S'han trobat 84 resultats amb els descriptors Centre sanitari
Accés a la història clínica d'una menor d'edat per part de la seva progenitora
CNS 58/2017
Atès que el procediment de desemparament comporta la suspensió temporal de la potestat parental (CCC i LDOIA) i, en conseqüència, la impossibilitat d’exercir els drets ARCO per representació (art. 23.2.b) RLOPD, i arts. 13 Llei 21/2000 i 18 Llei 41/2002), no correspon a l’entitat donar accés a la informació sol·licitada per la progenitora de la menor.
12/01/2018
Possibilitat de posar en funcionament un sistema d'alarma de persones associades a determinats comportaments
CNS 51/2016
Des del punt de vista del dret a la protecció de dades de caràcter personal, la configuració del sistema d'alarma descrit en la Memòria no s'adequa als principis de proporcionalitat i de minimització, per la qual cosa seria recomanable implantar sistemes alternatius que poden donar resposta adequada a la finalitat pretesa, sense posar en risc el correcte compliment dels principis i garanties de la normativa de protecció de dades personals.
26/10/2016
Possibilitat de conèixer la identitat de les persones que han accedit a la història clínica
CNS 15/2016
Atesa la configuració del dret d'accés en la normativa de protecció de dades (art. 15 LOPD i art. 27 RLOPD), el responsable té l'obligació d'informar a l'afectat, entre d'altres, de les "comunicacions efectuades o que es prevegin fer". Per tant, el dret d'accés no inclou la informació sobre els accessos que s'hagin pogut produir per part del personal propi de l'entitat. Facilitar la informació referida als accessos del personal propi del centre a la HC, quan així ho reclama l'afectat, pot suposar un exercici de transparència, que estaria emparat per la legislació d'autonomia del pacient, i que pot comportar l'efecte positiu de transmetre a l'afectat un major grau de confiança en la bona praxi del centre, respecte el tractament que aquest ha realitzat de les dades de la HC.
05/04/2016
Cessió de dades al Registre de professionals sanitaris de Catalunya
CNS 56/2015
El Centre sanitari pot cedir determinada informació personal dels seus professionals al Registre de professionals sanitaris de Catalunya sense necessitat de requerir-los el consentiment, atès que aquesta comunicació es troba emparada per la legislació vigent aplicable.
20/11/2015
Possibilitat de compartir informació entre les entitats socials i de salut d'una comarca
CNS 37/2015
La legislació sanitària i de serveis socials pot habilitar la comunicació de determinades dades sense consentiment dels afectats, sempre que la coordinació entre els serveis assistencials i els serveis socials així ho requereixi. Només resultaria legítima la comunicació, per part dels serveis socials al Fitxer, de dades de persones ateses per ambdós serveis que han rebut o reben un servei específic que té alguna repercussió o impacte en la seva atenció mèdica i limitada a les dades estrictament necessàries. La LSS pot habilitar l'accés i consulta per part dels serveis socials a les dades de la HC de determinades persones, en determinats supòsits. LLevat que les "persones cuidadores" ostentin i puguin acreditar que tenen la representació legal, que són tutors o que poden actuar en nom i representació de l'afectat, no sembla que puguin prestar el consentiment o exercir els drets ARCO en nom d'una persona ingressada en una residència.
08/09/2015
Coneixement de la identitat de les persones que accedeixen a la història clínica
CNS 40/2015
L'exercici del dret d'accés d'un ciutadà sobre les persones que han demanat accés a la seva història clínica, permet conèixer si les dades s'han comunicat a persones alienes a l'entitat que tracta les seves dades, però no inclou la comunicació de les persones concretes que com a personal d'aquesta entitat hi hagin tingut accés. En cas que s'hagi produït un pèrdua o accés indegut a la informació de la persona, és el responsable del fitxer o tractament qui ha d'establir els mecanismes oportuns per fer cessar aquest accés indegut i, si escau, exigir les corresponents responsabilitats internes al causant de la mateixa, si bé la normativa vigent no estableix l'obligació de comunicar a les persones afectades de les pèrdues o accessos indeguts a la informació que les afecta.
01/09/2015
Adequació d'un projecte de salut mental a la normativa de protecció de dades
CNS 29/2015
Aquest Dictamen examina les implicacions d'un Projecte relacionat amb l'anàlisi i explotació de les dades de la història clínica electrònica. Entre d'altres qüestions, es considera necessari concretar i aclarir diverses qüestions, entre d'altres: els fitxers relacionats amb el Projecte; les finalitats, habilitades per la normativa, que poden habilitar les peticions d'informació; establir un procediment adequat d'anàlisi de peticions d'informació; si la informació es tractarà de manera anonimitzada o en base al consentiment; la difusió que es pot fer de la informació tractada; la previsió d'un model integral de seguretat; el procediment tècnic d'anonimització; o l'exercici dels drets ARCO i l'opt-out. També es recomana, entre d'altres qüestions, incorporar una avaluació d'impacte sobre la privacitat (PIA).
23/07/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Centre sanitari
- Història clínica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Centre sanitari
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- DRETS HABEAS DATA
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Centre sanitari
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Adequació a la normativa de protecció de dades personals del Protocol d'actuació davant l'exercici dels drets ARCO a la Història Clínica Compartida de Catalunya
CNS 25/2015
El Dictamen examina el protocol d'actuació davant l'exercici dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició a la Història Clínica Compartida de Catalunya (HC3), que es considera adequat a les previsions establertes a la normativa sobre protecció de dades de caràcter personal, sempre que es tinguin en compte diverses consideracions, en relació amb les previsions contingudes en la LOPD i el RLOPD pel que fa a l'exercici dels drets ARCO.
22/06/2015
Exercici del dret de cancel·lació de dades contingudes a la història clínica
CNS 21/2015
Els terminis legals (Llei 21/2000) poden condicionar l'efectiva cancel·lació de dades de la HC de la sol·licitant. El dret a conèixer els propis orígens biològics, (LDOIA), comporta la conservació de la informació sobre la donació d'embrions de la HC de l'afectada, informació que ha de quedar a disposició dels seus fills. Res impedeix que el centre limiti altres accessos a la informació, o que l'afectada exerceixi, si ho considera convenient, el seu dret d'oposició al tractament de les dades, incloent qualsevol cessió o accés (sens perjudici del dret d'accés dels fills), en els termes de l'article 6.4 LOPD i articles 34 i 35 RLOPD.
15/05/2015
Adequació del Projecte VISC+ a la normativa de protecció de dades de caràcter personal
CNS 20/2015
Aquest Dictamen examina les implicacions del Projecte VISC+ (versió març 2015) per a la protecció de dades personals. Es valora positivament el nou posicionament del projecte VISC+, que limita l'abast del projecte a la comunicació de dades anonimitzades, així com la possibilitat que els afectats exercitin l'opt-out per mantenir-se al marge del projecte VISC+. Resulta adequat que s'hagin clarificat i acotat les finalitats per a les quals es justifica el tractament de dades (investigació i avaluació), les tipologies de destinataris (centres acreditats de CERCA i Agents del sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya), així com els serveis oferts. Es recomana explicitar i clarificar algunes qüestions, entre d'altres, la intervenció dels CEICs les previsions referides a la destrucció de la informació, o a les mesures a aplicar en el cas que el sol·licitant incompleixi les obligacions que ha assumit.
16/04/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Centre sanitari
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Altres
- Centre sanitari
- MESURES SEGURETAT
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Total de pàgines: 9