S'han trobat 82 resultats amb els descriptors Centre sanitari
Accés de les Forces i Cossos de Seguretat a dades personals contingudes a les històries clíniques
CNS 42/2014
En atenció a la previsió específica de l'article 22.3 de la LOPD, el centre sanitari haurà de procedir a la cessió de dades de salut contingudes en la història clínica d'un pacient, sense consentiment exprés d'aquest, a les Forces i Cossos de Seguretat, només en el cas que aquestes actuïn exercint funcions de policia judicial, en els termes de la normativa aplicable.
04/09/2014
Cessió de dades del Padró Municipal d'Habitants al Centre d'Atenció Primària per prestar la funció d'assistència social
CNS 44/2014
L'Ajuntament pot comunicar un llistat de les persones majors de 65 anys que consten empadronades en el municipi com integrants d'unitats familiars unipersonals al CAP per tal que aquest exerceixi correctament la seva prestació d'assistència social, atès que es considera que la dada domicili resulta rellevant per poder contactar amb el col·lectiu de persones a qui va dirigida tal prestació i poder informar-los al respecte.
02/09/2014
Adequació de les mesures de seguretat aplicables al Projecte VISC + a la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal
CNS 34/2014
Atesa la casuística àmplia i diversa que es pot donar en relació amb els clients potencials. les finalitats previstes, els serveis oferts i els fitxers que serien font d'informació del Projecte VISC+, seria convenient una major claredat i concreció respecte quines finalitats poden justificar l'accés a la informació, per part de quins clients i en quines condicions. Des de la perspectiva dels principis de qualitat i de finalitat, i pel volum d'informació sensible generada a través de VISC+, es recomana prioritzar els supòsits de cessió de dades prèviament anonimitzades, associades a un codi no identificable o, si és possible, no associades a cap codi, per davant de supòsits de cessió de dades personals de persones identificables que hagin prestat el seu consentiment. També es recomana, entre d'altres, l'adopció d'un model integral de seguretat de la informació per al conjunt del contracte VISC+.
23/07/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Història clínica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Centre sanitari
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Centre sanitari
- MESURES SEGURETAT
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Comunicació de dades des dels serveis socials de l'Ajuntament al Centre d'Atenció Primària del municipi
CNS 32/2014
Pot existir suficient cobertura legal per comunicar al CAP determinades dades de les persones ateses als serveis socials de l'Ajuntament, en base a la necessària coordinació prevista legalment entre ambdós (CAP i Ajuntament), en el context de la prevenció de situacions de dependència. Atesa l'habilitació legal de l'article 41.3 de la Llei 15/1990, no resultaria contrari a la normativa de protecció de dades que l'Ajuntament comuniqués al CAP l'existència d'un expedient en relació amb una determinada persona atesa pel CAP, sempre que la coordinació entre serveis ho requereixi, incloent la identificació del tècnic social que gestiona l'expedient, i que es comuniqui, només, la informació de l'expedient que pugui tenir repercussió en la prestació de l'atenció sanitària que el CAP ha de donar a l'afectat.
19/06/2014
Accés a dades de les històries clíniques generades pels tractaments de reproducció assistida
CNS 3/2014
Les dades referides als membres d'una parella que es sotmet a un tractament de reproducció assistida són dades protegides per l'LOPD. L'home que és parella de la dona que consta com a titular de la HC en centres de reproducció assistida, té dret d'accés a les dades pròpies (LOPD, la legislació sanitària Llei 14/2006). L'accés per part d'un dels membres de la parella a les dades de l'altre membre, contingudes en documents compartits, és una cessió (article 11 de l'LOPD), de manera que, a manca del consentiment exprés del titular, caldria eliminar del dit document les dades que són titularitat de l'altre membre de la parella, sens perjudici de determinats accessos habilitats. Les dades relatives als preembrions poden considerar-se informació titularitat dels dos membres de la parella, de manera que ambdós tindrien dret d'accés als documents que contenen aquesta informació.
