S'han trobat 157 resultats amb els descriptors Laboral
Comunicació per part d'un ajuntament de dades personals dels treballadors al Comitè de Personal
CNS 14/2012
S’analitzen diversos supòsits de comunicació de dades (article 11 de la LOPD) a l’òrgan de representació dels treballadors, en concret, dades de la còpia bàsica dels contractes, de les hores extraordinàries, dels documents TC-1 i TC-2, del quadre de retribucions, així com informació continguda en els pressupostos municipals. S’especifica que, en cas que l’Ajuntament no comuniqui dades personals de treballadors a l’òrgan de representació en el context de l’exercici de la llibertat sindical, quan es disposa del consentiment o quan hi ha la suficient habilitació, aquest òrgan podrà exercir, si escau, les accions legals que prevegi la normativa que regula l’exercici dels drets sindicals o altra normativa que prevegi el règim d’accés i la publicitat de determinada informació municipal. També, si escau, es podran presentar els corresponents recursos administratius o contenciosos, en relació amb la informació relativa als treballadors sotmesos al dret administratiu.
10/04/2012
Comunicació per part d'un ajuntament de dades personals dels treballadors a les seccions sindicals
CNS 2/2012
En relació amb els diversos supòsits de comunicació de dades plantejats, i partint del règim de comunicació de dades segons el qual és necessari el consentiment dels titulars a menys que la cessió estigui prevista en una llei (article 11 de la LOPD), s’analitzen les possibles habilitacions legals en base a les previsions de la normativa aplicable i dels principis de la protecció de dades. En el casos en què és necessari el consentiment per manca d’habilitacions legals que permetin la comunicació, es fa avinent que aquest ha de ser exprés en relació amb les dades sensibles (article 7 de la LOPD). També s’analitza la pertinença, en diversos supòsits i en funció de la informació sol·licitada, de l’alternativa de substituir el nom i cognoms del treballador concret per una codificació numèrica. Tot això, sens perjudici de la comunicació de dades de forma genèrica i no individualitzada, sense fer identificables els treballadors o funcionaris afectats.
24/02/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
Ús del correu electrònic corporatiu per part de les seccions sindicals
CNS 7/2012
Respecte l’ús per les Seccions sindicals del correu electrònic corporatiu per enviar informació als treballadors, la LOLS conté habilitació suficient perquè les Seccions sindicals amb representació a l’Ajuntament adrecin informació als treballadors, independentment de que estiguin afiliats o de si desitgen rebre la informació, sempre que la informació sigui de naturalesa sindical i laboral. Això, sens perjudici de l’exercici del dret d’oposició per part dels treballadors.
24/02/2012
Cessió per part d'un ajuntament de dades personals dels seus treballadors a les seccions sindicals
CNS 39/2011
Per aplicació del règim de comunicació de dades personals (article 11 de la LOPD), és necessari el consentiment del titular de les dades per a la seva cessió als òrgans de representació dels treballadors, a menys que la cessió es trobi prevista i habilitada per una norma amb rang de llei. S'analitzen diversos supòsits de comunicacions de dades que poden resultar habilitades, en base a les previsions de la normativa aplicable i dels principis de la protecció de dades. S'analitzen altres supòsits que requereixen el consentiment dels titulars, el qual haurà de ser exprés en relació amb dades especialment protegides (article 7.3 de la LOPD). Tot això, sens perjudici que es comuniqui als representants dels treballadors informació de forma genèrica i no individualitzada, de manera que no es pugui identificar els titulars.
23/01/2012
Cessió per part d'un ajuntament de dades personals dels seus treballadors a un sindicat
CNS 38/2011
Per aplicació de l'article 11 de la LOPD, llevat que existeixin altres normes amb rang legal diferents a les analitzades que habilitin la cessió de les dades, cal disposar en qualsevol cas del consentiment dels titulars de les dades, per tal de comunicar al sindicat el llistat en el que es relaciona empleats públics amb nom i cognoms i import total a percebre per ajuts socials. Si les normes de Regulació de la composició i funcionament de la Comissió d'Acció Social expliciten la participació dels representants sindicals en l'atorgament dels ajuts, i a més, la convocatòria pública dels ajuts també permet conèixer clarament als treballadors que presenten una sol·licitud que els representants sindicals que formen part de la Comissió podran tenir accés a les dades, la comunicació de les dades a aquests representants es podria dur a terme. Respecte les dades de salut, per aplicació de l'article 7.3 de la LOPD, es poden cedir a la secció sindical les dades personals que hagi consentit expressament la persona interessada.
