms dels jurats, ordenats amb el corresponent número i municipi, sense que es pugui estendre l'habilitació al conjunt de dades que la LOREG preveu tractar en el context del cens d'electors, ni a les altres dades necessàries per a elaborar les llistes de jurats. Això, sens perjudici que en supòsits excepcionals sigui pertinent limitar la difusió de dades personals, de forma justificada.
25/02/2011
Exposició pública i/o lliure disposició de les llistes del cens electoral als col·legis electorals
CNS 9/2011
En atenció al que disposa l'article 2.3.a) de la LOPD, l'exposició pública i/o la lliure disposició de les llistes del cens electoral als col·legis electorals, s'ha d'entendre sotmesa a allò que disposa la LOREG i la seva normativa de desenvolupament, sens perjudici del necessari respecte pel dret fonamental a la protecció de dades personals. La normativa aplicable al tractament de les dades dels electors amb la finalitat d'exercir el dret de vot, és a dir, la LOREG i la seva normativa de desenvolupament, determina la forma com els electors han de poder accedir a les llistes del cens, al llarg del procés electoral, tant de forma prèvia com el mateix dia de les eleccions. L'exposició pública de les llistes del cens, en els termes apuntats, és legítima, d'acord amb la normativa vigent, sens perjudici de la sol·licitud d'exclusió de les dades de determinada persona, i dels efectes que això pot comportar, en atenció al que disposa la normativa.
25/02/2011
Publicació de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament
CNS 6/2011
Les actes de les sessions de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament no poden ser objecte de publicació, no només pels requeriments derivats de la normativa de protecció de dades, respecte aquelles parts de les actes que continguin dades de caràcter personal, sinó també per les previsions de la normativa de règim local respecte el caràcter no públic de les sessions d'aquest òrgan.
24/02/2011
Total de pàgines: 115