26/02/2014
Cessió de dades d'un Consorci hospitalari a un Ajuntament en matèria de protecció de menors
CNS 26/2013
Diverses habilitacions legitimen la comunicació de dades del menor, incloent també dades dels pares o tutors, entre d'altres, de salut, del Consorci Hospitalari a l'Ajuntament, per al compliment de les competències municipals en matèria de protecció de menors, sense consentiment dels afectats. Només es poden comunicar les dades que puguin resultar pertinents i rellevants en cada cas, per a la concreta situació de risc en què es trobi un menor, o per a la concreta intervenció de l'Ajuntament. La comunicació de dades a les autoritats judicials pot estar habilitada per l'article 11.2.d) de la LOPD, mentre que la comunicació de dades a la DGAIA pot estar habilitada per l'article 21 de la LOPD i l'article 24.2 de la Llei 14/2010.
03/05/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Història clínica
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre sanitari
- Jutges i tribunals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre sanitari
- Poder judicial
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Inclusió del número de DNI als comunicats de baixa laboral
CNS 24/2011
Els Centres d'Atenció Primària poden recollir i tractar la dada personal corresponent al número de DNI d'un pacient per a l'enregistrament correcte del comunicat de baixa laboral, en la mesura que, d'acord amb el principi de qualitat de les dades, es tracta d'una dada adequada, pertinent i no excessiva per al compliment d'aquesta finalitat, i han de conservar-la durant el temps que sigui estrictament necessari per gestionar la corresponent baixa laboral.
20/06/2011
Difusió de dades dels treballadors a través del web
CNS 18/2011
La difusió d'informació de les dades del personal d'un Consorci sanitari, relatives als seus noms i cognoms, professió i centre de treball a través d'internet, en adreçar-se a una pluralitat indeterminada de destinataris, constitueix una cessió de dades, i per tant la seva publicació requereix el consentiment de les persones afectades, o en el seu defecte, una norma amb rang de llei que l'habiliti. En el cas del personal mèdic del Consorci i amb la finalitat de fer possible l'elecció de metge, aquesta difusió al web corporatiu trobaria el seu empara legal en les lleis 41/2002 i 44/2003. En el cas del personal estatutari sanitari no afectat per la possibilitat d'elecció de metge, i del personal estatutari no sanitari, el Consorci haurà de valorar en atenció a les funcions que tinguin atribuïdes, la pertinença de la difusió de les seves dades al web del Consorci, sempre tenint en consideració el principi de qualitat i proporcionalitat de les dades. I en tots els casos, el deure d'informació previst a l'article 5 LOPD.
20/05/2011
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre per la qual s'actualitza la regulació dels fitxers que contenen dades de caràcter personal en l'àmbit del Departament de Salut
PD 45/2010
08/02/2011
Abast de l'exercici del dret d'oposició en el marc de la Història Clínica Compartida
CNS 40/2010
En el context i model de la Història Clínica Compartida (HCC) ha de tenir plena cabuda l'exercici del dret d'oposició, atès que no s'exigeix el consentiment per al tractament de les dades (article 6.4 de la LOPD i articles 34 a 36 del RLOPD). El dret d'oposició, que cal diferenciar d'altres drets ARCO, es pot traduir en una limitació de determinats accessos, que portarien a modular un determinat tractament de la informació, com així s'ha configurat en el model d'HCC. El marc normatiu aplicable pot condicionar l'abast i les conseqüències del dret d'oposició. El plantejament casuístic de l'article 6.4 de la LOPD fa que no es pugui donar una llista tancada de quins són els "motius" que es podrien considerar legítims per exercir el dret d'oposició, o de quines són les circumstàncies personals que poden habilitar l'exercici del dret. El criteri mèdic resulta determinant per tal d'avaluar la pertinença de donar curs a una sol·licitud d'oposició per part d'un pacient.
02/12/2010
Total de pàgines: 9