22/12/2011
Gravació de cerimònies funerals laiques per part de l'empresa funerària
CNS 8/2011
La captació d'imatges en exercici d'activitats exclusivament personals o domèstiques no està sotmesa al règim de protecció de dades previst a la LOPD, però pot comportar igualment l'afectació del dret a la protecció de dades personals (art. 18.4 CE) o d'altres drets fonamentals relacionats amb aquest, com el dret a la pròpia imatge (art. 18.1 CE). En el cas concret de la gravació d'imatges dels treballadors d'una empresa pública durant la celebració de cerimònies funerals s'ha considerat que les tasques que tenen encomanades impliquen la necessària restricció del seu dret a la pròpia imatge i que, per tant, no caldrà comptar amb el seu consentiment per captar-les.
24/02/2011
Ús del correu electrònic com a mitjà de transmissió d'informació sindical als empleats públics
CNS 4/2011
Els sindicats poden fer servir els correus electrònics dels treballadors d'una empresa pública per fer-los arribar informació relativa al procés electoral, sense comptar amb el seu consentiment, en la mesura en què aquesta comunicació troba habilitació en la LOLS. Caldrà però respectar els límits establerts constitucionalment i la informació tramesa haurà de ser estrictament de naturalesa sindical i laboral. Enviar informació on es critiqui la conducta empresarial serà legítim sempre que s'efectuï amb ple respecte a la resta de drets constitucionalment reconeguts, entre d'altres, el dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge o el dret a la protecció de dades de caràcter personal.
14/02/2011
Publicació de dades de la Relació de Llocs de Treball d'un Consorci
CNS 11/2010
La Relació de Llocs de Treball és l'instrument tècnic a través del qual es realitza l'ordenació de tots els llocs de treball presents a una determinada organització d'acord amb les necessitats dels seus serveis, amb el contingut previst a l'EBEP i al Decret Legislatiu 1/1997, i defineix les funcions, característiques, retribucions i complements del lloc de treball, sense que hi tinguin cabuda dades de caràcter personal. La comunicació que es faci de les dades de les persones que ocupen un determinat lloc de treball ha de tenir habilitació legal o comptar amb el consentiment del treballador.
01/01/2010
Consulta d’un Consorci sobre la publicació de dades incloses a la relació de llocs de treball
CNS 34/2010
La publicació de la Relació de Llocs de Treball i la dels nomenaments del personal funcionari i laboral amb la informació prevista a la normativa legal que ho regula no vulnera la legislació en matèria de protecció de dades. El fet que de la publicació de la Relació de Llocs de Treball es pugui deduir la persona que ocupa un determinat lloc no hauria de representar un obstacle al compliment del principi de publicitat, atès que tant la publicació de la Relació de Llocs de Treball com la dels nomenaments és prevista en una norma amb rang de llei.
01/01/2010
Possibilitat de publicació de determinades dades personals al tauler d’anuncis
CNS 39/2010
La publicació de les dades número TIP i còmput d'hores extraordinàries realitzades i/o pendents de compensació en el tauler de les dependències policials per controlar la seva correcta adjudicació constitueix una cessió de dades personals. En la mesura que l'ordenament jurídic vigent no preveu la seva publicitat, la difusió d'aquesta informació només serà possible si es compta amb el consentiment dels afectats o bé si es realitza de manera dissociada. La dissociació, en aquest cas, comportaria publicar un llistat únicament amb les hores extraordinàries junt amb un codi numèric assignat aleatòriament a cada policia local. Aquest codi hauria de mantenir-se en cada publicació per permetre el control de les hores assignades.
01/01/2010
Total de pàgines: 16